Historia modelu
Segment
CTyp nadwozia
hatchback, sedan, kombi, coupé-cabrioPrototyp Peugeota 307, koncepcyjny Prométhée został zaprezentowany w trakcie targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2001 roku. Za sylwetkę auta odpowiadało włoskie studio Pinifarina. Pod względem designu, w Peugeocie 307 kontynuowano język stylistyczny, którego użyto również przy projektowaniu nadwozi modeli 206 i 607. Peugeot 307 cieszy się sporym powodzeniem na rynku wtórnym. Spora w tym zasługa wciąż atrakcyjnej stylistyki, przystępnych cen, niezłego wyposażenia oraz sporego wyboru wersji silnikowych. Francuski kompakt cechuje się niezłym wyciszeniem oraz praktycznym i funkcjonalnym wnętrzem. Do jego autów należy również dość miękko zestrojony układ zawieszenia, zapewniający bardzo przyzwoity komfort podróży.
Minusem 307 jest spora awaryjność wielu egzemplarzy, zdecydowanie większa niż u bezpośrednich konkurentów. W raportach usterkowości TUV Peugeot 307 zajmuje czołowe pozycje.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Peugeot 307 – czy warto kupić?”
Zalety
- Funkcjonalne wnętrze
- Szeroka paleta jednostek silnikowych
- Atrakcyjne ceny na rynku wtórnym
Wady
- Awarie turbosprężarek, kół dwumasowych oraz filtrów cząstek stałych
- Usterki zawieszenia
- Szwankująca elektronika pokładowa
Nadwozie
Peugeot 307 na rynku europejskim był dostępny w trzech wersjach nadwozia: hatchback, kombi oraz CC – kabriolet ze sztywnym dachem. Pierwszy z wariantów oferował 340 l bagażnik, który po złożeniu drugiego rzędu siedzeń powiększał się do rozmiarów 1328 l. Z kolei właściciele kombi mogą cieszyć się już w standardzie 520 litrami przestrzeni ładunkowej (w razie potrzeby zdolnej do powiększenia do 1875 l). Z oczywistych względów na tym tle najsłabiej wypada kabriolet, którego kufer, w zależności od konfiguracji dachu, pomieści od 240 l do 350 l ładunku.
hatchback
kombi
CC
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 16V | 1360 | 88/5250 | 133/3250 | R4/16 | 12,5 | 172 |
1.6 16V | 1587 | 109/5800 | 147/4000 | R4/16 | 10,7 | 190 |
2.0 | 1997 | 177/7000 | 202/4750 | R4/16 | 9,5 | 220 |
1.4 8V | 1360 | 75/5500 | 120/3000 | R4/8 | 13,8 | 167 |
2.0 16V | 1997 | 136/6000 | 190/4100 | R4/16 | 9,1 | 205 |
2.0 16V | 1997 | 140/6000 | 200/4000 | R4/16 | 8,9 | 205 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 HDi 8V | 1398 | 68/4000 | 160/2000 | R4/8 | 17,1 | 160 |
2.0 HDi 16V FAP | 1997 | 136/4000 | 320/2000 | R4/16 | 9,8 | 202 |
2.0 HDi 8V FAP | 1997 | 109/4000 | 250/1750 | R4/8 | 12,7 | 188 |
1.6 HDi 16V | 1560 | 109/4000 | 240/1750 | R4/16 | 12,3 | 188 |
2.0 HDi 8V | 1997 | 90/4000 | 205/1900 | R4/8 | 12,4 | 179 |
Skrzynie biegów:
- 4-biegowa automatyczna
- 5-biegowa automatyczna
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
Typ napędu:
- Przedni
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.4 16V | 6,5 |
1.6 16V | 7,2 |
2.0 | 8,8 |
1.4 8V | 6,7 |
2.0 16V | 7,9 |
2.0 16V | 7,7 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.4 HDi 8V | 4,5 |
2.0 HDi 16V FAP | 5,4 |
2.0 HDi 8V FAP | 5,2 |
1.6 HDi 16V | 4,8 |
2.0 HDi 8V | 5,2 |
Wersje specjalne
Na rynku nigeryjskim Peugeot 307 występował w wersji sedan, która była niedostępna w krajach europejskich.
