Historia Seat Toledo II
Seat Toledo II sedan (fot.Nacho@flickr CC BY 2.0)
Segment
samochód miejski klasy CTyp nadwozia
sedanDruga generacja Seata Toledo została zaprezentowana w 1998 roku. Auto zyskało wyraźnie nowocześniejszą stylistykę od swojego poprzednika, która do dnia dzisiejszego może uchodzić z atrakcyjną. Poza wspólną płytą podłogową z Volkswagenem Golfem IV, auto łączy z „królem niemieckich kompaktów” sporo części wspólnych. To niebagatelny plus, który przekłada się na dużą dostępność części zamiennych. Toledo II zainteresuje zapewne osoby szukające samochodu rodzinnego – bagażnik pomieści aż 500 l.
Zalety
- Zawieszenie
- Ponadczasowy, nowoczesny wygląd
- Spory, 500-litrowy bagażnik
Wady
- Awarie silnika benzynowego 1.8
- Usterki maglownicy
- Awarie skrzyni biegów (wycieki oleju)
Nadwozie
Toledo II generacji był dostępny wyłącznie jako 4-drzwiowy sedan. W swojej klasie Toledo II mogło się pochwalić sporym bagażnikiem, mogącym pomieścić 500 l.
sedan
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 | 1595 | 100/5700 | 145/3800 | R4/8 | 11,5 | 188 |
1.6 16V | 1597 | 105/5700 | 148/4500 | R4/16 | 10,9 | 192 |
1.8 20V | 1781 | 125/6000 | 170/4200 | R4/20 | 10,5 | 200 |
1.8 20VT | 1781 | 180/5500 | 235/1950 | R4/20 | 8,0 | 229 |
2.3 V5 | 2324 | 150/5700 | 210/1750 | V5/10 | 9,2 | 216 |
2.3 V5 | 2324 | 170/6200 | 220/1750 | V5/20 | 9,2 | 216 |
* Manualna skrzynia biegów
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.9 TDI | 1896 | 90/4000 | 210/1900 | R4/8 | 13,0 | 180 |
1.9 TDI | 1896 | 110/4150 | 235/1900 | R4/8 | 11,2 | 193 |
1.9 TDI | 1896 | 130/4000 | 310/1900 | R4/8 | 9,9 | 205 |
1.9 TDI | 1896 | 150/4000 | 320/1900 | R4/8 | 8,9 | 215 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 | 7,6 |
1.6 16V | 6,9 |
1.8 20V | 8,4 |
1.8 20VT | 8,5 |
2.3 V5 | 9,3 |
2.3 V5 | 8,7 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.9 TDI | 5,1 |
1.9 TDI | 5,0 |
1.9 TDI | 5,2 |
1.9 TDI | 5,3 |
Wersje specjalne
W 2003 roku Seat udostępnił sportową wersję Toledo II – model Toledo Cupra Mk2, który startował w europejskich mistrzostwach samochodów turystycznych (ETCC). Autem jeździło trzech kierowców: Jordi Gené, Frank Diefenbacher były zwycięzca brytyjskiej edycji mistrzostw samochodów turystycznych - Rickard Rydell.
Seat Toledo II sedan (fot.Nacho@flickr CC BY 2.0)
Segment
samochód miejski klasy CTyp nadwozia
sedanDruga generacja Seata Toledo została zaprezentowana w 1998 roku. Auto zyskało wyraźnie nowocześniejszą stylistykę od swojego poprzednika, która do dnia dzisiejszego może uchodzić z atrakcyjną. Poza wspólną płytą podłogową z Volkswagenem Golfem IV, auto łączy z „królem niemieckich kompaktów” sporo części wspólnych. To niebagatelny plus, który przekłada się na dużą dostępność części zamiennych. Toledo II zainteresuje zapewne osoby szukające samochodu rodzinnego – bagażnik pomieści aż 500 l.
Zalety
- Zawieszenie
- Ponadczasowy, nowoczesny wygląd
- Spory, 500-litrowy bagażnik
Wady
- Awarie silnika benzynowego 1.8
- Usterki maglownicy
- Awarie skrzyni biegów (wycieki oleju)
Toledo II generacji był dostępny wyłącznie jako 4-drzwiowy sedan. W swojej klasie Toledo II mogło się pochwalić sporym bagażnikiem, mogącym pomieścić 500 l.
sedan
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 | 1595 | 100/5700 | 145/3800 | R4/8 | 11,5 | 188 |
1.6 16V | 1597 | 105/5700 | 148/4500 | R4/16 | 10,9 | 192 |
1.8 20V | 1781 | 125/6000 | 170/4200 | R4/20 | 10,5 | 200 |
1.8 20VT | 1781 | 180/5500 | 235/1950 | R4/20 | 8,0 | 229 |
2.3 V5 | 2324 | 150/5700 | 210/1750 | V5/10 | 9,2 | 216 |
2.3 V5 | 2324 | 170/6200 | 220/1750 | V5/20 | 9,2 | 216 |
* Manualna skrzynia biegów
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.9 TDI | 1896 | 90/4000 | 210/1900 | R4/8 | 13,0 | 180 |
1.9 TDI | 1896 | 110/4150 | 235/1900 | R4/8 | 11,2 | 193 |
1.9 TDI | 1896 | 130/4000 | 310/1900 | R4/8 | 9,9 | 205 |
1.9 TDI | 1896 | 150/4000 | 320/1900 | R4/8 | 8,9 | 215 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 | 7,6 |
1.6 16V | 6,9 |
1.8 20V | 8,4 |
1.8 20VT | 8,5 |
2.3 V5 | 9,3 |
2.3 V5 | 8,7 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.9 TDI | 5,1 |
1.9 TDI | 5,0 |
1.9 TDI | 5,2 |
1.9 TDI | 5,3 |
W 2003 roku Seat udostępnił sportową wersję Toledo II – model Toledo Cupra Mk2, który startował w europejskich mistrzostwach samochodów turystycznych (ETCC). Autem jeździło trzech kierowców: Jordi Gené, Frank Diefenbacher były zwycięzca brytyjskiej edycji mistrzostw samochodów turystycznych - Rickard Rydell.