Historia Volkswagen Passat B8
Volkswagen Passat B8 sedan (fot. TD@Wikipedia CC BY-SA 3.0)
Segment
klasa średnia/wyższaTyp nadwozia
sedan, kombi (Variant)Volkswagen Passat ósmej generacji debiutował pod koniec 2014 roku. Auto zostało zbudowane na modułowej płycie podłogowej MQB, na której powstaną wszystkie nowoczesne modele marki. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym aktualna wersja samochodu jest lżejsza, a karoseria bardziej areodynamiczna. Nowy Passat podobnie jak poprzednie generacje został zaprezentowany w dwóch wersjach nadwoziowych, jako sedan oraz kombi (Variant). Na podstawie tej ostatniej powstał też Volkswagen Passat Alltrack, a więc podwyższona wersja Varianta z terenowymi właściwościami jezdnymi. Volkswagen do napędu przeznaczył zaawansowane technologicznie silniki benzynowe o mocach od 125 do 220 KM oraz diesla o mocach od 120 do 240 KM. Klienci mogą również zamawiać hybrydową odmianę Passata o nazwie GTE. W układzie napędowym zastosowano benzynowy silnik 1.4 l TSI o mocy 156 KM, który wspomagany jest silnikiem elektrycznym rozwijającym 115 KM.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Volkswagen Passat B8 – czy warto kupić?”
Wady
- Nie zdefiniowano
Nadwozie
Volkswagen Passat B8 występuje w dwóch wersjach nadwoziowych, jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi (Variant). Wersja kombi (Variant) ma bagażnik o pojemności 650 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1750 l. W równie pokaźny bagażnik wyposażono wersję sedan, która oferuje 586 l z możliwością powiększenia do 1152 l.
sedan
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 | 1390 | 125/5000 | 200/1500 | R4 | 10,0 | 205 |
1.4 | 1395 | 150/5000 | 250/1500 | R4 | 8,6 | 220 |
1.8 | 1798 | 180/4000 | 320/1450 | R4 | 7,7 | 232 |
2.0 | 1984 | 220/4500 | 350/1500 | R4 | 6,7 | 246 |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 6 i 7-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
- AWD
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 125 KM | 5,4 |
1.4 150 KM | 4,9 |
1.8 | 5,9 |
2.0 | 6,2 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 | 4,3 |
2.0 150 KM | 4,1 |
2.0 190 KM | 4,1 |
2.0 240 KM | 5,3 |
Wersje specjalne
Na bazie Passata B8 w nadwoziu kombi (Variant) powstała wersja Alltrack. Samochód otrzymał podwyższony o 27,5 mm prześwit i plastikowe nakładki na nadkola oraz progi, a także osłony podwozia ze stali nierdewnej. Passata B8 Alltrack występuje wyłącznie z napędem 4Motion realizowanym przez sprzęgło Haldex.
- Volkswagen Passat Volkswagen Passat B8
- Volkswagen Passat Volkswagen Passat B7
- Volkswagen Passat Volkswagen Passat B6
- Volkswagen Passat Volkswagen Passat B5
- Volkswagen Passat Volkswagen Passat B4
- Volkswagen Passat Volkswagen Passat B3
- Volkswagen Passat Volkswagen Passat B2
- Volkswagen Passat Volkswagen Passat B1
Volkswagen Passat B8 sedan (fot. TD@Wikipedia CC BY-SA 3.0)
Segment
klasa średnia/wyższaTyp nadwozia
sedan, kombi (Variant)Volkswagen Passat ósmej generacji debiutował pod koniec 2014 roku. Auto zostało zbudowane na modułowej płycie podłogowej MQB, na której powstaną wszystkie nowoczesne modele marki. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym aktualna wersja samochodu jest lżejsza, a karoseria bardziej areodynamiczna. Nowy Passat podobnie jak poprzednie generacje został zaprezentowany w dwóch wersjach nadwoziowych, jako sedan oraz kombi (Variant). Na podstawie tej ostatniej powstał też Volkswagen Passat Alltrack, a więc podwyższona wersja Varianta z terenowymi właściwościami jezdnymi. Volkswagen do napędu przeznaczył zaawansowane technologicznie silniki benzynowe o mocach od 125 do 220 KM oraz diesla o mocach od 120 do 240 KM. Klienci mogą również zamawiać hybrydową odmianę Passata o nazwie GTE. W układzie napędowym zastosowano benzynowy silnik 1.4 l TSI o mocy 156 KM, który wspomagany jest silnikiem elektrycznym rozwijającym 115 KM.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Volkswagen Passat B8 – czy warto kupić?”
Wady
- Nie zdefiniowano
Volkswagen Passat B8 występuje w dwóch wersjach nadwoziowych, jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi (Variant). Wersja kombi (Variant) ma bagażnik o pojemności 650 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1750 l. W równie pokaźny bagażnik wyposażono wersję sedan, która oferuje 586 l z możliwością powiększenia do 1152 l.
sedan
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 | 1390 | 125/5000 | 200/1500 | R4 | 10,0 | 205 |
1.4 | 1395 | 150/5000 | 250/1500 | R4 | 8,6 | 220 |
1.8 | 1798 | 180/4000 | 320/1450 | R4 | 7,7 | 232 |
2.0 | 1984 | 220/4500 | 350/1500 | R4 | 6,7 | 246 |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 6 i 7-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
- AWD
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 125 KM | 5,4 |
1.4 150 KM | 4,9 |
1.8 | 5,9 |
2.0 | 6,2 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 | 4,3 |
2.0 150 KM | 4,1 |
2.0 190 KM | 4,1 |
2.0 240 KM | 5,3 |
Na bazie Passata B8 w nadwoziu kombi (Variant) powstała wersja Alltrack. Samochód otrzymał podwyższony o 27,5 mm prześwit i plastikowe nakładki na nadkola oraz progi, a także osłony podwozia ze stali nierdewnej. Passata B8 Alltrack występuje wyłącznie z napędem 4Motion realizowanym przez sprzęgło Haldex.