Historia Ford Focus Mk2
(fot. InSapphoWeTrust@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
CTyp nadwozia
hatchback, sedan, cabrio, minivan, kombiFord Focus II generacji zadebiutował na rynku w 2004 r. i dostępny był w 4 wersjach nadwozia jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, sedan, cabrio, minivan oraz kombi. Zbudowano je na płycie podłogowej Ford C1 platform, którą Focus dzielił m.in. z Volvo S40 i C70 oraz Mazdą 3.
Producent do napędu przygotował siedem silników benzynowych o mocach od 80 do 305 KM oraz cztery jednostki diesla o mocach od 90 do 136 KM. Na szczycie gamy modelowej znalazły się silniki benzynowe, które zaprojektowano do wersji ST i RS.
W 2007 roku Focus został poddany modernizacji. Zmieniono między innymi przednie i tylne reflektory, atrapę chłodnicy, i przedni zderzak. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2005 model zajął 3. pozycję. Produkcję Focusa II generacji zakończono w 2011 roku.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Ford Focus Mk2 – czy warto go kupić?„
Zalety
- rewelacyjne zawieszenie
- tanie części zamienne
- dobry stosunek ceni do jakości
Wady
- Awarie pompy elektrohydraulicznego wspomagania układu kierowniczego
- Usterki elektroniki pokładowej (elektryczne szyby, lusterka, komputer)
- Rdza w okolicach progów i przy nadkolach
Nadwozie
Ford Focus II generacji sprzedawany był jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, sedan, cabrio, minivan oraz kombi. W nadwoziu typu hatchback bagażnik miał pojemność 395 l, a po złożeniu oparć tylnej kanapy można było powiększyć go do 1247 l. Do nadwozia Focusa w wersji sedan można zmieścić 526 l. Wersja cabrio ma bagażnik o pojemności 534 l lub 248 l ze złożonym dachem. Największym bagażnikiem cechuje się wersja kombi, która pomieści 482 l i 1546 l po złożeniu tylnych oparć.
hatchback
sedan
kombi
kabriolet
minivan
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 | 1388 | 80/5500 | 115/3500 | R4 | 14,1 | 164 |
1.6 | 1596 | 100/6000 | 150/4000 | R4 | 11,9 | 180 |
1.6 | 1596 | 115/5500 | 155/4150 | R4 | 10,8 | 190 |
1.8 | 1798 | 125/6000 | 165/4000 | R4 | 10,3 | 198 |
2.0 | 1999 | 145/6000 | 185/4500 | R4 | 9,2 | 206 |
2.5 | 2522 | 225/6000 | 320/2100 | R5 | 6,8 | 241 |
2.5 | 2522 | 305/6500 | 440/2300 | R5 | 5,9 | 263 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 TDCi | 1560 | 90/4000 | 215/1750 | R4 | 13,1 | 174 |
1.6 TDCi | 1560 | 109/4000 | 240/1750 | R4 | 11,3 | 185 |
1.8 TDCi | 1753 | 116/3700 | 280/1900 | R4 | 11,2 | 188 |
2.0 TDCi | 1997 | 136/4000 | 320/2000 | R4 | 9,6 | 200 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
- 6 biegowa półautomatyczna CVT
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 (80 KM) | 6,6 |
1.6 (100 KM) | 6,7 |
1.6 (115 KM) | 6,6 |
1.8 (125 KM) | 7,0 |
2.0 (145 KM) | 7,2 |
2.5 (225 KM) | 9,3 |
2.5 (305 KM) | 9,4 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 (90 KM) | 4,8 |
1.6 (109 KM) | 4,9 |
1.8 (116 KM) | 5,4 |
2.0 (136 KM) | 5,8 |
Wersje specjalne
Ford Focus w wersji ST napędzany był benzynową jednostką o pojemności 2,5 l i mocy 225 KM, zbudowaną na bazie 5-cylindrowego silnika Volvo. Parametry silnika pozwalały na osiągnięcie „setki” w czasie 6,8 s i prędkości maksymalnej 241 km/h.
Najmocniejszą wersją Forda Focusa drugiej generacji był model RS napędzany silnikiem benzynowym 2,5 l z turbosprężarką, dzięki czemu moc maksymalna wynosiła 305 KM. Focus z takim silnikiem rozpędzał się do 100 km/h w czasie 5,9 s, a prędkość maksymalna wynosiła 261 km/h. Ford wypuścił też limitowaną wersję RS500 o mocy 350 KM, którą można nazwać najmocniejszym autem przednionapędowym produkowanym fabrycznie. Samochód rozpędzał się do 100 km/h w czasie 5,5 s, a prędkość maksymalna oscylowała w okolicach 280 km/h.
