Historia Mazda 6 II
Mazda 6 II sedan (fot. Rudolf Stricker@Wikipedia, Attribution)
Segment
klasa średniaTyp nadwozia
hatchback, sedan, kombiMazda 6 drugiej generacji została wprowadzona do produkcji w 2007 roku. Mimo zachowania ogólnej bryły nadwozia samochód przeszedł radykalną zmianę wyglądu. Nowy model powstał w ramach myśli technicznej „Zoom-Zoom”. Pomimo bardziej „napompowanej” sylwetki jest lżejszy od poprzedniczki. II generacja Mazdy 6 również sprzedawano w trzech wersjach nadwozia, jako kombi, sedan i hatchback. Klienci mogli wybierać spośród jednostek benzynowych o mocach od 120 do 273 KM lub spośród diesli o mocach od 125 do 140 KM. Najmocniejszy silnik benzynowy to jednostka V6, która trafiła do wersji sprzedawanej w USA. W przypadku drugiej generacji Mazdy 6 zrezygnowano z usportowionej wersji MPS. W 2010 roku auto przeszło facelifting, w trakcie którego zmieniono wygląd zderzaków oraz świateł, a w zewnętrznych lusterkach wprowadzono kierunkowskazy. Produkcja modelu trwała 5 lat i zakończyła się w 2012 r.
Zalety
- niska awaryjność
- przestronne i wygodne wnętrze
- dynamiczne kształty nadwozia
Wady
- niska trwałość filtra DPF w silnikach diesla
- korozja wersji sprzed liftingu
- drobne usterki elektroniki pokładowej
Nadwozie
MAZDA 6 II generacji występuje jako 5-drzwiowy hatchback i kombi oraz 4-drzwiowy sedan. Odmiana 5-drzwiowa w nadwoziu hatchback ma bagażnik o pojemności 510 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1702 l. Jeszcze większą przestrzeń bagażową oferuje nadwozie kombi, ponieważ zmieścimy w nim odpowiednio 519 i 1751 l bagażu. Natomiast 4-drzwiowa wersja sedan oferuje 519 l bagażnik bez możliwości powiększenia.
hatchback
sedan
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.8 | 1798 | 120/5500 | 165/4300 | R4 | 11,6 | 198 |
2.0 | 1999 | 147/6500 | 184/4000 | R4 | 10,2 | 212 |
2.5 | 2488 | 170/6000 | 226/4000 | R4 | 8,3 | 220 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 | 1998 | 140/3500 | 330/2000 | R4 | 10,7 | 201 |
2.2 | 2184 | 125/3500 | 310/1800 | R4 | 10,6 | 195 |
2.2 | 2184 | 163/3500 | 360/1800 | R4 | 9,0 | 212 |
2.2 | 2184 | 185/3500 | 400/1800 | R4 | 8,3 | 218 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 5 i 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Podane części zostały dopasowane do Mazdy 6 III z silnikiem 2.2 D 125KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016.
Mazda 6 II sedan (fot. Rudolf Stricker@Wikipedia, Attribution)
Segment
klasa średniaTyp nadwozia
hatchback, sedan, kombiMazda 6 drugiej generacji została wprowadzona do produkcji w 2007 roku. Mimo zachowania ogólnej bryły nadwozia samochód przeszedł radykalną zmianę wyglądu. Nowy model powstał w ramach myśli technicznej „Zoom-Zoom”. Pomimo bardziej „napompowanej” sylwetki jest lżejszy od poprzedniczki. II generacja Mazdy 6 również sprzedawano w trzech wersjach nadwozia, jako kombi, sedan i hatchback. Klienci mogli wybierać spośród jednostek benzynowych o mocach od 120 do 273 KM lub spośród diesli o mocach od 125 do 140 KM. Najmocniejszy silnik benzynowy to jednostka V6, która trafiła do wersji sprzedawanej w USA. W przypadku drugiej generacji Mazdy 6 zrezygnowano z usportowionej wersji MPS. W 2010 roku auto przeszło facelifting, w trakcie którego zmieniono wygląd zderzaków oraz świateł, a w zewnętrznych lusterkach wprowadzono kierunkowskazy. Produkcja modelu trwała 5 lat i zakończyła się w 2012 r.
Zalety
- niska awaryjność
- przestronne i wygodne wnętrze
- dynamiczne kształty nadwozia
Wady
- niska trwałość filtra DPF w silnikach diesla
- korozja wersji sprzed liftingu
- drobne usterki elektroniki pokładowej
MAZDA 6 II generacji występuje jako 5-drzwiowy hatchback i kombi oraz 4-drzwiowy sedan. Odmiana 5-drzwiowa w nadwoziu hatchback ma bagażnik o pojemności 510 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1702 l. Jeszcze większą przestrzeń bagażową oferuje nadwozie kombi, ponieważ zmieścimy w nim odpowiednio 519 i 1751 l bagażu. Natomiast 4-drzwiowa wersja sedan oferuje 519 l bagażnik bez możliwości powiększenia.
hatchback
sedan
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 | 1998 | 140/3500 | 330/2000 | R4 | 10,7 | 201 |
2.2 | 2184 | 125/3500 | 310/1800 | R4 | 10,6 | 195 |
2.2 | 2184 | 163/3500 | 360/1800 | R4 | 9,0 | 212 |
2.2 | 2184 | 185/3500 | 400/1800 | R4 | 8,3 | 218 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 5 i 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Podane części zostały dopasowane do Mazdy 6 III z silnikiem 2.2 D 125KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016.