- Toyota Corolla XI
(2013 – do teraz) - Toyota Corolla X
(2007 - 2013) - Toyota Corolla IX
(2001 – 2007) - Toyota Corolla VIII
(1997 – 2002) - Toyota Corolla VII
(1991 – 1997) - Toyota Corolla VI
(1987 – 1992) - Toyota Corolla V
(1983 – 1987) - Toyota Corolla IV
(1979 – 1984) - Toyota Corolla III
(1974 – 1979) - Toyota Corolla II
(1970 – 1978) - Toyota Corolla I
(1966 - 1970)
Historia Toyota Corolla IV
Toyota Corolla IV (fot. Charles01@Flickr CC BY-SA 3.0)
Toyota Corolla czwartej generacji została wprowadzona do produkcji w 1979 roku. Nowy model zbudowano w nowej odmianie stylistycznej, co wyróżniało go od poprzedników. Czwartą generację Corolli sprzedawano w czterech wersjach nadwoziowych, jako 2 i 4-drzwiowy sedan, 2-drzwiowe coupe, 3-drzwiowy liftback oraz 3 i 5-drzwiowe kombi. Do napędu mógł posłużyć jeden z 4 silników benzynowych o mocach od 74 do 116 KM. Nowością był wolnossący diesel o mocy 75 KM. Za przeniesienie napędu na tylne koła odpowiadała 5 i 6-biegowa skrzynia manualna lub 4-biegowa skrzynia automatyczna. Czwarta generacja była pierwszą oficjalnie dostępną w Polsce – można było ją zamówić w sieci Pewex. Produkcja Corollo czwartej generacji trwała 5 lat i zakończyła się w 1984 r. W tym czasie wyprodukowano ponad 4 mln egzemplarzy samochodu.
- Toyota Corolla Toyota Corolla XI
- Toyota Corolla Toyota Corolla X
- Toyota Corolla Toyota Corolla IX
- Toyota Corolla Toyota Corolla VIII
- Toyota Corolla Toyota Corolla VII
- Toyota Corolla Toyota Corolla VI
- Toyota Corolla Toyota Corolla V
- Toyota Corolla Toyota Corolla IV
- Toyota Corolla Toyota Corolla III
- Toyota Corolla Toyota Corolla II
- Toyota Corolla Toyota Corolla I
Toyota Corolla IV (fot. Charles01@Flickr CC BY-SA 3.0)
Toyota Corolla czwartej generacji została wprowadzona do produkcji w 1979 roku. Nowy model zbudowano w nowej odmianie stylistycznej, co wyróżniało go od poprzedników. Czwartą generację Corolli sprzedawano w czterech wersjach nadwoziowych, jako 2 i 4-drzwiowy sedan, 2-drzwiowe coupe, 3-drzwiowy liftback oraz 3 i 5-drzwiowe kombi. Do napędu mógł posłużyć jeden z 4 silników benzynowych o mocach od 74 do 116 KM. Nowością był wolnossący diesel o mocy 75 KM. Za przeniesienie napędu na tylne koła odpowiadała 5 i 6-biegowa skrzynia manualna lub 4-biegowa skrzynia automatyczna. Czwarta generacja była pierwszą oficjalnie dostępną w Polsce – można było ją zamówić w sieci Pewex. Produkcja Corollo czwartej generacji trwała 5 lat i zakończyła się w 1984 r. W tym czasie wyprodukowano ponad 4 mln egzemplarzy samochodu.