(fot. InSapphoWeTrust@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
CTyp nadwozia
hatchback, sedan, cabrio, minivan, kombiFord Focus II generacji zadebiutował na rynku w 2004 r. i dostępny był w 4 wersjach nadwozia jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, sedan, cabrio, minivan oraz kombi. Zbudowano je na płycie podłogowej Ford C1 platform, którą Focus dzielił m.in. z Volvo S40 i C70 oraz Mazdą 3.
Producent do napędu przygotował siedem silników benzynowych o mocach od 80 do 305 KM oraz cztery jednostki diesla o mocach od 90 do 136 KM. Na szczycie gamy modelowej znalazły się silniki benzynowe, które zaprojektowano do wersji ST i RS.
W 2007 roku Focus został poddany modernizacji. Zmieniono między innymi przednie i tylne reflektory, atrapę chłodnicy, i przedni zderzak. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2005 model zajął 3. pozycję. Produkcję Focusa II generacji zakończono w 2011 roku.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Ford Focus Mk2 – czy warto go kupić?„
Zalety
- rewelacyjne zawieszenie
- tanie części zamienne
- dobry stosunek ceni do jakości
Wady
- Awarie pompy elektrohydraulicznego wspomagania układu kierowniczego
- Usterki elektroniki pokładowej (elektryczne szyby, lusterka, komputer)
- Rdza w okolicach progów i przy nadkolach
Ford Focus II generacji sprzedawany był jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, sedan, cabrio, minivan oraz kombi. W nadwoziu typu hatchback bagażnik miał pojemność 395 l, a po złożeniu oparć tylnej kanapy można było powiększyć go do 1247 l. Do nadwozia Focusa w wersji sedan można zmieścić 526 l. Wersja cabrio ma bagażnik o pojemności 534 l lub 248 l ze złożonym dachem. Największym bagażnikiem cechuje się wersja kombi, która pomieści 482 l i 1546 l po złożeniu tylnych oparć.
hatchback
sedan
kombi
kabriolet
minivan
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 | 1388 | 80/5500 | 115/3500 | R4 | 14,1 | 164 |
1.6 | 1596 | 100/6000 | 150/4000 | R4 | 11,9 | 180 |
1.6 | 1596 | 115/5500 | 155/4150 | R4 | 10,8 | 190 |
1.8 | 1798 | 125/6000 | 165/4000 | R4 | 10,3 | 198 |
2.0 | 1999 | 145/6000 | 185/4500 | R4 | 9,2 | 206 |
2.5 | 2522 | 225/6000 | 320/2100 | R5 | 6,8 | 241 |
2.5 | 2522 | 305/6500 | 440/2300 | R5 | 5,9 | 263 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 TDCi | 1560 | 90/4000 | 215/1750 | R4 | 13,1 | 174 |
1.6 TDCi | 1560 | 109/4000 | 240/1750 | R4 | 11,3 | 185 |
1.8 TDCi | 1753 | 116/3700 | 280/1900 | R4 | 11,2 | 188 |
2.0 TDCi | 1997 | 136/4000 | 320/2000 | R4 | 9,6 | 200 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
- 6 biegowa półautomatyczna CVT
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 (80 KM) | 6,6 |
1.6 (100 KM) | 6,7 |
1.6 (115 KM) | 6,6 |
1.8 (125 KM) | 7,0 |
2.0 (145 KM) | 7,2 |
2.5 (225 KM) | 9,3 |
2.5 (305 KM) | 9,4 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 (90 KM) | 4,8 |
1.6 (109 KM) | 4,9 |
1.8 (116 KM) | 5,4 |
2.0 (136 KM) | 5,8 |
Ford Focus w wersji ST napędzany był benzynową jednostką o pojemności 2,5 l i mocy 225 KM, zbudowaną na bazie 5-cylindrowego silnika Volvo. Parametry silnika pozwalały na osiągnięcie „setki” w czasie 6,8 s i prędkości maksymalnej 241 km/h.
Najmocniejszą wersją Forda Focusa drugiej generacji był model RS napędzany silnikiem benzynowym 2,5 l z turbosprężarką, dzięki czemu moc maksymalna wynosiła 305 KM. Focus z takim silnikiem rozpędzał się do 100 km/h w czasie 5,9 s, a prędkość maksymalna wynosiła 261 km/h. Ford wypuścił też limitowaną wersję RS500 o mocy 350 KM, którą można nazwać najmocniejszym autem przednionapędowym produkowanym fabrycznie. Samochód rozpędzał się do 100 km/h w czasie 5,5 s, a prędkość maksymalna oscylowała w okolicach 280 km/h.