- Toyota Corolla XI
(2013 – do teraz) - Toyota Corolla X
(2007 - 2013) - Toyota Corolla IX
(2001 – 2007) - Toyota Corolla VIII
(1997 – 2002) - Toyota Corolla VII
(1991 – 1997) - Toyota Corolla VI
(1987 – 1992) - Toyota Corolla V
(1983 – 1987) - Toyota Corolla IV
(1979 – 1984) - Toyota Corolla III
(1974 – 1979) - Toyota Corolla II
(1970 – 1978) - Toyota Corolla I
(1966 - 1970)
Historia Toyota Corolla V
Toyota Corolla V (fot. IFCAR@Wikipedia, domena publiczna)
Toyota Corolla piątej generacji została zaprezentowana w 1983 roku i była pierwszym modelem japońskiego producenta dostępnym na niemal wszystkich rynkach świata. W niektórych krajach model sprzedawano jako Toyotę AE86 Sprinter Levin lub Toyotę Trueno. Corollę oferowano w czterech wersjach nadwoziowych, jako: 2 i 4-drzwiowy sedan, 3-drzwiowy liftback, 3 i 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowe coupe. Nowością techniczną był wprowadzony po raz pierwszy napęd na przednie koła i pięciostopniowa skrzynia biegów. Do napędu mógł posłużyć jeden z 4 silników benzynowych o mocach od 69 do 84 KM lub jeden z 2 diesli o mocach od 58 do 64 KM. Samochód sprzedawał się tak dobrze, że już po roku Toyota świętowała powstanie 10-milionowego egzemplarza. Produkcję modelu Corolla piątej generacji zakończono w 1987 roku.
- Toyota Corolla Toyota Corolla XI
- Toyota Corolla Toyota Corolla X
- Toyota Corolla Toyota Corolla IX
- Toyota Corolla Toyota Corolla VIII
- Toyota Corolla Toyota Corolla VII
- Toyota Corolla Toyota Corolla VI
- Toyota Corolla Toyota Corolla V
- Toyota Corolla Toyota Corolla IV
- Toyota Corolla Toyota Corolla III
- Toyota Corolla Toyota Corolla II
- Toyota Corolla Toyota Corolla I
Toyota Corolla V (fot. IFCAR@Wikipedia, domena publiczna)
Toyota Corolla piątej generacji została zaprezentowana w 1983 roku i była pierwszym modelem japońskiego producenta dostępnym na niemal wszystkich rynkach świata. W niektórych krajach model sprzedawano jako Toyotę AE86 Sprinter Levin lub Toyotę Trueno. Corollę oferowano w czterech wersjach nadwoziowych, jako: 2 i 4-drzwiowy sedan, 3-drzwiowy liftback, 3 i 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowe coupe. Nowością techniczną był wprowadzony po raz pierwszy napęd na przednie koła i pięciostopniowa skrzynia biegów. Do napędu mógł posłużyć jeden z 4 silników benzynowych o mocach od 69 do 84 KM lub jeden z 2 diesli o mocach od 58 do 64 KM. Samochód sprzedawał się tak dobrze, że już po roku Toyota świętowała powstanie 10-milionowego egzemplarza. Produkcję modelu Corolla piątej generacji zakończono w 1987 roku.