Historia Peugeot 308 II
Segment
CTyp nadwozia
hatchback, kombiPeugeot 308 II zadebiutował w trakcie targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2013 roku. Druga generacja kompaktowego Peugeota nie została nazwana „309” – francuski koncern zdecydował się bowiem zerwać z dotychczasowym system nazewnictwa i pozostać przy starym oznaczeniu tego modelu. Auto zostało zbudowane na bazie nowej, modułowej płyty podłogowej EMP2. Peugeot 308 II zdobył tytuł „Car of the Year” w 2014 roku.
Zalety
- Nowoczesne, bardzo oszczędne silniki
- Lepsza jakość użytych materiałów i dokładniejsze spasowanie niż w poprzednich generacjach
- Dobrze wyprofilowane i wygodne fotele
Wady
- Sterowanie radiem i klimatyzacją wyłącznie za pośrednictwem dotykowego ekranu może być problematyczne dla niektórych kierowców
- Ograniczona przestrzeń dla wysokich pasażerów na tylnej kanapie
- Konkurencja oferuje lepsze wyposażenie bagażników
Nadwozie
Peugeot 308 II jest dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych: 5-drzwiowy hatchback i 5-drzwiowe kombi. Pierwszy z wariantów oferuje 420 litrowy kufer, który po złożeniu siedzeń powiększa się do rozmiarów 1228 l. Z kolei wersja kombi dysponuje 556-litrową przestrzenią bagażową, którą w razie potrzeby można zmaksymalizować do 1371 l.
hatchback
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 PureTech | 1199 | 110/5500 | 205/1500 | R3/12 | 11,1 | 188 |
1.2 PureTech | 1199 | 130/5500 | 230/1750 | R3/12 | 9,6* | 207* |
1.2 PureTech | 1199 | 82/5750 | 118/2175 | R3/12 | 13,3 | 172 |
1.2 VTi | 1199 | 82/6000 | 118/2750 | R3/12 | 13,3 | 172 |
1.6 THP | 1598 | 155/6000 | 240/1400 | R4/16 | 8,0 | 215 |
1.6 THP | 1598 | 125/6000 | 200/1400 | R4/16 | 8,9 | 202 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 BlueHDi | 1560 | 120/3500 | 300/1750 | R4 | 12,6 | 180 |
1.6 e-HDI | 1560 | 115/4000 | 270/1750 | R4/8 | 10,2 | 196 |
1.6 BlueHDi | 1560 | 99/3750 | 254/1750 | R4 | 11,3 | 186 |
1.6 HDi | 1560 | 92/4000 | 230/1750 | R4/8 | 11,4 | 190 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
Typ napędu:
- Przedni
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.2 PureTech | 4,6 |
1.2 PureTech | 4,6* |
1.2 PureTech | 5,0 |
1.2 VTi | 5,0 |
1.6 THP | 5,6 |
1.6 THP | 5,6 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.6 BlueHDi | 4,5 |
1.6 e-HDI | 3,7 |
1.6 BlueHDi | 3,6 |
1.6 HDi | 4,9 |
Wersje specjalne
W 2015 roku Peugeot zaprezentował sportową wersję modelu 308 II generacji, oznaczoną GTi. Jednostka napędową jest silnik 1.6 THP o mocy 250 KM lub 270 KM.
Segment
CTyp nadwozia
hatchback, kombiPeugeot 308 II zadebiutował w trakcie targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2013 roku. Druga generacja kompaktowego Peugeota nie została nazwana „309” – francuski koncern zdecydował się bowiem zerwać z dotychczasowym system nazewnictwa i pozostać przy starym oznaczeniu tego modelu. Auto zostało zbudowane na bazie nowej, modułowej płyty podłogowej EMP2. Peugeot 308 II zdobył tytuł „Car of the Year” w 2014 roku.
Zalety
- Nowoczesne, bardzo oszczędne silniki
- Lepsza jakość użytych materiałów i dokładniejsze spasowanie niż w poprzednich generacjach
- Dobrze wyprofilowane i wygodne fotele
Wady
- Sterowanie radiem i klimatyzacją wyłącznie za pośrednictwem dotykowego ekranu może być problematyczne dla niektórych kierowców
- Ograniczona przestrzeń dla wysokich pasażerów na tylnej kanapie
- Konkurencja oferuje lepsze wyposażenie bagażników
Peugeot 308 II jest dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych: 5-drzwiowy hatchback i 5-drzwiowe kombi. Pierwszy z wariantów oferuje 420 litrowy kufer, który po złożeniu siedzeń powiększa się do rozmiarów 1228 l. Z kolei wersja kombi dysponuje 556-litrową przestrzenią bagażową, którą w razie potrzeby można zmaksymalizować do 1371 l.
hatchback
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 PureTech | 1199 | 110/5500 | 205/1500 | R3/12 | 11,1 | 188 |
1.2 PureTech | 1199 | 130/5500 | 230/1750 | R3/12 | 9,6* | 207* |
1.2 PureTech | 1199 | 82/5750 | 118/2175 | R3/12 | 13,3 | 172 |
1.2 VTi | 1199 | 82/6000 | 118/2750 | R3/12 | 13,3 | 172 |
1.6 THP | 1598 | 155/6000 | 240/1400 | R4/16 | 8,0 | 215 |
1.6 THP | 1598 | 125/6000 | 200/1400 | R4/16 | 8,9 | 202 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 BlueHDi | 1560 | 120/3500 | 300/1750 | R4 | 12,6 | 180 |
1.6 e-HDI | 1560 | 115/4000 | 270/1750 | R4/8 | 10,2 | 196 |
1.6 BlueHDi | 1560 | 99/3750 | 254/1750 | R4 | 11,3 | 186 |
1.6 HDi | 1560 | 92/4000 | 230/1750 | R4/8 | 11,4 | 190 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
Typ napędu:
- Przedni
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.2 PureTech | 4,6 |
1.2 PureTech | 4,6* |
1.2 PureTech | 5,0 |
1.2 VTi | 5,0 |
1.6 THP | 5,6 |
1.6 THP | 5,6 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.6 BlueHDi | 4,5 |
1.6 e-HDI | 3,7 |
1.6 BlueHDi | 3,6 |
1.6 HDi | 4,9 |
W 2015 roku Peugeot zaprezentował sportową wersję modelu 308 II generacji, oznaczoną GTi. Jednostka napędową jest silnik 1.6 THP o mocy 250 KM lub 270 KM.