Historia Škoda Fabia II
Skoda Fabia II hatchback (fot. wikipediaosx@Flickr CC0 1.0)
Segment
samochód miejskiTyp nadwozia
hatchback, kombiŠkoda Fabia drugiej generacji została wprowadzona do produkcji w 2007 roku. Samochód powstał na wspólnej płycie podłogowej z modelem Roomster. Nowy model Fabii wzorował się na linii nadwoziowej poprzedniczki, ale zyskał inny wygląd przednich świateł, a także charakterystyczny, spłaszczony dach. Fabię II sprzedawano w dwóch wersjach nadwoziowych, jako hatchback i kombi. Z uwagi na niewielkie zainteresowanie nadwoziem sedan Škoda zrezygnowała z jego produkcji. Do napędu przeznaczono jeden z kilku dostępnych silników benzynowych o mocach od 60 do 105 KM oraz diesli o mocach od 75 do 105 KM. Powstała również odmiana RS z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 180 KM. W 2010 roku Fabia została poddana faceliftingowi, po którym zmieniono atrapę chłodnicy i poszerzono przednie światła. W 2013 roku taśmę produkcyjną fabryki Škody w Mlada Boleslav opuścił 1,5-milionowy egzemplarz Fabii II. Produkcja modelu trwała 7 lat i zakończyła się w 2014 r.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Škoda Fabia II – czy warto kupić?„
Nadwozie
Škoda Fabia II sprzedawana była jako 5-drzwiowy hatchback oraz kombi. Samochód w nadwoziu hatchback miał bagażnik o pojemności 300 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1163 l. Nadwozie kombi gwarantuje kierowcy pojemność 480 l z możliwością powiększenia do 1460 l.
hatchback
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 | 1197 | 60/5400 | 108/3000 | R4 | 16,1 | 158 |
1.2 | 1197 | 70/5400 | 113/3000 | R4 | 14,1 | 166 |
1.2 | 1197 | 86/4800 | 160/1500 | R4 | 11,7 | 177 |
1.2 | 1197 | 105/5000 | 175/1500 | R4 | 10,1 | 191 |
1.4 | 1390 | 75/5000 | 126/3800 | R4 | 12,9 | 172 |
1.4 | 1390 | 86/5000 | 130/3750 | R4 | 12,1 | 178 |
1.6 | 1598 | 105/5600 | 153/3800 | R4 | 10,4 | 192 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 TDI | 1199 | 75/4200 | 180/2000 | R4 | 14,2 | 172 |
1.4 TDI | 1422 | 70/4000 | 155/1600 | R4 | 14,6 | 164 |
1.4 TDI | 1422 | 80/4000 | 195/2220 | R4 | 12,8 | 174 |
1.6 TDI | 1598 | 90/4200 | 230/1500 | R4 | 11,5 | 180 |
1.6 TDI | 1598 | 105/4000 | 250/1500 | R4 | 10,7 | 188 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa automatyczna
- 7-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.2 | 5,5 |
1.2 | 5,5 |
1.2 | 5,2 |
1.2 | 5,3 |
1.4 | 6,4 |
1.4 | 5,8 |
1.6 | 5,5 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.2 TDI | 3,4 |
1.4 TDI | 4,5 |
1.4 TDI | 4,4 |
1.6 TDI | 4,2 |
1.6 TDI | 4,2 |
Wersje specjalne
Na bazie Fabii II generacji powstał usportowiony model RS. Do napędu posłużył znany z koncernu Volkswagena, turbodoładowany silnik o pojemności 1400 cm³ i mocy 180 KM. Samochód osiągał 100 km/h w czasie 7,3 s, a prędkość maksymalna wynosiła 225 km/h.
W 2010 roku producent na bazie modelu kombi wprowadził również uterenowioną odmianę Scout. Samochód napędzany był tymi samymi silnikami, co klasyczna wersja, ale nadwozie podwyższono i wyposażono w nakładki progów oraz zmienione zderzaki, dzięki czemu z miejskiego samochodu Fabia przeistoczyła się w terenówkę.
