Historia modelu
Segment
SUVTyp nadwozia
5-drzwiowy SUVDebiut Peugeota 3008 miał miejsce podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2009 roku. Dwa lata później producent aut z lwem na masce wprowadził do palety silnikowej, jednostkę Hybrid 4 Technology, w ramach której silnik wysokoprężny 2.0 HDi o mocy 163 KM współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 37 KM.
W 2013 nastąpiło odświeżenie karoserii auta – zmiany dotknęły w głównej mierze pasa przedniego. Zmieniono osłonę chłodnicy oraz kształt przednich reflektorów. Z kolei we wnętrzu pojawiły się nowe wzory tapicerki, a do ozdobienia deski rozdzielczej zastosowano ozdobne listwy metalowe. W 2015 roku nastąpiło kolejne rozszerzenie palety silników, do których dołączyła 3-cylidnrowa jednostka 1.2 PureTech o mocy 130 KM.
Chociaż auto zostało zbudowane na bazie płyty podłogowej modelu 308, to jego karoseria powiększyła się w stosunku do pierwowzoru we wszystkich możliwych wymiarach (długość o 9 cm, szerokość o 2 cm, a wysokość aż o 14 cm). Z drugiej strony prześwit w stosunku do kompaktowej 308 został powiększony zaledwie o 2 cm. Auto, podobnie jak większy model Peugeot 5008 jest mocno przeszklone – posiada sporych rozmiarów przednią szybę i dach panoramiczny.
Zalety
- Dużo pojemnych schowków w kabinie pasażerskiej
- Wysoki komfort podróżowania
- Dobra jakość wykończenia wnętrza
Wady
- Głośna praca zawieszenia
- Problemy z widocznością
- Ograniczona słupkami widoczność do tyłu
Nadwozie
Peugeot 3008 jest dostępny jako 5-dzrzwiowy SUV. Oferuje 512-litrowy bagażnik, który powiększa się do 1604 litrów po złożeniu siedzeń. Co więcej, wszystkie schowki w kabinie pasażerskiej auta dysponują łączną pojemnością aż 50 l.
5-dzrzwiowy SUV (2009-2012)
5-dzrzwiowy SUV (od 2013)
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 PureTech | 1199 | 130/5500 | 230/1750 | R3/12 | 11,9 | 199 |
1.6 | 1598 | 120/6000 | 160/4250 | R4/16 | 11,8 | 185 |
1.6 | 1598 | 156/6000 | 240/1400-4000 | R4/16 | 8,9 | 202 |
1.6 | 1598 | 163/6000 | 240/1400-4000 | R4/16 | 9,5 | 202 |
1.6 VTI | 1598 | 120/6000 | 160/4250 | R4/16 | 6,7 | 185 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 e-HDi FAP | 1560 | 115/3600 | 270/1750 | R4/8 | 12,6 | 183 |
1.6 BlueHDi | 1560 | 120/3500 | 300/1650 | R4/8 | 12 | 183 |
1.6 HDI | 1560 | 110/4000 | 240/1750 | R4/8 | 12,0* | 180* |
2.0 HDI | 1997 | 150/3750 | 340/2000 | R4/16 | 9,7 | 195 |
2.0 HDI | 1997 | 163/3750 | 340/2000 | R4/16 | 11,1** | 190** |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Przedni
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.2 PureTech | 5,3 |
1.6 | 6,9 |
1.6 | 7,1 |
1.6 | 8,4 |
1.6 VTI | 6,7 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.6 e-HDi FAP | 4,5 |
1.6 BlueHDi | 4,1 |
1.6 HDI | 5,1* |
2.0 HDI | 5,6 |
2.0 HDI | 6,6** |
Wersje specjalne
Brak.
Segment
SUVTyp nadwozia
5-drzwiowy SUVDebiut Peugeota 3008 miał miejsce podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2009 roku. Dwa lata później producent aut z lwem na masce wprowadził do palety silnikowej, jednostkę Hybrid 4 Technology, w ramach której silnik wysokoprężny 2.0 HDi o mocy 163 KM współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 37 KM.
W 2013 nastąpiło odświeżenie karoserii auta – zmiany dotknęły w głównej mierze pasa przedniego. Zmieniono osłonę chłodnicy oraz kształt przednich reflektorów. Z kolei we wnętrzu pojawiły się nowe wzory tapicerki, a do ozdobienia deski rozdzielczej zastosowano ozdobne listwy metalowe. W 2015 roku nastąpiło kolejne rozszerzenie palety silników, do których dołączyła 3-cylidnrowa jednostka 1.2 PureTech o mocy 130 KM.
Chociaż auto zostało zbudowane na bazie płyty podłogowej modelu 308, to jego karoseria powiększyła się w stosunku do pierwowzoru we wszystkich możliwych wymiarach (długość o 9 cm, szerokość o 2 cm, a wysokość aż o 14 cm). Z drugiej strony prześwit w stosunku do kompaktowej 308 został powiększony zaledwie o 2 cm. Auto, podobnie jak większy model Peugeot 5008 jest mocno przeszklone – posiada sporych rozmiarów przednią szybę i dach panoramiczny.
Zalety
- Dużo pojemnych schowków w kabinie pasażerskiej
- Wysoki komfort podróżowania
- Dobra jakość wykończenia wnętrza
Wady
- Głośna praca zawieszenia
- Problemy z widocznością
- Ograniczona słupkami widoczność do tyłu
Peugeot 3008 jest dostępny jako 5-dzrzwiowy SUV. Oferuje 512-litrowy bagażnik, który powiększa się do 1604 litrów po złożeniu siedzeń. Co więcej, wszystkie schowki w kabinie pasażerskiej auta dysponują łączną pojemnością aż 50 l.
5-dzrzwiowy SUV (2009-2012)
5-dzrzwiowy SUV (od 2013)
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 PureTech | 1199 | 130/5500 | 230/1750 | R3/12 | 11,9 | 199 |
1.6 | 1598 | 120/6000 | 160/4250 | R4/16 | 11,8 | 185 |
1.6 | 1598 | 156/6000 | 240/1400-4000 | R4/16 | 8,9 | 202 |
1.6 | 1598 | 163/6000 | 240/1400-4000 | R4/16 | 9,5 | 202 |
1.6 VTI | 1598 | 120/6000 | 160/4250 | R4/16 | 6,7 | 185 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 e-HDi FAP | 1560 | 115/3600 | 270/1750 | R4/8 | 12,6 | 183 |
1.6 BlueHDi | 1560 | 120/3500 | 300/1650 | R4/8 | 12 | 183 |
1.6 HDI | 1560 | 110/4000 | 240/1750 | R4/8 | 12,0* | 180* |
2.0 HDI | 1997 | 150/3750 | 340/2000 | R4/16 | 9,7 | 195 |
2.0 HDI | 1997 | 163/3750 | 340/2000 | R4/16 | 11,1** | 190** |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Przedni
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.2 PureTech | 5,3 |
1.6 | 6,9 |
1.6 | 7,1 |
1.6 | 8,4 |
1.6 VTI | 6,7 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.6 e-HDi FAP | 4,5 |
1.6 BlueHDi | 4,1 |
1.6 HDI | 5,1* |
2.0 HDI | 5,6 |
2.0 HDI | 6,6** |
Brak.