Segment
CTyp nadwozia
hatchback, sedan, kombi, coupé-cabrioPrototyp Peugeota 307, koncepcyjny Prométhée został zaprezentowany w trakcie targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2001 roku. Za sylwetkę auta odpowiadało włoskie studio Pinifarina. Pod względem designu, w Peugeocie 307 kontynuowano język stylistyczny, którego użyto również przy projektowaniu nadwozi modeli 206 i 607. Peugeot 307 cieszy się sporym powodzeniem na rynku wtórnym. Spora w tym zasługa wciąż atrakcyjnej stylistyki, przystępnych cen, niezłego wyposażenia oraz sporego wyboru wersji silnikowych. Francuski kompakt cechuje się niezłym wyciszeniem oraz praktycznym i funkcjonalnym wnętrzem. Do jego autów należy również dość miękko zestrojony układ zawieszenia, zapewniający bardzo przyzwoity komfort podróży.
Minusem 307 jest spora awaryjność wielu egzemplarzy, zdecydowanie większa niż u bezpośrednich konkurentów. W raportach usterkowości TUV Peugeot 307 zajmuje czołowe pozycje.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Peugeot 307 – czy warto kupić?”
Zalety
- Funkcjonalne wnętrze
- Szeroka paleta jednostek silnikowych
- Atrakcyjne ceny na rynku wtórnym
Wady
- Awarie turbosprężarek, kół dwumasowych oraz filtrów cząstek stałych
- Usterki zawieszenia
- Szwankująca elektronika pokładowa
Peugeot 307 na rynku europejskim był dostępny w trzech wersjach nadwozia: hatchback, kombi oraz CC – kabriolet ze sztywnym dachem. Pierwszy z wariantów oferował 340 l bagażnik, który po złożeniu drugiego rzędu siedzeń powiększał się do rozmiarów 1328 l. Z kolei właściciele kombi mogą cieszyć się już w standardzie 520 litrami przestrzeni ładunkowej (w razie potrzeby zdolnej do powiększenia do 1875 l). Z oczywistych względów na tym tle najsłabiej wypada kabriolet, którego kufer, w zależności od konfiguracji dachu, pomieści od 240 l do 350 l ładunku.
hatchback
kombi
CC
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 16V | 1360 | 88/5250 | 133/3250 | R4/16 | 12,5 | 172 |
1.6 16V | 1587 | 109/5800 | 147/4000 | R4/16 | 10,7 | 190 |
2.0 | 1997 | 177/7000 | 202/4750 | R4/16 | 9,5 | 220 |
1.4 8V | 1360 | 75/5500 | 120/3000 | R4/8 | 13,8 | 167 |
2.0 16V | 1997 | 136/6000 | 190/4100 | R4/16 | 9,1 | 205 |
2.0 16V | 1997 | 140/6000 | 200/4000 | R4/16 | 8,9 | 205 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 HDi 8V | 1398 | 68/4000 | 160/2000 | R4/8 | 17,1 | 160 |
2.0 HDi 16V FAP | 1997 | 136/4000 | 320/2000 | R4/16 | 9,8 | 202 |
2.0 HDi 8V FAP | 1997 | 109/4000 | 250/1750 | R4/8 | 12,7 | 188 |
1.6 HDi 16V | 1560 | 109/4000 | 240/1750 | R4/16 | 12,3 | 188 |
2.0 HDi 8V | 1997 | 90/4000 | 205/1900 | R4/8 | 12,4 | 179 |
Skrzynie biegów:
- 4-biegowa automatyczna
- 5-biegowa automatyczna
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
Typ napędu:
- Przedni
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.4 16V | 6,5 |
1.6 16V | 7,2 |
2.0 | 8,8 |
1.4 8V | 6,7 |
2.0 16V | 7,9 |
2.0 16V | 7,7 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.4 HDi 8V | 4,5 |
2.0 HDi 16V FAP | 5,4 |
2.0 HDi 8V FAP | 5,2 |
1.6 HDi 16V | 4,8 |
2.0 HDi 8V | 5,2 |
Na rynku nigeryjskim Peugeot 307 występował w wersji sedan, która była niedostępna w krajach europejskich.