Historia Mitsubishi Galant VI
(fot.Charlie@flickr CC BY 2.0)
Typ nadwozia
5-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedanMitsubishi Galant szóstej generacji został zaprezentowany w 1987 roku. Auto od początku produkcji oferowane było w dwóch wersjach nadwoziowych, jako 5-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan. Mitsubishi do napędu swojego flagowego modelu przeznaczyło szeroką paletę silników benzynowych o mocach od 90 do 146 KM oraz jednego diesla o mocy 75 KM. W zależności od wersji silnikowej za przeniesienie napędu odpowiadała 4-biegowa skrzynia automatyczna lub 5-biegowa manualna. Auto wygrało plebiscyt na japoński Samochód Roku 1987 oraz najlepsze auto spoza Europy według „Motor Trend” w roku 1989 roku. W 1991 roku auto przeszło niewielki facelifting, po którym zmieniono wygląd przednich świateł oraz dodano nowe elementy wyposażenia. Galant VI generacji w latach 1998-1992 brał udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata jako samochód teamu Mitsubishi. Auto było wyposażone w 2-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 240 KM, która za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni biegów przenoszona była na 4 koła. W Kanadzie Galanta sprzedawano jako Dodge 2000GTX lub Eagle 2000GTX. Oficjalna produkcja modelu Galant piątej generacji została zakończona w 1992 roku.
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant VIII
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant VII
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant VI
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant V
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant IV
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant III
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant II
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant I
(fot.Charlie@flickr CC BY 2.0)
Typ nadwozia
5-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedanMitsubishi Galant szóstej generacji został zaprezentowany w 1987 roku. Auto od początku produkcji oferowane było w dwóch wersjach nadwoziowych, jako 5-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan. Mitsubishi do napędu swojego flagowego modelu przeznaczyło szeroką paletę silników benzynowych o mocach od 90 do 146 KM oraz jednego diesla o mocy 75 KM. W zależności od wersji silnikowej za przeniesienie napędu odpowiadała 4-biegowa skrzynia automatyczna lub 5-biegowa manualna. Auto wygrało plebiscyt na japoński Samochód Roku 1987 oraz najlepsze auto spoza Europy według „Motor Trend” w roku 1989 roku. W 1991 roku auto przeszło niewielki facelifting, po którym zmieniono wygląd przednich świateł oraz dodano nowe elementy wyposażenia. Galant VI generacji w latach 1998-1992 brał udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata jako samochód teamu Mitsubishi. Auto było wyposażone w 2-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 240 KM, która za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni biegów przenoszona była na 4 koła. W Kanadzie Galanta sprzedawano jako Dodge 2000GTX lub Eagle 2000GTX. Oficjalna produkcja modelu Galant piątej generacji została zakończona w 1992 roku.