Historia Renault Scénic II
Renault Scenic II (fot. Wikipediaosx@Flickr CC0 1.0)
Segment
minivanTyp nadwozia
minivanRenault Scénic drugiej generacji został wprowadzony do produkcji w 2003 roku i stał się pierwszym minivanem w gamie francuskiego producenta. Pierwszy Scénic był tylko wersją nadwozia modelu Megane. Drugą generację zbudowano na płycie podłogowej Renault Megane II, oprócz tego dzieli z nim silniki oraz niektóre rozwiązania technologiczne. Model otrzymał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Auto udostępniono w dwóch wersjach nadwoziowych: klasycznej 5-osobowej oraz Grand, w którym znalazł się trzeci rząd siedzeń. Do napędu przeznaczono silniki benzynowe o mocach od 98 do 163 KM oraz diesle o mocach od 80 do 150 KM. W 2006 roku przeprowadzono niewielki facelifting – zmienił się wygląd świateł oraz zderzaków. Na bazie poliftingowego modelu powstała uterenowiona wersja Conquest z napędem 4×4. Produkcja Scénica II generacji zakończyła się w 2009 roku, po czym francuski koncern zaprezentował następcę.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Renault Scenic II – czy warto kupić?„
Zalety
- wysoki poziom bezpieczeństwa (5/5 gwiazdek w NCAP);
- duża liczba praktycznych schowków;
- wysoki komfort podróżowania
Wady
- awarie systemu zmiennych faz rozrządu w silnikach benzynowych
- usterki wtryskiwaczy, pomp wtryskowych, turbosprężarek i zaworów recyrkulacji spalin (EGR) w silnikach wysokoprężnych
- niska trwałość układu wydechowego
Nadwozie
Renault Scénic II występuje jako 5-drzwiowy minivan oraz 5-drzwiowa wersja Grand Scénic. Samochód w krótszej wersji ma bagażnik o pojemności 430 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1840 l. Natomiast przedłużona wersja Grand została wyposażona w bagażniki o pojemności 533 l i 1960 l po złożeniu oparć tylnej kanapy.
minivan
grand
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 | 1390 | 98/6000 | 127/3750 | R4 | 12,5 | 172 |
1.6 | 1598 | 115/6000 | 152/4200 | R4 | 10,9 | 185 |
2.0 | 1998 | 135/5500 | 191/3750 | R4 | 10,2 | 192 |
2.0 | 1998 | 163/5000 | 270/3250 | R4 | 9,6 | 204 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.5dCi | 1461 | 80/4000 | 185/2000 | R4 | 15,2 | 170 |
1.5dCi | 1461 | 105/4000 | 240/1900 | R4 | 11,6 | 185 |
1.9dCi | 1870 | 110/4000 | 260/2000 | R4 | 10,9 | 188 |
1.9dCi | 1870 | 120/4000 | 270/2000 | R4 | 10,7 | 196 |
1.9dCi | 1870 | 130/4000 | 300/2000 | R4 | 10,2 | 197 |
2.0dCi | 1995 | 150/4000 | 340/2000 | R4 | 9,4 | 211 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 4 i 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Przedni
Spalanie
Podane koszty użytkowania dotyczą Renault Scénic II z silnikiem 1.9 dCi 110 KM i mają charakter orientacyjny. Koszty części na dzień 19.03.2016. Koszty robocizny mogą się różnić w zależności od regionu kraju.
Renault Scenic II (fot. Wikipediaosx@Flickr CC0 1.0)
Segment
minivanTyp nadwozia
minivanRenault Scénic drugiej generacji został wprowadzony do produkcji w 2003 roku i stał się pierwszym minivanem w gamie francuskiego producenta. Pierwszy Scénic był tylko wersją nadwozia modelu Megane. Drugą generację zbudowano na płycie podłogowej Renault Megane II, oprócz tego dzieli z nim silniki oraz niektóre rozwiązania technologiczne. Model otrzymał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Auto udostępniono w dwóch wersjach nadwoziowych: klasycznej 5-osobowej oraz Grand, w którym znalazł się trzeci rząd siedzeń. Do napędu przeznaczono silniki benzynowe o mocach od 98 do 163 KM oraz diesle o mocach od 80 do 150 KM. W 2006 roku przeprowadzono niewielki facelifting – zmienił się wygląd świateł oraz zderzaków. Na bazie poliftingowego modelu powstała uterenowiona wersja Conquest z napędem 4×4. Produkcja Scénica II generacji zakończyła się w 2009 roku, po czym francuski koncern zaprezentował następcę.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Renault Scenic II – czy warto kupić?„
Zalety
- wysoki poziom bezpieczeństwa (5/5 gwiazdek w NCAP);
- duża liczba praktycznych schowków;
- wysoki komfort podróżowania
Wady
- awarie systemu zmiennych faz rozrządu w silnikach benzynowych
- usterki wtryskiwaczy, pomp wtryskowych, turbosprężarek i zaworów recyrkulacji spalin (EGR) w silnikach wysokoprężnych
- niska trwałość układu wydechowego
Renault Scénic II występuje jako 5-drzwiowy minivan oraz 5-drzwiowa wersja Grand Scénic. Samochód w krótszej wersji ma bagażnik o pojemności 430 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1840 l. Natomiast przedłużona wersja Grand została wyposażona w bagażniki o pojemności 533 l i 1960 l po złożeniu oparć tylnej kanapy.
minivan
grand
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 | 1390 | 98/6000 | 127/3750 | R4 | 12,5 | 172 |
1.6 | 1598 | 115/6000 | 152/4200 | R4 | 10,9 | 185 |
2.0 | 1998 | 135/5500 | 191/3750 | R4 | 10,2 | 192 |
2.0 | 1998 | 163/5000 | 270/3250 | R4 | 9,6 | 204 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.5dCi | 1461 | 80/4000 | 185/2000 | R4 | 15,2 | 170 |
1.5dCi | 1461 | 105/4000 | 240/1900 | R4 | 11,6 | 185 |
1.9dCi | 1870 | 110/4000 | 260/2000 | R4 | 10,9 | 188 |
1.9dCi | 1870 | 120/4000 | 270/2000 | R4 | 10,7 | 196 |
1.9dCi | 1870 | 130/4000 | 300/2000 | R4 | 10,2 | 197 |
2.0dCi | 1995 | 150/4000 | 340/2000 | R4 | 9,4 | 211 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 4 i 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Przedni
Podane koszty użytkowania dotyczą Renault Scénic II z silnikiem 1.9 dCi 110 KM i mają charakter orientacyjny. Koszty części na dzień 19.03.2016. Koszty robocizny mogą się różnić w zależności od regionu kraju.