Historia Honda Civic V
Honda Civic V hatchback (Rudolf Stricker@Wikipedia, CC BY-SA 3.0)
Honda Civic piątej generacji została zaprezentowana w 1991 roku i była pierwszym modelem Hondy oficjalnie oferowanym na wszystkich rynkach świata. W Europie i Stanach Zjednoczonych model różnił się dostępnymi jednostkami napędowymi oraz detalami zewnętrznymi, np. światłami. Piąta generacja Hondy Civic sprzedawana była w trzech wersjach nadwoziowych – jako 4-drzwiowy sedan, 3-drzwiowy hatchback oraz 2-drzwiowe coupé. W 1992 roku na bazie Hondy Civic powstała wersja cabrio pod nazwą CR-X del Sol. Producent ze względu na niewielkie zainteresowanie nadwoziem kombi, wycofał ten typ nadwozia z gamy modelowej Hondy Civic. Do napędu mógł posłużyć jeden z 6 silników benzynowych o mocach od 75 do 170 KM. Były to nowe silniki z rodziny VTEC o oznaczeniach SOHC-VTEC i VTEC-E, które zapewniały dobre osiągi oraz niskie zużycie paliwa. W zależności od wersji silnikowej za przeniesienie napędu odpowiadała 4-biegowa skrzynia automatyczna lub 5-biegowa manualna. W 1994 roku auto zostało poddane liftingowi, który zmienił wygląd świateł oraz zderzaków. Produkcję modelu Civic piątej generacji zkończono w 1996 roku.
Honda Civic V hatchback (Rudolf Stricker@Wikipedia, CC BY-SA 3.0)
Honda Civic piątej generacji została zaprezentowana w 1991 roku i była pierwszym modelem Hondy oficjalnie oferowanym na wszystkich rynkach świata. W Europie i Stanach Zjednoczonych model różnił się dostępnymi jednostkami napędowymi oraz detalami zewnętrznymi, np. światłami. Piąta generacja Hondy Civic sprzedawana była w trzech wersjach nadwoziowych – jako 4-drzwiowy sedan, 3-drzwiowy hatchback oraz 2-drzwiowe coupé. W 1992 roku na bazie Hondy Civic powstała wersja cabrio pod nazwą CR-X del Sol. Producent ze względu na niewielkie zainteresowanie nadwoziem kombi, wycofał ten typ nadwozia z gamy modelowej Hondy Civic. Do napędu mógł posłużyć jeden z 6 silników benzynowych o mocach od 75 do 170 KM. Były to nowe silniki z rodziny VTEC o oznaczeniach SOHC-VTEC i VTEC-E, które zapewniały dobre osiągi oraz niskie zużycie paliwa. W zależności od wersji silnikowej za przeniesienie napędu odpowiadała 4-biegowa skrzynia automatyczna lub 5-biegowa manualna. W 1994 roku auto zostało poddane liftingowi, który zmienił wygląd świateł oraz zderzaków. Produkcję modelu Civic piątej generacji zkończono w 1996 roku.