Historia Peugeot Partner I
Segment
kombivan, furgonTyp nadwozia
3, 4 i 5-drzwiowy kombivanPeugeot Partner wraz z bliźniaczym Citroenem Berlingo zadebiutowali w 1996 roku na targach motoryzacyjnych w Paryżu. Konstrukcyjnie Partner pierwszej generacji był spokrewniony z Citroenem ZX i Peugeotem 306. W listopadzie 2002 roku auto przeszło facelifting, w wyniku którego zmodyfikowano pas przedni oraz wnętrze pojazdu, w którym zagościły odświeżone materiały wykończeniowe.
Wersja furgon opcjonalnie mogła mieć przeszkloną ładownię. Chociaż zwiększało się przez to ryzyko uszkodzenia szyby w przypadku przewozu ciężkich towarów, to znacznie ułatwiało to poruszanie się w ruchu miejskim dzięki zapewnieniu dostatecznej widoczności. Załadunek w wariancie furgon ułatwiały z pewnością dwuskrzydłowe drzwi, które można było otworzyć nawet do 180 stopni (wersja osobowo-towarowa mogła być wyposażona w unoszoną do góry klapę). Ponadto dostęp do ładowni był również możliwy dzięki drzwiom bocznym (standardowo obecnym po prawej stronie, za dopłatą również po lewej).
Zalety
- Praktyczne i funkcjonalne nadwozie
- Oszczędne silniki wysokoprężne
- Niezłe zawieszenie
Wady
- Brak odpowiedniego wygłuszenia przestrzeni ładunkowej
- Toporna deska rozdzielcza
- Niska jakość materiałów wykończeniowych w autach z początku produkcji
Nadwozie
Pierwsza generacja Peugeota Partnera była dostępna w dwóch wersjach nadwoziowych: jako 4 lub 5 drzwiowy furgon lub 5 drzwiowy kombivan.
kombivan (1996-2002)
kombivan (2003-2007)
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.1 | 1124 | 60/6200 | 88/3800 | R4/8 | 21,6 | 140 |
1.6 16V | 1587 | 109/5800 | 147/4000 | R4/16 | 12,7 | 172 |
1.4 | 1360 | 75/5500 | 111/3400 | R4/8 | 17,5 | 150 |
1.8 | 1761 | 90/5000 | 147/2600 | R4/8 | 14,4 | 160 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 HDi | 1560 | 75/4000 | 175/1750 | R4/16 | 17,8 | 150 |
1.8 D | 1769 | 61/4600 | 110/2000 | R4/8 | 25,6 | 135 |
1.9 D | 1868 | 70/4600 | 125/2500 | R4/8 | 20,4 | 142 |
1.6 HDi | 1560 | 90/4000 | 215/1750 | R4/16 | 14,8 | 160 |
1.9 D | 1905 | 68/4600 | 120/2000 | R4/8 | 20,4 | 142 |
2.0 HDi | 1997 | 90/4000 | 205/1900 | R4/8 | 15.3 | 159 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
Typ napędu:
- Przedni
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.1 | 7,0 |
1.6 16V | 7,4 |
1.4 | 7,5 |
1.8 | 8,9 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.6 HDi | 5,4 |
1.8 D | 6,7 |
1.9 D | 6,9 |
1.6 HDi | 5,4 |
1.9 D | 6,9 |
2.0 HDi | 5,8 |
Wersje specjalne
W 2012 roku została zaprezentowana elektryczna wersja Peugeot Partnera, którego produkcja rozpoczęła się rok później. Pojazd dysponuje zasięgiem ok. 175 km. Przy jego opracowywaniu francuski koncern korzystał ze współpracy z firmą Mitsubishi.
Segment
kombivan, furgonTyp nadwozia
3, 4 i 5-drzwiowy kombivanPeugeot Partner wraz z bliźniaczym Citroenem Berlingo zadebiutowali w 1996 roku na targach motoryzacyjnych w Paryżu. Konstrukcyjnie Partner pierwszej generacji był spokrewniony z Citroenem ZX i Peugeotem 306. W listopadzie 2002 roku auto przeszło facelifting, w wyniku którego zmodyfikowano pas przedni oraz wnętrze pojazdu, w którym zagościły odświeżone materiały wykończeniowe.
Wersja furgon opcjonalnie mogła mieć przeszkloną ładownię. Chociaż zwiększało się przez to ryzyko uszkodzenia szyby w przypadku przewozu ciężkich towarów, to znacznie ułatwiało to poruszanie się w ruchu miejskim dzięki zapewnieniu dostatecznej widoczności. Załadunek w wariancie furgon ułatwiały z pewnością dwuskrzydłowe drzwi, które można było otworzyć nawet do 180 stopni (wersja osobowo-towarowa mogła być wyposażona w unoszoną do góry klapę). Ponadto dostęp do ładowni był również możliwy dzięki drzwiom bocznym (standardowo obecnym po prawej stronie, za dopłatą również po lewej).
Zalety
- Praktyczne i funkcjonalne nadwozie
- Oszczędne silniki wysokoprężne
- Niezłe zawieszenie
Wady
- Brak odpowiedniego wygłuszenia przestrzeni ładunkowej
- Toporna deska rozdzielcza
- Niska jakość materiałów wykończeniowych w autach z początku produkcji
Pierwsza generacja Peugeota Partnera była dostępna w dwóch wersjach nadwoziowych: jako 4 lub 5 drzwiowy furgon lub 5 drzwiowy kombivan.
kombivan (1996-2002)
kombivan (2003-2007)
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.1 | 1124 | 60/6200 | 88/3800 | R4/8 | 21,6 | 140 |
1.6 16V | 1587 | 109/5800 | 147/4000 | R4/16 | 12,7 | 172 |
1.4 | 1360 | 75/5500 | 111/3400 | R4/8 | 17,5 | 150 |
1.8 | 1761 | 90/5000 | 147/2600 | R4/8 | 14,4 | 160 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 HDi | 1560 | 75/4000 | 175/1750 | R4/16 | 17,8 | 150 |
1.8 D | 1769 | 61/4600 | 110/2000 | R4/8 | 25,6 | 135 |
1.9 D | 1868 | 70/4600 | 125/2500 | R4/8 | 20,4 | 142 |
1.6 HDi | 1560 | 90/4000 | 215/1750 | R4/16 | 14,8 | 160 |
1.9 D | 1905 | 68/4600 | 120/2000 | R4/8 | 20,4 | 142 |
2.0 HDi | 1997 | 90/4000 | 205/1900 | R4/8 | 15.3 | 159 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
Typ napędu:
- Przedni
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.1 | 7,0 |
1.6 16V | 7,4 |
1.4 | 7,5 |
1.8 | 8,9 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.6 HDi | 5,4 |
1.8 D | 6,7 |
1.9 D | 6,9 |
1.6 HDi | 5,4 |
1.9 D | 6,9 |
2.0 HDi | 5,8 |
W 2012 roku została zaprezentowana elektryczna wersja Peugeot Partnera, którego produkcja rozpoczęła się rok później. Pojazd dysponuje zasięgiem ok. 175 km. Przy jego opracowywaniu francuski koncern korzystał ze współpracy z firmą Mitsubishi.