Historia modelu
Segment
BTyp nadwozia
3 i 5-drzwiowy hatchbackPeugeot 208, zastępując model 207 pojawił się na rynku w 2012 roku. Rok później wprowadzono sportową odmianę tego modelu – model 208 GTi, który jest następcą popularnej wersji Peugeota 205 – GTi.
Paleta silnikowa modelu jest szeroka i obejmuje 6 jednostek benzynowych: 3-cylindrowe motory 1.0 i 1.2, których moc wynosi 68 i 82 KM, 1.4 VTi o mocy 95 KM, 1.6 VTi o mocy 120 KM oraz najsilniejszą, turbodoładowaną jednostkę 1.6 THP, oferująca moc 156 KM, a w wersji GTi 200 KM) oraz 3 jednostki wysokoprężne (1.4 HDi 68 KM oraz motor 1.6 HDi, dostępny w dwóch wariantach mocy: 92 i 115 KM).
Zalety
- Materiały wykończeniowe wysokiej jakości
- Atrakcyjna stylistyka
- Bogata paleta wyposażenia dodatkowego w porównaniu z konkurencją
Wady
- Spora podsterowność
- Mało precyzyjna skrzynia biegów w modelach przedliftinfowych
- Niewygodne fotele
Nadwozie
Peugeot 208 dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych: jako 3 i 5-dzrzwiowy hatchback. Dysponuje on bagażnikiem 285 l, który po złożeniu siedzeń rośnie do poziomu 1076 l.
hatchback
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.0 VTI | 999 | 68/6000 | 95/3000 | R3/12 | 14 | 163 |
1.2 e-VTi | 1199 | 82/5750 | 118/2750 | R3/12 | 14,5 | 178 |
1.4 VTI | 1397 | 95/6000 | 136/4000 | R4/16 | 10,5 | 188 |
1.2 PureTech | 1199 | 110/5500 | 205/1500 | R3/12 | 9,6 | 190 |
1.6 VTI | 1598 | 120/6000 | 160/4250 | R4/16 | 8,9 | 190 |
1.6 THP | 1598 | 200/5800 | 275/1700 | R4/16 | 6,8 | 230 |
1.6 THP | 1598 | 208/6000 | 300/3000 | R4/16 | 6,7 | 230 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 HDI | 1398 | 68/4000 | 160/3000 | R4/8 | 13,5 | 3,8 |
1.6 BlueHDi | 1516 | 75/4000 | 230/1750 | R4/8 | 13,3 | 3,5 |
1.6 BlueHDi | 1560 | 100/4000 | 254/1750 | R4/8 | 10,7 | 4,3 |
1.6 e-HDI | 1560 | 115/3600 | 270/1750 | R4/8 | 9,7 | 3,8 |
1.6 e-HDI | 1560 | 92/4000 | 230/1750 | R4/8 | 10,9 | 3,8 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 5-biegowa automatyczna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Przedni
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.0 VTI | 4,3 |
1.2 e-VTi | 4,1 |
1.4 VTI | 5,6 |
1.2 PureTech | 4,6 |
1.6 VTI | 5,8 |
1.6 THP | 5,9 |
1.6 THP | 5,4 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.4 HDI | 3,8 |
1.6 BlueHDi | 3,5 |
1.6 BlueHDi | 4,3 |
1.6 e-HDI | 3,8 |
1.6 e-HDI | 3,8 |
Wersje specjalne
W 2013 roku udostępnione zostały dwie odmiany rajdowe Peugeota 208: T16 Pikes Peak oraz GTI 24H Nurburgring. Jednostką napędową pierwszej z wersji jest silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, rozwijający moc 875 KM. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 1,8 s.
Segment
BTyp nadwozia
3 i 5-drzwiowy hatchbackPeugeot 208, zastępując model 207 pojawił się na rynku w 2012 roku. Rok później wprowadzono sportową odmianę tego modelu – model 208 GTi, który jest następcą popularnej wersji Peugeota 205 – GTi.
Paleta silnikowa modelu jest szeroka i obejmuje 6 jednostek benzynowych: 3-cylindrowe motory 1.0 i 1.2, których moc wynosi 68 i 82 KM, 1.4 VTi o mocy 95 KM, 1.6 VTi o mocy 120 KM oraz najsilniejszą, turbodoładowaną jednostkę 1.6 THP, oferująca moc 156 KM, a w wersji GTi 200 KM) oraz 3 jednostki wysokoprężne (1.4 HDi 68 KM oraz motor 1.6 HDi, dostępny w dwóch wariantach mocy: 92 i 115 KM).
Zalety
- Materiały wykończeniowe wysokiej jakości
- Atrakcyjna stylistyka
- Bogata paleta wyposażenia dodatkowego w porównaniu z konkurencją
Wady
- Spora podsterowność
- Mało precyzyjna skrzynia biegów w modelach przedliftinfowych
- Niewygodne fotele
Peugeot 208 dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych: jako 3 i 5-dzrzwiowy hatchback. Dysponuje on bagażnikiem 285 l, który po złożeniu siedzeń rośnie do poziomu 1076 l.
hatchback
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.0 VTI | 999 | 68/6000 | 95/3000 | R3/12 | 14 | 163 |
1.2 e-VTi | 1199 | 82/5750 | 118/2750 | R3/12 | 14,5 | 178 |
1.4 VTI | 1397 | 95/6000 | 136/4000 | R4/16 | 10,5 | 188 |
1.2 PureTech | 1199 | 110/5500 | 205/1500 | R3/12 | 9,6 | 190 |
1.6 VTI | 1598 | 120/6000 | 160/4250 | R4/16 | 8,9 | 190 |
1.6 THP | 1598 | 200/5800 | 275/1700 | R4/16 | 6,8 | 230 |
1.6 THP | 1598 | 208/6000 | 300/3000 | R4/16 | 6,7 | 230 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 HDI | 1398 | 68/4000 | 160/3000 | R4/8 | 13,5 | 3,8 |
1.6 BlueHDi | 1516 | 75/4000 | 230/1750 | R4/8 | 13,3 | 3,5 |
1.6 BlueHDi | 1560 | 100/4000 | 254/1750 | R4/8 | 10,7 | 4,3 |
1.6 e-HDI | 1560 | 115/3600 | 270/1750 | R4/8 | 9,7 | 3,8 |
1.6 e-HDI | 1560 | 92/4000 | 230/1750 | R4/8 | 10,9 | 3,8 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 5-biegowa automatyczna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Przedni
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.0 VTI | 4,3 |
1.2 e-VTi | 4,1 |
1.4 VTI | 5,6 |
1.2 PureTech | 4,6 |
1.6 VTI | 5,8 |
1.6 THP | 5,9 |
1.6 THP | 5,4 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.4 HDI | 3,8 |
1.6 BlueHDi | 3,5 |
1.6 BlueHDi | 4,3 |
1.6 e-HDI | 3,8 |
1.6 e-HDI | 3,8 |
W 2013 roku udostępnione zostały dwie odmiany rajdowe Peugeota 208: T16 Pikes Peak oraz GTI 24H Nurburgring. Jednostką napędową pierwszej z wersji jest silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, rozwijający moc 875 KM. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 1,8 s.