Historia S60 I
Volvo S60 I (fot. Robert Björkén@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
samochód klasy średniejTyp nadwozia
sedanVolvo S60 pierwszej generacji, podobnie jak Volvo V70, S80, XC 70 czy też XC90, został zbudowany na płycie podłogowej Volvo P2. Jako przedstawiciel segmentu premium, konkurentami S60 były miedzy innymi takie modele, jak: BMW 3 E46 czy też Mercedes-Benz C-Class W203. Pierwszy face-lifting miał miejsce w 2005 – zmodyfikowano tylne i przednie klosze lamp. Zmieniono również kształt zderzaków, a w lusterkach bocznych pojawiły się wbudowane kierunkowskazy. Nowością była hydrofobowa powłoka na szybach bocznych z przody pojazdu.
Kolejne przeobrażenia pojawiły się w 2008 roku. Powiększono emblemat marki na przedzie auta, a w tylnej części zwiększyła się przestrzeń między literami w napisie Volvo. Poza tym pojawił się nowy wzór tapicerki, a auta zaczęto standardowo wyposażać w fabryczny zestaw audio Volvo HU-650.
Produkcję pierwszej generacji S60 zakończono na początku 2009 roku.
Zalety
- Wysoki komfort podróżowania
- Bogata paleta mocnych jednostek napędowych
- Bogate wersje wyposażenia (zwłaszcza pod względem bezpieczeństwa)
Wady
- Ograniczona przestrzeń kabiny pasażerskiej
- Częste awarie automatycznych skrzyń biegów
- Psujące się rozruszniki
Nadwozie
Nabywcy Volvo S60 1-szej generacji mogą liczyć na bagażnik, który pomieści 424 l. Po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń bagażowa zwiększa się do 1034 l.
sedan
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.4 | 2435 | 140/4500 | 220/3300 | R5 | 10,2 | 210 |
2.4 | 2435 | 170/5900 | 230/4500 | R5 | 8,7 | 210 |
2.0T | 1984 | 180/5700 | 240/2200-5000 | R5 | 8,8 | 225 |
2.4T | 2435 | 200/6000 | 285/1800-5000 | R5 | 8,1 | 210 |
2.5T | 2521 | 210/5000 | 320/1500-4500 | R5 | 7,6 | 235 |
T5 2.3 | 2319 | 250/5200 | 330/2400-5200 | R5 | 6,8 | 250 |
T5 2.4 | 2401 | 260/5500 | 350/2100-5000 | R5 | 6,5 | 250 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 5-biegowa automatyczna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
- napęd na wszystkie koła
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.4 (140KM) | 8,8 |
2.4 (170KM) | 9,0 |
2.0T (180KM) | 9,2 |
2.4T (200KM) | 10,7 |
2.5T (210KM) | 9,2 |
T5 2.3 (250KM) | 9,3 |
T5 2.4 (260KM) | 9,3 |
Wersje specjalne
W 2003 roku zadebiutowała usportowiona wersja R. Auto było dostępne z skrzynią Haldex, która optymalizowała podział momentu obrotowego pomiędzy tylną a przednią oś. Pierwsza generacja Volvo S60 R była dostępna z 6-biegową manualną i 5-biegową automatyczną skrzynią biegów. W latach 2006-2008 5-biegową wersję skrzyni automatycznej zastąpiła skrzynia automatyczna.
Volvo S60 R było standardowo wyposażane w 18-calowe koła, oświetlenie typu HID oraz półaktywne zawieszenie z trzema trybami jazdy: komfortowy, sportowy i zaawansowany.
Podane części zostały dopasowane do Volvo S60 I z silnikiem 2,4 D5 163KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016
Volvo S60 I (fot. Robert Björkén@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
samochód klasy średniejTyp nadwozia
sedanVolvo S60 pierwszej generacji, podobnie jak Volvo V70, S80, XC 70 czy też XC90, został zbudowany na płycie podłogowej Volvo P2. Jako przedstawiciel segmentu premium, konkurentami S60 były miedzy innymi takie modele, jak: BMW 3 E46 czy też Mercedes-Benz C-Class W203. Pierwszy face-lifting miał miejsce w 2005 – zmodyfikowano tylne i przednie klosze lamp. Zmieniono również kształt zderzaków, a w lusterkach bocznych pojawiły się wbudowane kierunkowskazy. Nowością była hydrofobowa powłoka na szybach bocznych z przody pojazdu.
Kolejne przeobrażenia pojawiły się w 2008 roku. Powiększono emblemat marki na przedzie auta, a w tylnej części zwiększyła się przestrzeń między literami w napisie Volvo. Poza tym pojawił się nowy wzór tapicerki, a auta zaczęto standardowo wyposażać w fabryczny zestaw audio Volvo HU-650.
Produkcję pierwszej generacji S60 zakończono na początku 2009 roku.
Zalety
- Wysoki komfort podróżowania
- Bogata paleta mocnych jednostek napędowych
- Bogate wersje wyposażenia (zwłaszcza pod względem bezpieczeństwa)
Wady
- Ograniczona przestrzeń kabiny pasażerskiej
- Częste awarie automatycznych skrzyń biegów
- Psujące się rozruszniki
Nabywcy Volvo S60 1-szej generacji mogą liczyć na bagażnik, który pomieści 424 l. Po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń bagażowa zwiększa się do 1034 l.
sedan
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.4 | 2435 | 140/4500 | 220/3300 | R5 | 10,2 | 210 |
2.4 | 2435 | 170/5900 | 230/4500 | R5 | 8,7 | 210 |
2.0T | 1984 | 180/5700 | 240/2200-5000 | R5 | 8,8 | 225 |
2.4T | 2435 | 200/6000 | 285/1800-5000 | R5 | 8,1 | 210 |
2.5T | 2521 | 210/5000 | 320/1500-4500 | R5 | 7,6 | 235 |
T5 2.3 | 2319 | 250/5200 | 330/2400-5200 | R5 | 6,8 | 250 |
T5 2.4 | 2401 | 260/5500 | 350/2100-5000 | R5 | 6,5 | 250 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 5-biegowa automatyczna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
- napęd na wszystkie koła
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.4 (140KM) | 8,8 |
2.4 (170KM) | 9,0 |
2.0T (180KM) | 9,2 |
2.4T (200KM) | 10,7 |
2.5T (210KM) | 9,2 |
T5 2.3 (250KM) | 9,3 |
T5 2.4 (260KM) | 9,3 |
W 2003 roku zadebiutowała usportowiona wersja R. Auto było dostępne z skrzynią Haldex, która optymalizowała podział momentu obrotowego pomiędzy tylną a przednią oś. Pierwsza generacja Volvo S60 R była dostępna z 6-biegową manualną i 5-biegową automatyczną skrzynią biegów. W latach 2006-2008 5-biegową wersję skrzyni automatycznej zastąpiła skrzynia automatyczna.
Volvo S60 R było standardowo wyposażane w 18-calowe koła, oświetlenie typu HID oraz półaktywne zawieszenie z trzema trybami jazdy: komfortowy, sportowy i zaawansowany.
Podane części zostały dopasowane do Volvo S60 I z silnikiem 2,4 D5 163KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016