Skoda Fabia II hatchback (fot. wikipediaosx@Flickr CC0 1.0)
Segment
samochód miejskiTyp nadwozia
hatchback, kombiŠkoda Fabia drugiej generacji została wprowadzona do produkcji w 2007 roku. Samochód powstał na wspólnej płycie podłogowej z modelem Roomster. Nowy model Fabii wzorował się na linii nadwoziowej poprzedniczki, ale zyskał inny wygląd przednich świateł, a także charakterystyczny, spłaszczony dach. Fabię II sprzedawano w dwóch wersjach nadwoziowych, jako hatchback i kombi. Z uwagi na niewielkie zainteresowanie nadwoziem sedan Škoda zrezygnowała z jego produkcji. Do napędu przeznaczono jeden z kilku dostępnych silników benzynowych o mocach od 60 do 105 KM oraz diesli o mocach od 75 do 105 KM. Powstała również odmiana RS z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 180 KM. W 2010 roku Fabia została poddana faceliftingowi, po którym zmieniono atrapę chłodnicy i poszerzono przednie światła. W 2013 roku taśmę produkcyjną fabryki Škody w Mlada Boleslav opuścił 1,5-milionowy egzemplarz Fabii II. Produkcja modelu trwała 7 lat i zakończyła się w 2014 r.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Škoda Fabia II – czy warto kupić?„
Škoda Fabia II sprzedawana była jako 5-drzwiowy hatchback oraz kombi. Samochód w nadwoziu hatchback miał bagażnik o pojemności 300 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1163 l. Nadwozie kombi gwarantuje kierowcy pojemność 480 l z możliwością powiększenia do 1460 l.
hatchback
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 | 1197 | 60/5400 | 108/3000 | R4 | 16,1 | 158 |
1.2 | 1197 | 70/5400 | 113/3000 | R4 | 14,1 | 166 |
1.2 | 1197 | 86/4800 | 160/1500 | R4 | 11,7 | 177 |
1.2 | 1197 | 105/5000 | 175/1500 | R4 | 10,1 | 191 |
1.4 | 1390 | 75/5000 | 126/3800 | R4 | 12,9 | 172 |
1.4 | 1390 | 86/5000 | 130/3750 | R4 | 12,1 | 178 |
1.6 | 1598 | 105/5600 | 153/3800 | R4 | 10,4 | 192 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 TDI | 1199 | 75/4200 | 180/2000 | R4 | 14,2 | 172 |
1.4 TDI | 1422 | 70/4000 | 155/1600 | R4 | 14,6 | 164 |
1.4 TDI | 1422 | 80/4000 | 195/2220 | R4 | 12,8 | 174 |
1.6 TDI | 1598 | 90/4200 | 230/1500 | R4 | 11,5 | 180 |
1.6 TDI | 1598 | 105/4000 | 250/1500 | R4 | 10,7 | 188 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa automatyczna
- 7-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.2 | 5,5 |
1.2 | 5,5 |
1.2 | 5,2 |
1.2 | 5,3 |
1.4 | 6,4 |
1.4 | 5,8 |
1.6 | 5,5 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.2 TDI | 3,4 |
1.4 TDI | 4,5 |
1.4 TDI | 4,4 |
1.6 TDI | 4,2 |
1.6 TDI | 4,2 |
Na bazie Fabii II generacji powstał usportowiony model RS. Do napędu posłużył znany z koncernu Volkswagena, turbodoładowany silnik o pojemności 1400 cm³ i mocy 180 KM. Samochód osiągał 100 km/h w czasie 7,3 s, a prędkość maksymalna wynosiła 225 km/h.
W 2010 roku producent na bazie modelu kombi wprowadził również uterenowioną odmianę Scout. Samochód napędzany był tymi samymi silnikami, co klasyczna wersja, ale nadwozie podwyższono i wyposażono w nakładki progów oraz zmienione zderzaki, dzięki czemu z miejskiego samochodu Fabia przeistoczyła się w terenówkę.