Historia Audi A6 C5
Audi A6 C5 sedan (fot. RL GNZLZ@Flickr CC BY SA 2.0)
Segment
klasa wyższaTyp nadwozia
sedan, kombi, AllroadDruga generacja A6 o oznaczeniu C5 zadebiutowała w 1997 roku. Auto swoim zaawansowaniem technologicznym już w momencie premiery wyznaczało nowe standardy w klasie. Za projekt karoserii odpowiadało znane biuro projektowe Pininfarina, które opracowało nowoczesny design w stylu fastback. Samochód oferowano w trzech wersjach nadwozia: sedan, kombi (Avant) oraz Allroad, czyli kombi ze zwiększonym prześwitem i napędem na cztery koła. Do napędu mógł służyć jeden z czternastu silników benzynowych o mocach od 125 do 480 KM lub jeden z siedmiu diesli o mocach od 110 do 180 KM. Zgodnie z polityką Audi na szczycie gamy modelowej stanęły wersje S5 i RS5. A6 w połowie 2001 roku przeszło modernizację, która objęła kosmetyczne zmiany świateł przednich i tylnych, lusterek oraz zderzaków. Pojawiło się również nowe wyposażenie wnętrza i kilka jednostek napędowych.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Audi A6 C5 – czy warto kupić?„
Zalety
- ponadczasowa linia nadwozia;
- przestronna kabina pasażerska;
- pojemny bagażnik (sedan-550 l, kombi-455/1590)
Wady
- awarie bezstopniowej skrzyni biegów Multitronic;
- wycieki oleju ze skrzyni biegów i silnika;
- usterki pompy wtryskowej w silniki 2,5 TDI
Nadwozie
Audi A6 C5 występuje w trzech wersjach nadwoziowych: sedan, kombi oraz Allroad. Sedan oferuje kierowcy 551 l przestrzeni ładunkowej. Wersja kombi (Avant) oraz Allroad – 455 l, przy czym po złożeniu oparć tylnej kanapy można ją powiększyć do 1590 l.
sedan
kombi
Allroad
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.8 | 1781 | 125/5800 | 168/3500 | R4 | 11,4 | 203 |
1.8T | 1781 | 150/5700 | 210/1750 | R4 | 9,5 | 216 |
1.8T | 1781 | 180/6000 | 235/2000 | R4 | 8,5 | 230 |
2.0 | 1984 | 130/5700 | 195/3300 | V6 | 10,5 | 205 |
2.4 | 2393 | 136/5750 | 230/3200 | V6 | 10,5 | 206 |
2.4 | 2393 | 165/6000 | 230/3200 | V6 | 9,1 | 222 |
2.4 | 2393 | 170/6000 | 230/3200 | V6 | 9,3 | 224 |
2.7T | 2671 | 230/5800 | 310/1700 | V6 | 7,3 | 245 |
2.7T | 2671 | 250/5800 | 350/1800 | V6 | 6,8 | 248 |
2.8 | 2771 | 193/6000 | 280/3200 | V6 | 8,1 | 236 |
3.0 | 2976 | 220/6300 | 300/3200 | V6 | 7,5 | 243 |
3.7 | 3697 | 260/6000 | 350/3250 | V8 | 7,9 | 250 |
4.2 | 4172 | 300/6200 | 400/3000 | V8 | 6,9 | 250 |
4.2 | 4172 | 340/7000 | 420/3400 | V8 | 6,7 | 250 |
4.2 | 4172 | 450/5700 | 560/1950 | V8 | 4,7 | 250 |
4.2 | 4172 | 480/6000 | 560/1950 | V8 | 4,6 | 280 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.9 TDI | 1896 | 110/4150 | 235/1900 | R4 | 12,1 | 197 |
1.9 TDI | 1896 | 115/4000 | 285/1900 | R4 | 10,5 | 203 |
1.9 TDI | 1896 | 130/4000 | 285/1750 | R4 | 10,5 | 200 |
1.9 TDI | 1896 | 130/4000 | 310/1900 | R4 | 9,7 | 218 |
2.5 TDI | 2496 | 150/4000 | 310/1500 | V6 | 9,3 | 222 |
2.5 TDI | 2496 | 163/4000 | 350/1500 | V6 | 8,9 | 223 |
2.5 TDI | 2496 | 180/4000 | 370/1500 | V6 | 12,1 | 197 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna;
- 5 i 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni, quattro
Spalanie
Wersje specjalne
Audi A6 C5 w wersji S6 posiadał wolnossący silnik 4,2 l o mocy 340 KM. Dzięki niemu samochód rozpędzał się do „setki” w czasie 5,8 s, a prędkość maksymalna była elektronicznie ograniczona do 250 km/h. S6 występowało w nadwoziu sedan oraz kombi.
Topową wersją generacji C5 było RS5. Do napędu użyto silnika V8 o pojemności 4,2 l, który w zależności od wersji mógł generować moc 450 lub 480 KM. Moc przenoszona była na obie osie poprzez 5-biegową automatyczną skrzynię biegów typu Tiptronic. Samochód uzyskiwał 100 km/h w czasie poniżej 5 s, co czyniło z RS6 w nadwoziu kombi lub sedan najmocniejszym samochodem w swojej klasie.
