Historia Peugeot Partner II
Segment
KombivanTyp nadwozia
3, 4 i 5-drzwiowy kombivanPeugeot Partner II zadebiutował na rynku w 2008 roku. Francuski koncern prezentując drugą generację popularnego kombivana oparł go na całkowicie nowej konstrukcji. Samochód cechuje się większymi wymiarami niż poprzednik. Płytę podłogową Peugeot Partner II współdzieli z Citroenem C4 Picasso i Peugeotem 308. Dostępne są dwie odmiany auta: osobowa – Teepe oraz dostawcza – Furgon. W 2015 roku Partner II przeszedł lifting.
Dostawczy rodowód skutkuje w Peugeocie ponadstandardową ilością przestrzeni w kabinie pasażerskiej. Kierowca Partnera II ma do dyspozycji bardzo szeroki zakres regulacji ustawienia fotela, zwłaszcza wysokości siedziska, co umożliwia mu zajęcie zarówno takiej pozycji jak w minivanie, jak i w klasycznym aucie. We wnętrzu auta nie brakuje schowków, w którym zmieści się naprawdę niemała liczba przydatnych kierowcy przedmiotów. Drzwi przesuwne (po obu stronach nadwozia) i uchylane z tyłu (z osobno otwieraną szybą) gwarantują wzorcowy wręcz dostęp do wnętrza auta, zwłaszcza do przestrzeni bagażowej. Atutem Partnera II jest opcjonalny, 7-calowy ekran multimedialny, prezentujący dane z radia, nawigacji, komputera pokładowego, klimatyzacji, sparowanego telefonu oraz kamery cofania. Z kolei częściowo przeszklony dach gwarantuje odpowiednie doświetlenie kabiny pasażerskiej.
Zalety
- Bardzo przestronna kabina pasażerska
- Świetny dostęp do przestrzeni bagażowej
- Ekonomiczne jednostki wysokoprężne
Wady
- Nadwozie znacznie pochyla się przy zakrętach
- Układ kierowniczy mógłby być bardziej precyzyjny
- Obsługa deski rozdzielczej wymaga przyzwyczajenia
Nadwozie
Partner II dostępny jest w trzech wersjach: jako 3, 4 lub 5-drzwiowy kombivan. Auto łączy w sobie cechy kilku segmentów motoryzacyjnych: auta dostawczego (oferującego 3000 l przestrzeni bagażowej po wyjęciu tylnego rzędu siedzeń), 7-miejscowego minivana (trzeci rząd siedzeń wymaga dopłaty) oraz auta klasy średniej, mogącego pokonywa spore dystanse (wygodna pozycja za kierownicą i niezły poziom wyposażenia).
kombivan
Tepee (facelifting 2012)
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 | 1587 | 98/6000 | 152/3500 | R4/16 | 15,5 | 162 |
1.6 VTi | 1598 | 120/6000 | 160/4250 | R4/16 | 12 | 177 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 HDi | 1560 | 92/4000 | 215/1500 | R4/16 | 14,2 | 161 |
1.6 HDi | 1560 | 75/3500 | 185/1500 | R4/16 | 17,1 | 150 |
1.6 HDi | 1560 | 90/4000 | 230/1750 | R4/16 | 14,3 | 161 |
1.6 HDi | 1560 | 110/4000 | 240/1750 | R4/16 | 12,5 | 173 |
1.6 BlueHDi | 1560 | 100/3750 | 254/1750 | R4/16 | 12,4 | 166 |
1.6 BlueHDi | 1560 | 120/3500 | 300/1750 | R4/16 | 11,4 | 176 |
1.6 HDI | 1560 | 115/3600 | 240/1500 | R4/16 | 12,5 | 172 |
1.6 HDi FAP | 1560 | 112/4000 | 240/1750 | R4/16 | 12,5 | 173 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa zautomatyzowana
Typ napędu:
- Przedni
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.6 | 6,7 |
1.6 VTi | 18,2 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.6 HDi | 5,2 |
1.6 HDi | 5,7 |
1.6 HDi | 5,2 |
1.6 HDi | 5,6 |
1.6 BlueHDi | 4,3 |
1.6 BlueHDi | 4,4 |
1.6 HDI | 5,1 |
1.6 HDi FAP | 5,6 |
Wersje specjalne
Brak.
