Historia modelu
Skoda Roomster kombivan (fot.RL GNZLZ@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
van/kompaktowyTyp nadwozia
MPVŠkoda Roomster produkowana jest od 2006 roku. Powstała na połączonych płytach podłogowych Fabii i Octavii. W 2010 roku Škoda Roomster przeszła facelifting, w wyniku którego przód auta upodobniono do pozostałych modeli w gamie czeskiego producenta. Zmieniło się również wnętrze – przede wszystkim deska rozdzielcza – a do oferty dodano cztery nowe silniki. Kolejne zmiany stylizacyjne Roomster przeszedł w 2013 roku. Z biegiem lat ewoluował również system infotainment oferowany przez Skodę w tym modelu. Od początku Roomster oferowany jest tylko w jednej wersji nadwozia. Škoda do napędu Roomstera przewiduje silniki benzynowe o mocach od 70 KM do 105 KM oraz diesle o mocach od 75 KM do 105 KM. W standardzie oferowana jest manualna skrzynia, jednak w przypadku mocniejszych jednostek benzynowych można zdecydować się na zautomatyzowaną przekładnię dwusprzęgłową DSG. Na polskim rynku benzynowe wersje Roomstera oferowane są również z fabryczną instalacją LPG (dla silnika 1,4 16V). Z biegiem lat Roomster doczekał się w lekko uterenowionej odmiany Scout oraz bardziej ekologicznej wersji GreenLine.
Nadwozie
Škoda Roomster występuje jedynie jako 5-drzwiowe MPV. Bagażnik Roomstera ma 509 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy można uzyskać 1810 litrów. Charakterystyczną cechą nadwozia Roomstera są tylne drzwi większe i wyższe od przednich, poza tym auto wyposażono w duże przeszklone powierzchnie.
MPV
Dane techniczne i wersje silników
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 7-biegowa, automatyczna DSG
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.2 | 5,5 |
1.2 | 5,3 |
1.4 | 5,9 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.2 TDI | 3,8 |
1.6 TDI | 4,2 |
1.6 TDI | 4,2 |
Wersje specjalne
Škoda Roomster występuje również w lekko uterenowionej wersji Scout. Wyróżnia się plastikowymi nakładami nadwozia, podniesionym prześwitem oraz bogatym wyposażeniem seryjnym. To najdroższa odmiana Roomstera napędzana mocniejszymi jednostkami.
Škoda Roomster Greenline to wersja specjalna, w której nacisk położono na jak najniższe zużycie paliwa. Wersja Greenline napędzana jest wysokoprężnym silnikiem 1,2 TDI o mocy 75 KM, a producent deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 4,2 l/100 km. W standardzie Roomster Greenline znajdują się opony o obniżonych oporach toczenia oraz system start-stop i funkcja odzyskiwania energii.
Skoda Roomster kombivan (fot.RL GNZLZ@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
van/kompaktowyTyp nadwozia
MPVŠkoda Roomster produkowana jest od 2006 roku. Powstała na połączonych płytach podłogowych Fabii i Octavii. W 2010 roku Škoda Roomster przeszła facelifting, w wyniku którego przód auta upodobniono do pozostałych modeli w gamie czeskiego producenta. Zmieniło się również wnętrze – przede wszystkim deska rozdzielcza – a do oferty dodano cztery nowe silniki. Kolejne zmiany stylizacyjne Roomster przeszedł w 2013 roku. Z biegiem lat ewoluował również system infotainment oferowany przez Skodę w tym modelu. Od początku Roomster oferowany jest tylko w jednej wersji nadwozia. Škoda do napędu Roomstera przewiduje silniki benzynowe o mocach od 70 KM do 105 KM oraz diesle o mocach od 75 KM do 105 KM. W standardzie oferowana jest manualna skrzynia, jednak w przypadku mocniejszych jednostek benzynowych można zdecydować się na zautomatyzowaną przekładnię dwusprzęgłową DSG. Na polskim rynku benzynowe wersje Roomstera oferowane są również z fabryczną instalacją LPG (dla silnika 1,4 16V). Z biegiem lat Roomster doczekał się w lekko uterenowionej odmiany Scout oraz bardziej ekologicznej wersji GreenLine.
Škoda Roomster występuje jedynie jako 5-drzwiowe MPV. Bagażnik Roomstera ma 509 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy można uzyskać 1810 litrów. Charakterystyczną cechą nadwozia Roomstera są tylne drzwi większe i wyższe od przednich, poza tym auto wyposażono w duże przeszklone powierzchnie.
MPV
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 7-biegowa, automatyczna DSG
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.2 | 5,5 |
1.2 | 5,3 |
1.4 | 5,9 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.2 TDI | 3,8 |
1.6 TDI | 4,2 |
1.6 TDI | 4,2 |
Škoda Roomster występuje również w lekko uterenowionej wersji Scout. Wyróżnia się plastikowymi nakładami nadwozia, podniesionym prześwitem oraz bogatym wyposażeniem seryjnym. To najdroższa odmiana Roomstera napędzana mocniejszymi jednostkami.
Škoda Roomster Greenline to wersja specjalna, w której nacisk położono na jak najniższe zużycie paliwa. Wersja Greenline napędzana jest wysokoprężnym silnikiem 1,2 TDI o mocy 75 KM, a producent deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 4,2 l/100 km. W standardzie Roomster Greenline znajdują się opony o obniżonych oporach toczenia oraz system start-stop i funkcja odzyskiwania energii.