Historia Ford Mondeo Mk3
mondeo_mk3_liftback
Segment
DTyp nadwozia
sedan, kombi, liftbackFord Mondeo III generacji zadebiutował na rynku w 2000 roku i był modelem zbudowany w oparciu o stylistykę New Edge Design. Ford Mondeo udostępniono w trzech wersjach nadwoziowych – jako 5-drzwiowy liftback, sedan oraz kombi.
Producent przygotował do napędu siedem silników benzynowych o mocach od 110 do 226 KM oraz pięć jednostek diesla o mocach od 90 do 155 KM. Na szczycie gamy modelowej znalazły się silniki benzynowe, które przeznaczone były do wersji ST220. W 2003 i 2005 roku auto zostało poddane niewielkiej korekcie. Zmieniono wygląd przednich świateł oraz nieznaczenie przemodelowano wygląd zderzaków.
W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2001 Ford Mondeo zajął 2. pozycję. Produkcję Mondeo III generacji zakończono w 2007 roku.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Ford Mondeo Mk3 – czy warto kupić?”
Zalety
- mogącą się wciąż podobać stylistyka nadwozia;
- dobre wyposażenie;
- stosunkowo trwałe motory benzynowe
Wady
- korozja układu wydechowego
- niska trwałość turbosprężarki w silnikach TDCI
- nietrwałe połączenia zaworu EGR w jednostkach diesla
- niska trwałość wtryskiwaczy i koła dwumasowego w dieslach
Nadwozie
Ford Mondeo III generacji sprzedawany był w trzech wersjach nadwozia. W nadwoziu typu liftback bagażnik miał pojemność 500 l, która po złożeniu oparć tylnej kanapy powiększała się do 1370 l. Nadwozie Mondeo w wersji sedan zmieści okrągłe 500 l. Największym bagażnikiem cechuje się wersja kombi, która pomieści 540 l i 1700 l po złożeniu tylnych oparć.
liftback
sedan
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.8 16V | 1798 | 110/5500 | 165/3950 | R4 | 11,7 | 193 |
1.8 16V | 1798 | 125/6000 | 170/4500 | R4 | 10,9 | 205 |
1.8 16V | 1798 | 130/5500 | 175/4250 | R4 | 10,5 | 207 |
2.0 16V | 1999 | 145/6000 | 190/4500 | R4 | 9,8 | 215 |
2.5 V6 | 2498 | 170/6000 | 220/4250 | V6 | 8,7 | 8,7 |
3.0 V6 | 2967 | 204/6000 | 263/4900 | V6 | 7,9 | 240 |
3.0 V6 | 2967 | 226/6250 | 270/4900 | V6 | 7,6 | 250 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 TDDi | 1998 | 90/4000 | 245/1900 | R4 | 13,2 | 180 |
2.0 TDDi | 1998 | 115/4000 | 280/1900 | R4 | 10,6 | 195 |
2.0 TDCi | 1998 | 115/4000 | 280/1900 | R4 | 10,8 | 200 |
2.0 TDCi | 1998 | 130/3800 | 330/1900 | R4 | 9,9 | 200 |
2.2 TDCi | 2198 | 155/3500 | 360/2250 | R4 | 8,9 | 220 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
- 5-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.8 16V (110 KM) | 8,4 |
1.8 16V (125 KM) | 8,5 |
1.8 16V (130 KM) | 8,8 |
2.0 16V (145 KM) | 9,6 |
2.5 V6 (170 KM) | 10,5 |
3.0 V6 (204 KM) | 11,2 |
3.0 V6 (226 KM) | 12,7 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 TDDi (90 KM) | 6,4 |
2.0 TDDi (115 KM) | 6,4 |
2.0 TDCi (115 KM) | 6,2 |
2.0 TDCi (130 KM) | 6,1 |
2.2 TDCi (155 KM) | 6,4 |
Wersje specjalne
Usportowiona wersja ST200 dostępna była w każdym nadwoziu i wyróżniała się nakładkami na progi, dużymi obręczami felg aluminiowych oraz mocniejszym silnikiem. Model ten był napędzany benzynową jednostką V6 o pojemności 3,0 l i mocy 226 KM. Moc silnika pozwalała na osiągnięcie „setki” w czasie 7,6 s, a prędkość maksymalna była ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
mondeo_mk3_liftback
Segment
DTyp nadwozia
sedan, kombi, liftbackFord Mondeo III generacji zadebiutował na rynku w 2000 roku i był modelem zbudowany w oparciu o stylistykę New Edge Design. Ford Mondeo udostępniono w trzech wersjach nadwoziowych – jako 5-drzwiowy liftback, sedan oraz kombi.
