Historia Honda Civic VII
Honda Civic VII hatchback (fot. Stahlkocher@Wikipedia CC BY-SA 3.0)
Segment
klasa kompaktowaTyp nadwozia
sedan, hatchback, coupéHonda Civic siódmej generacji zadebiutowała na rynku 2000 roku i była oferowana w dwóch wersjach stylistycznych. Jedną z nich przeznaczono na rynek amerykański i japoński, a drugą – wyłącznie na rynek europejski. W zależności od miejsca dystrybucji różniła się wyglądem, a także silnikami. W Europie Honda Civic dostępna była w nadwoziu typu hatchback oraz sedan. Wersję coupé sprowadzano na specjalne zamówienie lub w prywatnym imporcie. Do napędu mógł posłużyć jeden z czterech silników benzynowych o mocach od 90 do 200 KM albo jeden silnik diesla o mocy 100 KM. W 2004 roku model został poddany niewielkiemu faceliftingowi, który nieznacznie zmienił wygląd przednich świateł, jak również zderzaka. Produkcja Civica siódmej generacji zakończyła się w 2005 roku.
Nadwozie
Honda Civic występuje w trzech wersjach nadwoziowych – jako 4-drzwiowy sedan, 2-drzwiowe coupé oraz 3 i 5-drzwiowy hatchback. Jako sedan auto ma bagażnik o pojemności 450 l, a coupé zmieści 365 l bagażu. Bagażnik wersji hatchback odznacza się pojemnością tylko 313 l, ale po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń bagażowa wzrasta do 610 l.
sedan
hatchback
coupé
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 | 1396 | 90/5600 | 130/4300 | R4 | 11,8 | 176 |
1.6 | 1590 | 110/5600 | 152/4300 | R4 | 10,2 | 187 |
2.0 | 1998 | 160/6500 | 179/5000 | R4 | 8,7 | 210 |
2.0 | 1998 | 200/7400 | 196/5000 | R4 | 6,8 | 235 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.7 | 1686 | 100/4400 | 220/2200 | R4 | 11,5 | 182 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 | 6,4 |
1.6 | 6,7 |
2.0 | 7,5 |
2.0 | 8,9 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.7 | 5,0 |
Wersje specjalne
Na podstawie Hondy Civic VII generacji w nadwoziu hatchback stworzono usportowiony model Type-R. Wersja ta wyróżniała się nakładkami na progi oraz spoilerem, a we wnętrzu pojawiły się kubełkowe fotele Recaro. Samochód otrzymał też wzmocniony silnik 2,0 VTEC o mocy 200 KM. Honda wyposażona w ten silnik przyspieszała do 100 km/h w czasie 6,8 s, a prędkość maksymalna wynosiła 235 km/h.
Honda Civic VII hatchback (fot. Stahlkocher@Wikipedia CC BY-SA 3.0)
Segment
klasa kompaktowaTyp nadwozia
sedan, hatchback, coupéHonda Civic siódmej generacji zadebiutowała na rynku 2000 roku i była oferowana w dwóch wersjach stylistycznych. Jedną z nich przeznaczono na rynek amerykański i japoński, a drugą – wyłącznie na rynek europejski. W zależności od miejsca dystrybucji różniła się wyglądem, a także silnikami. W Europie Honda Civic dostępna była w nadwoziu typu hatchback oraz sedan. Wersję coupé sprowadzano na specjalne zamówienie lub w prywatnym imporcie. Do napędu mógł posłużyć jeden z czterech silników benzynowych o mocach od 90 do 200 KM albo jeden silnik diesla o mocy 100 KM. W 2004 roku model został poddany niewielkiemu faceliftingowi, który nieznacznie zmienił wygląd przednich świateł, jak również zderzaka. Produkcja Civica siódmej generacji zakończyła się w 2005 roku.
Honda Civic występuje w trzech wersjach nadwoziowych – jako 4-drzwiowy sedan, 2-drzwiowe coupé oraz 3 i 5-drzwiowy hatchback. Jako sedan auto ma bagażnik o pojemności 450 l, a coupé zmieści 365 l bagażu. Bagażnik wersji hatchback odznacza się pojemnością tylko 313 l, ale po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń bagażowa wzrasta do 610 l.
sedan
hatchback
coupé
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 | 1396 | 90/5600 | 130/4300 | R4 | 11,8 | 176 |
1.6 | 1590 | 110/5600 | 152/4300 | R4 | 10,2 | 187 |
2.0 | 1998 | 160/6500 | 179/5000 | R4 | 8,7 | 210 |
2.0 | 1998 | 200/7400 | 196/5000 | R4 | 6,8 | 235 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.7 | 1686 | 100/4400 | 220/2200 | R4 | 11,5 | 182 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 | 6,4 |
1.6 | 6,7 |
2.0 | 7,5 |
2.0 | 8,9 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.7 | 5,0 |
Na podstawie Hondy Civic VII generacji w nadwoziu hatchback stworzono usportowiony model Type-R. Wersja ta wyróżniała się nakładkami na progi oraz spoilerem, a we wnętrzu pojawiły się kubełkowe fotele Recaro. Samochód otrzymał też wzmocniony silnik 2,0 VTEC o mocy 200 KM. Honda wyposażona w ten silnik przyspieszała do 100 km/h w czasie 6,8 s, a prędkość maksymalna wynosiła 235 km/h.