Historia Opel Corsa C
Opel Corsa C (fot. S 400 HYBRID@Wikipedia, attribution)
Segment
samochód miejskiTyp nadwozia
hatchbackOpel Corsa trzeciej generacji został wprowadzony do produkcji w 2000 roku i był wraz z innymi modelami marki symbolem technologicznego wejścia Opla w XXI wiek. Nowy model otrzymał nową stylistykę nadwozia oraz płytę podłogową Gamma, na której później powstały również inne auta koncernu GM. Auto udostępniono w Europie w nadwoziu typu hatchback, ale na świecie sprzedawano go również w wersji sedan oraz pick-up. Pod maską Corsy C znajdował się jeden z 4 dostępnych silników benzynowych o mocach od 60 do 125 KM oraz diesli o mocach od 65 do 75 KM. Producent przygotował także 175-konną wersję OPC (wcześniej GSi), która podczas premiery była jednym z najmocniejszych miejskich samochodów. W 2003 roku auto przeszło facelifting, po którym nieznacznie zmieniono wygląd świateł, zderzaków oraz dodano nowe wersje wyposażeniowe. Produkcja Corsy trzeciej generacji trwała 6 lat i zakończyła się w 2006 r.
Zalety
- trwałe silniki wysokoprężne
- niski koszt eksploatacji
- tanie części zamienne
Wady
- awarie czujnika ciśnienia oleju
- niska trwałość zautomatyzowanych skrzyń biegów
- korozja elementów podwozia i nadwozia
Nadwozie
Opel Corsa występował w Europie jako 3 i 5-drzwiowy hatchback. Samochód niezależnie od wersji miał bagażnik o pojemności 260 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1060 l.
hatchback
Dane techniczne i wersje silników
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 5-biegowa półautomatyczna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Wersje specjalne
Na bazie Corsy C powstał usportowiony model OPC. Do napędu posłużył turbodoładowany silnik o pojemności 1600 cm³ i mocy 175 KM. Samochód osiągał 100 km/h w czasie 7,9 s, a prędkość maksymalna wynosiła 225 km/h.
Opel Corsa C (fot. S 400 HYBRID@Wikipedia, attribution)
Segment
samochód miejskiTyp nadwozia
hatchbackOpel Corsa trzeciej generacji został wprowadzony do produkcji w 2000 roku i był wraz z innymi modelami marki symbolem technologicznego wejścia Opla w XXI wiek. Nowy model otrzymał nową stylistykę nadwozia oraz płytę podłogową Gamma, na której później powstały również inne auta koncernu GM. Auto udostępniono w Europie w nadwoziu typu hatchback, ale na świecie sprzedawano go również w wersji sedan oraz pick-up. Pod maską Corsy C znajdował się jeden z 4 dostępnych silników benzynowych o mocach od 60 do 125 KM oraz diesli o mocach od 65 do 75 KM. Producent przygotował także 175-konną wersję OPC (wcześniej GSi), która podczas premiery była jednym z najmocniejszych miejskich samochodów. W 2003 roku auto przeszło facelifting, po którym nieznacznie zmieniono wygląd świateł, zderzaków oraz dodano nowe wersje wyposażeniowe. Produkcja Corsy trzeciej generacji trwała 6 lat i zakończyła się w 2006 r.
Zalety
- trwałe silniki wysokoprężne
- niski koszt eksploatacji
- tanie części zamienne
Wady
- awarie czujnika ciśnienia oleju
- niska trwałość zautomatyzowanych skrzyń biegów
- korozja elementów podwozia i nadwozia
Opel Corsa występował w Europie jako 3 i 5-drzwiowy hatchback. Samochód niezależnie od wersji miał bagażnik o pojemności 260 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1060 l.
hatchback
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 5-biegowa półautomatyczna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Na bazie Corsy C powstał usportowiony model OPC. Do napędu posłużył turbodoładowany silnik o pojemności 1600 cm³ i mocy 175 KM. Samochód osiągał 100 km/h w czasie 7,9 s, a prędkość maksymalna wynosiła 225 km/h.