Segment
KombivanTyp nadwozia
3, 4 i 5-drzwiowy kombivanPeugeot Partner II zadebiutował na rynku w 2008 roku. Francuski koncern prezentując drugą generację popularnego kombivana oparł go na całkowicie nowej konstrukcji. Samochód cechuje się większymi wymiarami niż poprzednik. Płytę podłogową Peugeot Partner II współdzieli z Citroenem C4 Picasso i Peugeotem 308. Dostępne są dwie odmiany auta: osobowa – Teepe oraz dostawcza – Furgon. W 2015 roku Partner II przeszedł lifting.
Dostawczy rodowód skutkuje w Peugeocie ponadstandardową ilością przestrzeni w kabinie pasażerskiej. Kierowca Partnera II ma do dyspozycji bardzo szeroki zakres regulacji ustawienia fotela, zwłaszcza wysokości siedziska, co umożliwia mu zajęcie zarówno takiej pozycji jak w minivanie, jak i w klasycznym aucie. We wnętrzu auta nie brakuje schowków, w którym zmieści się naprawdę niemała liczba przydatnych kierowcy przedmiotów. Drzwi przesuwne (po obu stronach nadwozia) i uchylane z tyłu (z osobno otwieraną szybą) gwarantują wzorcowy wręcz dostęp do wnętrza auta, zwłaszcza do przestrzeni bagażowej. Atutem Partnera II jest opcjonalny, 7-calowy ekran multimedialny, prezentujący dane z radia, nawigacji, komputera pokładowego, klimatyzacji, sparowanego telefonu oraz kamery cofania. Z kolei częściowo przeszklony dach gwarantuje odpowiednie doświetlenie kabiny pasażerskiej.
Zalety
- Bardzo przestronna kabina pasażerska
- Świetny dostęp do przestrzeni bagażowej
- Ekonomiczne jednostki wysokoprężne
Wady
- Nadwozie znacznie pochyla się przy zakrętach
- Układ kierowniczy mógłby być bardziej precyzyjny
- Obsługa deski rozdzielczej wymaga przyzwyczajenia
Partner II dostępny jest w trzech wersjach: jako 3, 4 lub 5-drzwiowy kombivan. Auto łączy w sobie cechy kilku segmentów motoryzacyjnych: auta dostawczego (oferującego 3000 l przestrzeni bagażowej po wyjęciu tylnego rzędu siedzeń), 7-miejscowego minivana (trzeci rząd siedzeń wymaga dopłaty) oraz auta klasy średniej, mogącego pokonywa spore dystanse (wygodna pozycja za kierownicą i niezły poziom wyposażenia).
kombivan
Tepee (facelifting 2012)
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 | 1587 | 98/6000 | 152/3500 | R4/16 | 15,5 | 162 |
1.6 VTi | 1598 | 120/6000 | 160/4250 | R4/16 | 12 | 177 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 HDi | 1560 | 92/4000 | 215/1500 | R4/16 | 14,2 | 161 |
1.6 HDi | 1560 | 75/3500 | 185/1500 | R4/16 | 17,1 | 150 |
1.6 HDi | 1560 | 90/4000 | 230/1750 | R4/16 | 14,3 | 161 |
1.6 HDi | 1560 | 110/4000 | 240/1750 | R4/16 | 12,5 | 173 |
1.6 BlueHDi | 1560 | 100/3750 | 254/1750 | R4/16 | 12,4 | 166 |
1.6 BlueHDi | 1560 | 120/3500 | 300/1750 | R4/16 | 11,4 | 176 |
1.6 HDI | 1560 | 115/3600 | 240/1500 | R4/16 | 12,5 | 172 |
1.6 HDi FAP | 1560 | 112/4000 | 240/1750 | R4/16 | 12,5 | 173 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa zautomatyzowana
Typ napędu:
- Przedni
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.6 | 6,7 |
1.6 VTi | 18,2 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.6 HDi | 5,2 |
1.6 HDi | 5,7 |
1.6 HDi | 5,2 |
1.6 HDi | 5,6 |
1.6 BlueHDi | 4,3 |
1.6 BlueHDi | 4,4 |
1.6 HDI | 5,1 |
1.6 HDi FAP | 5,6 |
Brak.