Audi A6 C5 sedan (fot. RL GNZLZ@Flickr CC BY SA 2.0)
Segment
klasa wyższaTyp nadwozia
sedan, kombi, AllroadDruga generacja A6 o oznaczeniu C5 zadebiutowała w 1997 roku. Auto swoim zaawansowaniem technologicznym już w momencie premiery wyznaczało nowe standardy w klasie. Za projekt karoserii odpowiadało znane biuro projektowe Pininfarina, które opracowało nowoczesny design w stylu fastback. Samochód oferowano w trzech wersjach nadwozia: sedan, kombi (Avant) oraz Allroad, czyli kombi ze zwiększonym prześwitem i napędem na cztery koła. Do napędu mógł służyć jeden z czternastu silników benzynowych o mocach od 125 do 480 KM lub jeden z siedmiu diesli o mocach od 110 do 180 KM. Zgodnie z polityką Audi na szczycie gamy modelowej stanęły wersje S5 i RS5. A6 w połowie 2001 roku przeszło modernizację, która objęła kosmetyczne zmiany świateł przednich i tylnych, lusterek oraz zderzaków. Pojawiło się również nowe wyposażenie wnętrza i kilka jednostek napędowych.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Audi A6 C5 – czy warto kupić?„
Zalety
- ponadczasowa linia nadwozia;
- przestronna kabina pasażerska;
- pojemny bagażnik (sedan-550 l, kombi-455/1590)
Wady
- awarie bezstopniowej skrzyni biegów Multitronic;
- wycieki oleju ze skrzyni biegów i silnika;
- usterki pompy wtryskowej w silniki 2,5 TDI
Audi A6 C5 występuje w trzech wersjach nadwoziowych: sedan, kombi oraz Allroad. Sedan oferuje kierowcy 551 l przestrzeni ładunkowej. Wersja kombi (Avant) oraz Allroad – 455 l, przy czym po złożeniu oparć tylnej kanapy można ją powiększyć do 1590 l.
sedan
kombi
Allroad
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.8 | 1781 | 125/5800 | 168/3500 | R4 | 11,4 | 203 |
1.8T | 1781 | 150/5700 | 210/1750 | R4 | 9,5 | 216 |
1.8T | 1781 | 180/6000 | 235/2000 | R4 | 8,5 | 230 |
2.0 | 1984 | 130/5700 | 195/3300 | V6 | 10,5 | 205 |
2.4 | 2393 | 136/5750 | 230/3200 | V6 | 10,5 | 206 |
2.4 | 2393 | 165/6000 | 230/3200 | V6 | 9,1 | 222 |
2.4 | 2393 | 170/6000 | 230/3200 | V6 | 9,3 | 224 |
2.7T | 2671 | 230/5800 | 310/1700 | V6 | 7,3 | 245 |
2.7T | 2671 | 250/5800 | 350/1800 | V6 | 6,8 | 248 |
2.8 | 2771 | 193/6000 | 280/3200 | V6 | 8,1 | 236 |
3.0 | 2976 | 220/6300 | 300/3200 | V6 | 7,5 | 243 |
3.7 | 3697 | 260/6000 | 350/3250 | V8 | 7,9 | 250 |
4.2 | 4172 | 300/6200 | 400/3000 | V8 | 6,9 | 250 |
4.2 | 4172 | 340/7000 | 420/3400 | V8 | 6,7 | 250 |
4.2 | 4172 | 450/5700 | 560/1950 | V8 | 4,7 | 250 |
4.2 | 4172 | 480/6000 | 560/1950 | V8 | 4,6 | 280 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.9 TDI | 1896 | 110/4150 | 235/1900 | R4 | 12,1 | 197 |
1.9 TDI | 1896 | 115/4000 | 285/1900 | R4 | 10,5 | 203 |
1.9 TDI | 1896 | 130/4000 | 285/1750 | R4 | 10,5 | 200 |
1.9 TDI | 1896 | 130/4000 | 310/1900 | R4 | 9,7 | 218 |
2.5 TDI | 2496 | 150/4000 | 310/1500 | V6 | 9,3 | 222 |
2.5 TDI | 2496 | 163/4000 | 350/1500 | V6 | 8,9 | 223 |
2.5 TDI | 2496 | 180/4000 | 370/1500 | V6 | 12,1 | 197 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna;
- 5 i 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni, quattro
Audi A6 C5 w wersji S6 posiadał wolnossący silnik 4,2 l o mocy 340 KM. Dzięki niemu samochód rozpędzał się do „setki” w czasie 5,8 s, a prędkość maksymalna była elektronicznie ograniczona do 250 km/h. S6 występowało w nadwoziu sedan oraz kombi.
Topową wersją generacji C5 było RS5. Do napędu użyto silnika V8 o pojemności 4,2 l, który w zależności od wersji mógł generować moc 450 lub 480 KM. Moc przenoszona była na obie osie poprzez 5-biegową automatyczną skrzynię biegów typu Tiptronic. Samochód uzyskiwał 100 km/h w czasie poniżej 5 s, co czyniło z RS6 w nadwoziu kombi lub sedan najmocniejszym samochodem w swojej klasie.