Historia modelu
Segment
DTyp nadwozia
sedan, kombiChociaż, zgodnie z zapewnieniami samego producenta, Peugeot 508 zastąpił w 2010 roku nie tylko model 407, ale i większego Peugeota 607 (który był flagowym reprezentantem marki z lwem na masce), to spoglądając na jego wymiary, jest on raczej bezpośrednim następcą modelu 407. Niemniej jednak trzeba odnotować, że dwie oferowane w ramach Peugeota 508 wersje nadwoziowe w stosunku do modelu „407” wydłużyły się. W przypadku sedana karoseria jest dłuższa o ponad 10 cm (479,2 cm), a w przypadku kombi o 4,8 cm (481,3 cm). Co istotne dla dynamiki i spalania paliwa, Peugeot 508 został względem modelu 407 „odchudzony”. W efekcie, waga sedana spadła o 25 kg, a kombi o 45 kg.
Chcąc zerwać z opinią producenta wyraźnie odstającego pod względem jakości wykonania swoich aut od niemieckich i japońskich konkurentów, w modelu 508 dużą wagę przywiązał do tej właśnie kwestii. W efekcie, model 508 zapewnia swoim nabywcom bardzo dobre jakościowo materiały, które ponadto odznaczają się dokładnym i solidnym spasowaniem.
W 2014 roku auto przeszło facelifting. Zmodyfikowano atrapę chłodnicy oraz zderzaki. Ponadto reflektory zostały wykonane w technologii LED. Modyfikacje nie ominęły również wnętrza – na środkowej konsoli pojawił się 7-calowy ekran. Peugeot zdecydował się również na aktualizację listy wyposażenia, na której zagościły takie udogodnienia dla kierowcy, jak kamera cofania i system monitorowania martwego pola.
Zalety
- Wysokiej jakości materiały wykończeniowe i precyzyjny montaż
- Bardzo dobre właściwości jezdne
- Trwałe i oszczędne silniki wysokoprężne
Wady
- Mała ilość schowków w kabinie pasażerskiej
- Linia dachu ogranicza pojemność bagażnika
- Niedopracowane fotele (zbyt miękkie siedziska)
Nadwozie
Auto występuje w dwóch wersjach nadwoziowych: sedan i kombi (oznaczonej jako SW). W wersji sedan bagażnik oferuje kierowcy solidne 545 litry, o odmiana kombi 660 l. Po złożeniu siedzeń i uzyskaniu płaskiej podłogi uzyskujemy dostęp do 1865 litrów w przypadku SW.
sedan
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 VTI | 1598 | 120/6000 | 160/4250 | R4 | 11,5 | 203 |
1.6 THP | 1598 | 156/6000 | 240/1400 | R4 | 8,8* | 218* |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 HDi | 1560 | 115/3600 | 240/1500-3000 | R4 | 11,3 | 188 |
1.6 e-HDi | 1560 | 112/3600 | 270/1750 | R4 | 11,9 | 197 |
2.0 HDi | 1997 | 140/4000 | 320/2000 | R4 | 9,8 | 210 |
2.0 HDI | 1997 | 163/3750 | 240/2000-3000 | R4 | 9,2 | 226 |
2.2 HDi | 2179 | 204/3500 | 450/2000-2750 | R4 | 8,2 | 234 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 HDI Hybryda | 1997 | 200 KM | 500 | R4 | 8,8 | 213 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 5-biegowa skrzynia zautomatyzowana
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Przedni
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.6 VTI | 6,2 |
1.6 THP | 6,8* |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.6 HDi | 4,8 |
1.6 e-HDi | 4,4 |
2.0 HDi | 4,8 |
2.0 HDI | 5,7 |
2.2 HDi | 5,7 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.0 HDI Hybryda | 4,1 |
Wersje specjalne
W 2010 roku zaprezentowano wersję koncepcyjną, oznaczoną jako Peugeot SR1, mając zwiastować rychłe pojawienie się na rynku odmiany kabriolet, ale ostatecznie producent nie zdecydował się na taki ruch.
Z kolei w 2011 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie zadebiutowała odmiana 508 RXH, wyposażona w napęd hybrydowy i uterenowione nadwozie.
