Historia Audi A3 8V
Audi A3 8V sedan (fot. RL GNZLZ@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
kompakt klasy premiumTyp nadwozia
hatchback (3d), sportback (5d), limuzyna (4d)Trzecia generacja A3 została zaprezentowana w 2012 roku. Był to pierwszy model zbudowany na modułowej platformie MQB pochodzącej od Volkswagena. Nowe A3 dostępne jest jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, cabrio, a także po raz pierwszy jako sedan (A3 Limousine). Wszystkie wersje nadwoziowe mogły być wyposażone w jeden z siedmiu silników benzynowych o mocach od 105 do 180 KM lub cztery silniki diesla o mocy od 105 do 184 KM. Na szczycie znalazła się sportowa wersja S3 o mocy 300 KM i napędem quattro, który przekazuje moc na wszystkie koła. Najnowsza generacja A3 otrzymała wiele innowacyjnych rozwiązań technicznych, m.in. system Cylinder on Demand, który odłącza dwa z czterech cylindrów w przypadku niskiego obciążenia silnika. Na liście wyposażenia dodatkowego znalazły się m.in. tempomat adaptacyjny, asystent zmiany pasa ruchu (Audi side assist), asystent toru jazdy (Audi active lane assist), system rozpoznawania znaków drogowych i wiele innych systemów poprawiających bezpieczeństwo jazdy. W salonie motoryzacyjnym w Nowym Jorku Audi A3 otrzymało od dziennikarzy motoryzacyjnych prestiżowy tytuł „Światowego Samochodu Roku 2014”.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Audi A3 8V – czy warto kupić?„
Zalety
- wysokiej jakości materiały wykończeniowe;
- bardzo dobre prowadzenie na zakrętach;
- uporządkowany i minimalistyczny kokpit
Nadwozie
Audi A3 8V dostępne jest w 4 wersjach nadwoziowych. 3-drzwiowy hatchback oferuje bagażnik o pojemności 365 l, który po złożeniu oparć można powiększyć do 1100 l. Wersja 5-drzwiowa ze względu na większe rozmiary może pomieścić 380 l bagażu, a po złożeniu tylnych oparć aż 1220 l. Sedan zapakuje imponujące 425 l, a wersja cabrio zmieści 320 l.
hatchback 3d
sportback 5d
sedan
cabrio
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 TFSI | 1197 | 105/5000 | 175/1400 | R4 | 10,3 | 193 |
1.2 TFSI | 1197 | 110/4600 | 175/1400 | R4 | 9,9 | 198 |
1.4 TFSI | 1395 | 122/5000 | 200/1400 | R4 | 9,3 | 203 |
1.4 TFSI | 1395 | 125/5000 | 200/1400 | R4 | 9,2 | 209 |
1.4 TFSI | 1395 | 140/5000 | 250/1500 | R4 | 8,3 | 213 |
1.4 TFSI | 1395 | 150/5000 | 250/1500 | R4 | 8,1 | 220 |
1.8 TFSI | 1798 | 180/5100 | 250/1250 | R4 | 7,1 | 232 |
2.0 TFSI | 1984 | 300/5500 | 380/1800 | R4 | 5,2 | 250 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 TDI | 1598 | 105/3000 | 250/1500 | R4 | 10,7 | 195 |
1.6 TDI | 1598 | 110/3200 | 250/1900 | R4 | 10,5 | 200 |
2.0 TDI | 1968 | 150/3500 | 320/1750 | R4 | 8,6 | 216 |
2.0 TDI | 1968 | 184/3500 | 380/1750 | R4 | 7,6 | 234 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna;
- 6 i 7-biegowa S-tronic (zautomatyzowana)
Typ napędu:
- przedni, quattro (S3, RS3)
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.2 TFSI | 4,9 |
1.2 TFSI | 4,9 |
1.4 TFSI | 5,2 |
1.4 TFSI | 5,1 |
1.4 TFSI | 4,7 |
1.4 TFSI | 4,7 |
1.8 TFSI | 5,8 |
2.0 TFSI | 7,0 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.6 TDI | 3,8 |
1.6 TDI | 3,2 |
2.0 TDI | 4,1 |
2.0 TDI | 4,1 |
Wersje specjalne
Audi A3 III generacji w wersji S3 zadebiutowało w 2012 roku. Do napędu służy silnik 2,0 TFSI o mocy 300 KM, który łączony jest z napędem quattro. Dzięki dużej mocy, która przenoszona jest na wszystkie koła, auto rozpędza się do „setki” nieco powyżej 5 s (5,2 s), a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Nabywca ma do wyboru 6-biegową skrzynię manualną lub 6-biegową skrzynię zautomatyzowaną typu S-tronic.
W 2013 roku zaprezentowano model Audi A3 Sportback e-tron z napędem hybrydowym. Samochód napędzany jest przez silnik spalinowy 1,4 TFSI generujący moc 150 KM i moment obrotowy 250 Nm. Silniki współpracują z automatyczną, sześciostopniową przekładnią S- tronic.
Równolegle z modelem e-tron na rynku zagościł model g-tron, który napędzany jest silnikiem 1,4 TFSI zasilanym sprężonym gazem ziemnym (CNG). Moc 110 KM wystarcza, aby samochód przyspieszał do „setki” w czasie 11 s i rozwijał prędkość maksymalną 190 km/h.
