Historia Opel Astra J
Opel Astra J hatchback (fot.RL GNZLZ@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
klasa kompaktowaTyp nadwozia
hatchback, sedan, kombiOpel Astra czwartej generacji (oznaczenie modelu J) został wprowadzony do produkcji w 2009 roku, kiedy na rynku dostępny był jeszcze poprzedni model. Nowa Astra pomimo tego, że rysami nadwozia nawiązywała do poprzednika, to teraz stała się bardziej zaokrąglona i nowoczesna. Samochód został zbudowany na płycie podłogowej General Motors zwanej Deltą, z której korzysta również Chevrolet Cruze. Astra IV generacji sprzedawana jest w 3 wersjach nadwoziowych, co stanowi dużą zmianę w stosunku do poprzednich generacji samochodu. Obecnie klienci mogą wybierać spośród nadwozi typu sedan, hatchback oraz kombi. Modele coupe i cabrio zostały zastąpione przez model Cascada. Producent do napędu swojego kompaktowego modelu przeznaczył silniki benzynowe o mocach od 87 do 180 KM oraz diesle o mocach od 95 do 165 KM. Na bazie 3-drzwiowego modelu powstała również wersja OPC, która napędzana jest silnikiem o mocy 280 KM. Nowa Astra w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2010 zajęła 3. miejsce. W połowie 2012 roku przeprowadzono facelifting, po którym pojawiły się nowe zderzaki oraz zmienił się wzór grilla.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Opel Astra J – czy warto kupić?”
Zalety
- ciekawa stylistyka
- dobre prowadzenie
- atrakcyjne wnętrze
Wady
- niska trwałość koła dwumasowego
- drobne usterki elektryki pokładowej
Nadwozie
Opel Astra III generacji występuje jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. 5-drzwiowy hatchback wyposażono w bagażnik o pojemności 370 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1295l. Wersja 3-drzwiowa (GTC) zmieści 380 i 1165 l bagażu. Natomiast 4-drzwiowa wersja sedan zapewnia pojemność 560 l. Największy bagażnik umieszczono w nadwoziu typu kombi 500 (1550 l po złożeniu oparć).
hatchback
sedan
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 | 1398 | 87/6000 | 130/4000 | R4 | 15,1 | 168 |
1.4 | 1398 | 100/6000 | 130/4000 | R4 | 13,9 | 178 |
1.4 | 1364 | 120/4200 | 200/1850 | R4 | 11,0 | 192 |
1.6 | 1598 | 115/6000 | 155/4000 | R4 | 11,7 | 199 |
1.4 | 1364 | 140/4900 | 200/1850 | R4 | 9,9 | 202 |
1.6 | 1598 | 180/5500 | 230/2200 | R4 | 8,5 | 221 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.3 | 1248 | 95/4000 | 190/1750 | R4 | 14,5 | 175 |
1.7 | 1686 | 110/3800 | 260/1700 | R4 | 12,6 | 181 |
1.7 | 1686 | 125/4000 | 280/2000 | R4 | 11,5 | 195 |
1.7 | 1686 | 130/4000 | 300/2000 | R4 | 10,6 | 198 |
2.0 | 1956 | 160/4000 | 240/1750 | R4 | 9,0 | 215 |
2.0 | 1956 | 165/4000 | 350/1750 | R4 | 9,0 | 220 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Wersje specjalne
Na bazie Astry J powstał usportowiony model OPC napędzany turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 280 KM. Wersja OPC dostępna jest tylko w nadwoziu 3-drzwiowym i tak skonfigurowane auto rozpędza się do 100 km/h w czasie 6 s. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
Podane koszty użytkowania dotyczą Opla Astry J 1.7 CDTI 101 KM i mają charakter orientacyjny. Koszty części na dzień 19.03.2016. Koszty robocizny mogą się różnić w zależności od regionu kraju.
Opel Astra J hatchback (fot.RL GNZLZ@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
klasa kompaktowaTyp nadwozia
hatchback, sedan, kombiOpel Astra czwartej generacji (oznaczenie modelu J) został wprowadzony do produkcji w 2009 roku, kiedy na rynku dostępny był jeszcze poprzedni model. Nowa Astra pomimo tego, że rysami nadwozia nawiązywała do poprzednika, to teraz stała się bardziej zaokrąglona i nowoczesna. Samochód został zbudowany na płycie podłogowej General Motors zwanej Deltą, z której korzysta również Chevrolet Cruze. Astra IV generacji sprzedawana jest w 3 wersjach nadwoziowych, co stanowi dużą zmianę w stosunku do poprzednich generacji samochodu. Obecnie klienci mogą wybierać spośród nadwozi typu sedan, hatchback oraz kombi. Modele coupe i cabrio zostały zastąpione przez model Cascada. Producent do napędu swojego kompaktowego modelu przeznaczył silniki benzynowe o mocach od 87 do 180 KM oraz diesle o mocach od 95 do 165 KM. Na bazie 3-drzwiowego modelu powstała również wersja OPC, która napędzana jest silnikiem o mocy 280 KM. Nowa Astra w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2010 zajęła 3. miejsce. W połowie 2012 roku przeprowadzono facelifting, po którym pojawiły się nowe zderzaki oraz zmienił się wzór grilla.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Opel Astra J – czy warto kupić?”
Zalety
- ciekawa stylistyka
- dobre prowadzenie
- atrakcyjne wnętrze
Wady
- niska trwałość koła dwumasowego
- drobne usterki elektryki pokładowej
Opel Astra III generacji występuje jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. 5-drzwiowy hatchback wyposażono w bagażnik o pojemności 370 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1295l. Wersja 3-drzwiowa (GTC) zmieści 380 i 1165 l bagażu. Natomiast 4-drzwiowa wersja sedan zapewnia pojemność 560 l. Największy bagażnik umieszczono w nadwoziu typu kombi 500 (1550 l po złożeniu oparć).
hatchback
sedan
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 | 1398 | 87/6000 | 130/4000 | R4 | 15,1 | 168 |
1.4 | 1398 | 100/6000 | 130/4000 | R4 | 13,9 | 178 |
1.4 | 1364 | 120/4200 | 200/1850 | R4 | 11,0 | 192 |
1.6 | 1598 | 115/6000 | 155/4000 | R4 | 11,7 | 199 |
1.4 | 1364 | 140/4900 | 200/1850 | R4 | 9,9 | 202 |
1.6 | 1598 | 180/5500 | 230/2200 | R4 | 8,5 | 221 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.3 | 1248 | 95/4000 | 190/1750 | R4 | 14,5 | 175 |
1.7 | 1686 | 110/3800 | 260/1700 | R4 | 12,6 | 181 |
1.7 | 1686 | 125/4000 | 280/2000 | R4 | 11,5 | 195 |
1.7 | 1686 | 130/4000 | 300/2000 | R4 | 10,6 | 198 |
2.0 | 1956 | 160/4000 | 240/1750 | R4 | 9,0 | 215 |
2.0 | 1956 | 165/4000 | 350/1750 | R4 | 9,0 | 220 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Na bazie Astry J powstał usportowiony model OPC napędzany turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 280 KM. Wersja OPC dostępna jest tylko w nadwoziu 3-drzwiowym i tak skonfigurowane auto rozpędza się do 100 km/h w czasie 6 s. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
Podane koszty użytkowania dotyczą Opla Astry J 1.7 CDTI 101 KM i mają charakter orientacyjny. Koszty części na dzień 19.03.2016. Koszty robocizny mogą się różnić w zależności od regionu kraju.