Segment
DTyp nadwozia
sedan, kombiChociaż, zgodnie z zapewnieniami samego producenta, Peugeot 508 zastąpił w 2010 roku nie tylko model 407, ale i większego Peugeota 607 (który był flagowym reprezentantem marki z lwem na masce), to spoglądając na jego wymiary, jest on raczej bezpośrednim następcą modelu 407. Niemniej jednak trzeba odnotować, że dwie oferowane w ramach Peugeota 508 wersje nadwoziowe w stosunku do modelu „407” wydłużyły się. W przypadku sedana karoseria jest dłuższa o ponad 10 cm (479,2 cm), a w przypadku kombi o 4,8 cm (481,3 cm). Co istotne dla dynamiki i spalania paliwa, Peugeot 508 został względem modelu 407 „odchudzony”. W efekcie, waga sedana spadła o 25 kg, a kombi o 45 kg.
Chcąc zerwać z opinią producenta wyraźnie odstającego pod względem jakości wykonania swoich aut od niemieckich i japońskich konkurentów, w modelu 508 dużą wagę przywiązał do tej właśnie kwestii. W efekcie, model 508 zapewnia swoim nabywcom bardzo dobre jakościowo materiały, które ponadto odznaczają się dokładnym i solidnym spasowaniem.
W 2014 roku auto przeszło facelifting. Zmodyfikowano atrapę chłodnicy oraz zderzaki. Ponadto reflektory zostały wykonane w technologii LED. Modyfikacje nie ominęły również wnętrza – na środkowej konsoli pojawił się 7-calowy ekran. Peugeot zdecydował się również na aktualizację listy wyposażenia, na której zagościły takie udogodnienia dla kierowcy, jak kamera cofania i system monitorowania martwego pola.
Zalety
- Wysokiej jakości materiały wykończeniowe i precyzyjny montaż
- Bardzo dobre właściwości jezdne
- Trwałe i oszczędne silniki wysokoprężne
Wady
- Mała ilość schowków w kabinie pasażerskiej
- Linia dachu ogranicza pojemność bagażnika
- Niedopracowane fotele (zbyt miękkie siedziska)
Auto występuje w dwóch wersjach nadwoziowych: sedan i kombi (oznaczonej jako SW). W wersji sedan bagażnik oferuje kierowcy solidne 545 litry, o odmiana kombi 660 l. Po złożeniu siedzeń i uzyskaniu płaskiej podłogi uzyskujemy dostęp do 1865 litrów w przypadku SW.
sedan
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 VTI | 1598 | 120/6000 | 160/4250 | R4 | 11,5 | 203 |
1.6 THP | 1598 | 156/6000 | 240/1400 | R4 | 8,8* | 218* |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 HDi | 1560 | 115/3600 | 240/1500-3000 | R4 | 11,3 | 188 |
1.6 e-HDi | 1560 | 112/3600 | 270/1750 | R4 | 11,9 | 197 |
2.0 HDi | 1997 | 140/4000 | 320/2000 | R4 | 9,8 | 210 |
2.0 HDI | 1997 | 163/3750 | 240/2000-3000 | R4 | 9,2 | 226 |
2.2 HDi | 2179 | 204/3500 | 450/2000-2750 | R4 | 8,2 | 234 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 HDI Hybryda | 1997 | 200 KM | 500 | R4 | 8,8 | 213 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 5-biegowa skrzynia zautomatyzowana
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Przedni
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.6 VTI | 6,2 |
1.6 THP | 6,8* |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.6 HDi | 4,8 |
1.6 e-HDi | 4,4 |
2.0 HDi | 4,8 |
2.0 HDI | 5,7 |
2.2 HDi | 5,7 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.0 HDI Hybryda | 4,1 |
W 2010 roku zaprezentowano wersję koncepcyjną, oznaczoną jako Peugeot SR1, mając zwiastować rychłe pojawienie się na rynku odmiany kabriolet, ale ostatecznie producent nie zdecydował się na taki ruch.
Z kolei w 2011 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie zadebiutowała odmiana 508 RXH, wyposażona w napęd hybrydowy i uterenowione nadwozie.