Producent przygotował do napędu siedem silników benzynowych o mocach od 110 do 226 KM oraz pięć jednostek diesla o mocach od 90 do 155 KM. Na szczycie gamy modelowej znalazły się silniki benzynowe, które przeznaczone były do wersji ST220. W 2003 i 2005 roku auto zostało poddane niewielkiej korekcie. Zmieniono wygląd przednich świateł oraz nieznaczenie przemodelowano wygląd zderzaków.
W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2001 Ford Mondeo zajął 2. pozycję. Produkcję Mondeo III generacji zakończono w 2007 roku.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Ford Mondeo Mk3 – czy warto kupić?”
Zalety
- mogącą się wciąż podobać stylistyka nadwozia;
- dobre wyposażenie;
- stosunkowo trwałe motory benzynowe
Wady
- korozja układu wydechowego
- niska trwałość turbosprężarki w silnikach TDCI
- nietrwałe połączenia zaworu EGR w jednostkach diesla
- niska trwałość wtryskiwaczy i koła dwumasowego w dieslach
Ford Mondeo III generacji sprzedawany był w trzech wersjach nadwozia. W nadwoziu typu liftback bagażnik miał pojemność 500 l, która po złożeniu oparć tylnej kanapy powiększała się do 1370 l. Nadwozie Mondeo w wersji sedan zmieści okrągłe 500 l. Największym bagażnikiem cechuje się wersja kombi, która pomieści 540 l i 1700 l po złożeniu tylnych oparć.
liftback
sedan
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.8 16V | 1798 | 110/5500 | 165/3950 | R4 | 11,7 | 193 |
1.8 16V | 1798 | 125/6000 | 170/4500 | R4 | 10,9 | 205 |
1.8 16V | 1798 | 130/5500 | 175/4250 | R4 | 10,5 | 207 |
2.0 16V | 1999 | 145/6000 | 190/4500 | R4 | 9,8 | 215 |
2.5 V6 | 2498 | 170/6000 | 220/4250 | V6 | 8,7 | 8,7 |
3.0 V6 | 2967 | 204/6000 | 263/4900 | V6 | 7,9 | 240 |
3.0 V6 | 2967 | 226/6250 | 270/4900 | V6 | 7,6 | 250 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 TDDi | 1998 | 90/4000 | 245/1900 | R4 | 13,2 | 180 |
2.0 TDDi | 1998 | 115/4000 | 280/1900 | R4 | 10,6 | 195 |
2.0 TDCi | 1998 | 115/4000 | 280/1900 | R4 | 10,8 | 200 |
2.0 TDCi | 1998 | 130/3800 | 330/1900 | R4 | 9,9 | 200 |
2.2 TDCi | 2198 | 155/3500 | 360/2250 | R4 | 8,9 | 220 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
- 5-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.8 16V (110 KM) | 8,4 |
1.8 16V (125 KM) | 8,5 |
1.8 16V (130 KM) | 8,8 |
2.0 16V (145 KM) | 9,6 |
2.5 V6 (170 KM) | 10,5 |
3.0 V6 (204 KM) | 11,2 |
3.0 V6 (226 KM) | 12,7 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 TDDi (90 KM) | 6,4 |
2.0 TDDi (115 KM) | 6,4 |
2.0 TDCi (115 KM) | 6,2 |
2.0 TDCi (130 KM) | 6,1 |
2.2 TDCi (155 KM) | 6,4 |
Usportowiona wersja ST200 dostępna była w każdym nadwoziu i wyróżniała się nakładkami na progi, dużymi obręczami felg aluminiowych oraz mocniejszym silnikiem. Model ten był napędzany benzynową jednostką V6 o pojemności 3,0 l i mocy 226 KM. Moc silnika pozwalała na osiągnięcie „setki” w czasie 7,6 s, a prędkość maksymalna była ograniczona elektronicznie do 250 km/h.