Audi A3 8V sedan (fot. RL GNZLZ@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
kompakt klasy premiumTyp nadwozia
hatchback (3d), sportback (5d), limuzyna (4d)Trzecia generacja A3 została zaprezentowana w 2012 roku. Był to pierwszy model zbudowany na modułowej platformie MQB pochodzącej od Volkswagena. Nowe A3 dostępne jest jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, cabrio, a także po raz pierwszy jako sedan (A3 Limousine). Wszystkie wersje nadwoziowe mogły być wyposażone w jeden z siedmiu silników benzynowych o mocach od 105 do 180 KM lub cztery silniki diesla o mocy od 105 do 184 KM. Na szczycie znalazła się sportowa wersja S3 o mocy 300 KM i napędem quattro, który przekazuje moc na wszystkie koła. Najnowsza generacja A3 otrzymała wiele innowacyjnych rozwiązań technicznych, m.in. system Cylinder on Demand, który odłącza dwa z czterech cylindrów w przypadku niskiego obciążenia silnika. Na liście wyposażenia dodatkowego znalazły się m.in. tempomat adaptacyjny, asystent zmiany pasa ruchu (Audi side assist), asystent toru jazdy (Audi active lane assist), system rozpoznawania znaków drogowych i wiele innych systemów poprawiających bezpieczeństwo jazdy. W salonie motoryzacyjnym w Nowym Jorku Audi A3 otrzymało od dziennikarzy motoryzacyjnych prestiżowy tytuł „Światowego Samochodu Roku 2014”.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Audi A3 8V – czy warto kupić?„
Zalety
- wysokiej jakości materiały wykończeniowe;
- bardzo dobre prowadzenie na zakrętach;
- uporządkowany i minimalistyczny kokpit
Audi A3 8V dostępne jest w 4 wersjach nadwoziowych. 3-drzwiowy hatchback oferuje bagażnik o pojemności 365 l, który po złożeniu oparć można powiększyć do 1100 l. Wersja 5-drzwiowa ze względu na większe rozmiary może pomieścić 380 l bagażu, a po złożeniu tylnych oparć aż 1220 l. Sedan zapakuje imponujące 425 l, a wersja cabrio zmieści 320 l.
hatchback 3d
sportback 5d
sedan
cabrio
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 TFSI | 1197 | 105/5000 | 175/1400 | R4 | 10,3 | 193 |
1.2 TFSI | 1197 | 110/4600 | 175/1400 | R4 | 9,9 | 198 |
1.4 TFSI | 1395 | 122/5000 | 200/1400 | R4 | 9,3 | 203 |
1.4 TFSI | 1395 | 125/5000 | 200/1400 | R4 | 9,2 | 209 |
1.4 TFSI | 1395 | 140/5000 | 250/1500 | R4 | 8,3 | 213 |
1.4 TFSI | 1395 | 150/5000 | 250/1500 | R4 | 8,1 | 220 |
1.8 TFSI | 1798 | 180/5100 | 250/1250 | R4 | 7,1 | 232 |
2.0 TFSI | 1984 | 300/5500 | 380/1800 | R4 | 5,2 | 250 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 TDI | 1598 | 105/3000 | 250/1500 | R4 | 10,7 | 195 |
1.6 TDI | 1598 | 110/3200 | 250/1900 | R4 | 10,5 | 200 |
2.0 TDI | 1968 | 150/3500 | 320/1750 | R4 | 8,6 | 216 |
2.0 TDI | 1968 | 184/3500 | 380/1750 | R4 | 7,6 | 234 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna;
- 6 i 7-biegowa S-tronic (zautomatyzowana)
Typ napędu:
- przedni, quattro (S3, RS3)
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.2 TFSI | 4,9 |
1.2 TFSI | 4,9 |
1.4 TFSI | 5,2 |
1.4 TFSI | 5,1 |
1.4 TFSI | 4,7 |
1.4 TFSI | 4,7 |
1.8 TFSI | 5,8 |
2.0 TFSI | 7,0 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.6 TDI | 3,8 |
1.6 TDI | 3,2 |
2.0 TDI | 4,1 |
2.0 TDI | 4,1 |
Audi A3 III generacji w wersji S3 zadebiutowało w 2012 roku. Do napędu służy silnik 2,0 TFSI o mocy 300 KM, który łączony jest z napędem quattro. Dzięki dużej mocy, która przenoszona jest na wszystkie koła, auto rozpędza się do „setki” nieco powyżej 5 s (5,2 s), a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Nabywca ma do wyboru 6-biegową skrzynię manualną lub 6-biegową skrzynię zautomatyzowaną typu S-tronic.
W 2013 roku zaprezentowano model Audi A3 Sportback e-tron z napędem hybrydowym. Samochód napędzany jest przez silnik spalinowy 1,4 TFSI generujący moc 150 KM i moment obrotowy 250 Nm. Silniki współpracują z automatyczną, sześciostopniową przekładnią S- tronic.
Równolegle z modelem e-tron na rynku zagościł model g-tron, który napędzany jest silnikiem 1,4 TFSI zasilanym sprężonym gazem ziemnym (CNG). Moc 110 KM wystarcza, aby samochód przyspieszał do „setki” w czasie 11 s i rozwijał prędkość maksymalną 190 km/h.