Historia Mitsubishi Galant IV
(fot.peterolthof@flickr CC BY-ND 2.0)
Typ nadwozia
4-drziowy sedan, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowe coupeMitsubishi Galant czwartej generacji został wprowadzony do sprzedaży w 1980 roku. Auto pomimo podobieństwa do poprzednika zostało poddane wielu modyfikacjom technicznym i stylistycznym. Szefostwo firmy podjęło decyzję, że samochód będzie ponownie rejestrowany w 3 wersjach nadwoziowych. I tak do sprzedaży trafił 4-drziowy sedan, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowe coupe. W gamie jednostek napędowych pojawiły się silniki benzynowe z turbodoładowaniem, a także jednostki diesla. Klienci mogli wybierać spośród jednostek o mocach od 75 do 170 KM. Za przeniesienie napędu na przednie koła odpowiadała 3-biegowa skrzynia automatyczna lub 5-biegowa manualna. Auto sprzedawane było jako Mitsubishi Scorpion w Australii, Dodge Challenger oraz Plymouth Sapporo w Stanach Zjednoczonych. Jednak największy sukces IV generacja Galanta odniosła w Nowej Zelandii, gdzie otrzymała tytuł Samochodu Roku 1981. Produkcja trwała 4 lata i zakończyła się w 1984 r.
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant VIII
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant VII
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant VI
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant V
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant IV
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant III
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant II
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant I
(fot.peterolthof@flickr CC BY-ND 2.0)
Typ nadwozia
4-drziowy sedan, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowe coupeMitsubishi Galant czwartej generacji został wprowadzony do sprzedaży w 1980 roku. Auto pomimo podobieństwa do poprzednika zostało poddane wielu modyfikacjom technicznym i stylistycznym. Szefostwo firmy podjęło decyzję, że samochód będzie ponownie rejestrowany w 3 wersjach nadwoziowych. I tak do sprzedaży trafił 4-drziowy sedan, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowe coupe. W gamie jednostek napędowych pojawiły się silniki benzynowe z turbodoładowaniem, a także jednostki diesla. Klienci mogli wybierać spośród jednostek o mocach od 75 do 170 KM. Za przeniesienie napędu na przednie koła odpowiadała 3-biegowa skrzynia automatyczna lub 5-biegowa manualna. Auto sprzedawane było jako Mitsubishi Scorpion w Australii, Dodge Challenger oraz Plymouth Sapporo w Stanach Zjednoczonych. Jednak największy sukces IV generacja Galanta odniosła w Nowej Zelandii, gdzie otrzymała tytuł Samochodu Roku 1981. Produkcja trwała 4 lata i zakończyła się w 1984 r.