Historia Mitsubishi Galant V
(fot.peterolthof@flickr CC BY-ND 2.0)
Typ nadwozia
4-drzwiowy sedanMitsubishi Galant piątej generacji został zaprezentowany w 1984 roku jako 4-drzwiowy sedan. Z produkcji wycofano wersję kombi oraz coupe, które zostały zastąpione przez zupełnie inne modele w gamie marki. Do napędu Galanta V generacji mógł posłużyć jeden z 10 silników benzynowych lub diesla o mocach od 75 do 150 KM. W zależności od wersji silnikowej za przeniesienie napędu odpowiadała 4-biegowa skrzynia automatyczna lub 5-biegowa manualna. Samochód cieszył się dużym zainteresowaniem, co potwierdzają zdobyte nagrody i wyróżnienia. Galant otrzymał Złotą kierownicę magazynu „Bild am Sonntag” oraz Samochód Roku magazynu „Wheels”. Piątą generację Galanta podobnie jak poprzednicy sprzedawano była pod różnymi nazwami. W USA i Nowej Zelandii samochód oferowany był pod nazwą Eterna oraz Sigma. Oficjalna produkcja modelu Galant piątej generacji została zakończona w 1988 roku.
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant VIII
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant VII
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant VI
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant V
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant IV
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant III
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant II
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant I
(fot.peterolthof@flickr CC BY-ND 2.0)
Typ nadwozia
4-drzwiowy sedanMitsubishi Galant piątej generacji został zaprezentowany w 1984 roku jako 4-drzwiowy sedan. Z produkcji wycofano wersję kombi oraz coupe, które zostały zastąpione przez zupełnie inne modele w gamie marki. Do napędu Galanta V generacji mógł posłużyć jeden z 10 silników benzynowych lub diesla o mocach od 75 do 150 KM. W zależności od wersji silnikowej za przeniesienie napędu odpowiadała 4-biegowa skrzynia automatyczna lub 5-biegowa manualna. Samochód cieszył się dużym zainteresowaniem, co potwierdzają zdobyte nagrody i wyróżnienia. Galant otrzymał Złotą kierownicę magazynu „Bild am Sonntag” oraz Samochód Roku magazynu „Wheels”. Piątą generację Galanta podobnie jak poprzednicy sprzedawano była pod różnymi nazwami. W USA i Nowej Zelandii samochód oferowany był pod nazwą Eterna oraz Sigma. Oficjalna produkcja modelu Galant piątej generacji została zakończona w 1988 roku.