Historia S60 II
Volvo S60 sedan (fot. RL GNZLZ@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
samochód klasy średniejTyp nadwozia
sedanDruga generacja S60 po raz pierwszy została publicznie zaprezentowana w marcu 2010 roku na targach samochodowych w Genewie. Auto od początku swojej produkcji było standardowo wyposażane w system Volvo City Safety, którego zadaniem jest unikanie kolizji w warunkach ruchu miejskiego przy prędkościach do 31 km/h. Inną nowinką technologiczną, która znalazła się na liście fabrycznego wyposażenia w Volvo S60 II był system automatycznej detekcji pieszych przed maską samochodu. W sytuacji braku reakcji ze strony kierowcy, auto samoczynnie hamuje.
Zalety
- Dynamiczne, nowoczesne nadwozie
- Liczne systemy poprawiające bezpieczeństwo
- Bardzo dobrze wyciszone wnętrze
Wady
- Miejsca na tylnej kanapie mogłoby być więcej
- Linia dachu utrudniając wsiadanie i wysiadanie pasażerom na tylnej kanapie
- Słaba widoczność do tyłu
Nadwozie
Druga generacja S60 została przez konstruktorów wyposażona w niezbyt pojemny bagażnik, który zaoferuje użytkownikom skromne 380 l. To wyraźnie mniej niż w poprzedniej generacji tego modelu.
sedan
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
T3 | 1596 | 150/5700 | 240 | R4 | 9,5 | 210 |
T4 | 1596 | 180/5700 | 240/1600-5000 | R4 | 8,3 | 225 |
2.0T | 1999 | 203/6000 | 300/1750-4000 | R4 | 7,9 | 235 |
T5 FWD Drive-E | 1999 | 240/5500 | 320/1800-5000 | R4 | 7,3 | 230 |
T6 AWD | 2953 | 304/5600 | 440/2100-4200 | R6 | 9,9 | 250 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6D Drive-E | 1560 | 115/3600 | 270 | R4 | 10,9 | 195 |
2.0 D3 | 1984 | 163/3500 | 400/1500-2750 | R5 | 9,2 | 220 |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa półautomatyczna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
- napęd na wszystkie koła
Spalanie
Wersje specjalne
Na kilku światowych rynkach Volvo wypuściło limitowane serie fabrycznie tuningowanych egzemplarzy S60 drugiej generacji z przydomkiem Polestar. Na rynku australijskim dostępnych było 50 sztuk z 6 cylindrowym silnikiem o mocy 350 KM i momencie obrotowym wynoszącym 508 Nm.
Podane części zostały dopasowane do Volvo S60 II z silnikiem D5 205KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016.
Volvo S60 sedan (fot. RL GNZLZ@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
samochód klasy średniejTyp nadwozia
sedanDruga generacja S60 po raz pierwszy została publicznie zaprezentowana w marcu 2010 roku na targach samochodowych w Genewie. Auto od początku swojej produkcji było standardowo wyposażane w system Volvo City Safety, którego zadaniem jest unikanie kolizji w warunkach ruchu miejskiego przy prędkościach do 31 km/h. Inną nowinką technologiczną, która znalazła się na liście fabrycznego wyposażenia w Volvo S60 II był system automatycznej detekcji pieszych przed maską samochodu. W sytuacji braku reakcji ze strony kierowcy, auto samoczynnie hamuje.
Zalety
- Dynamiczne, nowoczesne nadwozie
- Liczne systemy poprawiające bezpieczeństwo
- Bardzo dobrze wyciszone wnętrze
Wady
- Miejsca na tylnej kanapie mogłoby być więcej
- Linia dachu utrudniając wsiadanie i wysiadanie pasażerom na tylnej kanapie
- Słaba widoczność do tyłu
Druga generacja S60 została przez konstruktorów wyposażona w niezbyt pojemny bagażnik, który zaoferuje użytkownikom skromne 380 l. To wyraźnie mniej niż w poprzedniej generacji tego modelu.
sedan
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
T3 | 1596 | 150/5700 | 240 | R4 | 9,5 | 210 |
T4 | 1596 | 180/5700 | 240/1600-5000 | R4 | 8,3 | 225 |
2.0T | 1999 | 203/6000 | 300/1750-4000 | R4 | 7,9 | 235 |
T5 FWD Drive-E | 1999 | 240/5500 | 320/1800-5000 | R4 | 7,3 | 230 |
T6 AWD | 2953 | 304/5600 | 440/2100-4200 | R6 | 9,9 | 250 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6D Drive-E | 1560 | 115/3600 | 270 | R4 | 10,9 | 195 |
2.0 D3 | 1984 | 163/3500 | 400/1500-2750 | R5 | 9,2 | 220 |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa półautomatyczna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
- napęd na wszystkie koła
Na kilku światowych rynkach Volvo wypuściło limitowane serie fabrycznie tuningowanych egzemplarzy S60 drugiej generacji z przydomkiem Polestar. Na rynku australijskim dostępnych było 50 sztuk z 6 cylindrowym silnikiem o mocy 350 KM i momencie obrotowym wynoszącym 508 Nm.
Podane części zostały dopasowane do Volvo S60 II z silnikiem D5 205KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016.