Historia modelu
Segment
BTyp nadwozia
coupe-cabrio, 3 i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombiPeugeot zadebiutował na rynku w 1998 roku, zastępując wysłużony model 205. Początkowo oferowany był wyłącznie jako 3 i 5-drzwiowy hatchback. W 2000 roku na rynku pojawiła się wersja CC, wyposażona w elektrycznie składany dach. Z kolei w 2002 roku zaprezentowano odmianę kombi, oznaczoną symbolem SW (SportWagon).
W 2003 roku Peugeot 206 przeszedł facelifting, a w 2006 roku wycofano go z europejskich salonów sprzedaży Peugeota w związku z pojawieniem się na rynku modelu 207.
Zalety
- Ponadczasowa, atrakcyjna stylistyka
- Przyzwoite wyposażenie
- Tanie i łatwo dostępne części zamienne
Wady
- Usterki zawieszenia
- Awarie pompy wspomagania układu kierowniczego
- Szwankująca elektronika
Nadwozie
Peugeot 206 dostępny był w czterech różnych odmianach nadwoziowych. Wersja coupe-cabrio oferowała (w zależności od tego czy dach był złożony czy rozłożony) 175 lub 410 litrowy bagażnik. Hatchback oferował 245 litrowy kufer, zdolny do powiększenia do wielkości 992 l. W przypadku wersji sedan i kombi wartości te wynosiły odpowiednio 384 i i 315 l. Kombi po złożeniu tylnych siedzeń był w stanie przewieźć 1135 l.
coupe-cabrio
hatchback
sedan
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.1 | 1124 | 60/5500 | 91/3200 | R4/8 | 15,2 | 158 |
1.4 | 1360 | 75/5500 | 111/3400 | R4/8 | 13,4 | 170 |
1.4 16V | 1360 | 88/5250 | 133/3250 | R4/16 | 11,8 | 179 |
1.6 | 1587 | 88/5600 | 135/3000 | R4/8 | 11,5 | 185 |
1.6 16V | 1587 | 110/5800 | 149/4000 | R4/16 | 10,5 | 198 |
2.0 GT/S16 | 1997 | 136/6000 | 190/4100 | R4/16 | 8,9 | 210 |
2.0 GT/S16 | 1997 | 138/6000 | 190/4100 | R4/16 | 8,9 | 210 |
2.0 RC | 1997 | 177/7000 | 202/4750 | R4/16 | 7,5 | 220 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 HDi | 1398 | 68/4000 | 150/1500 | R4/8 | 14,7 | 168 |
1.6 16V HDI | 1560 | 109/4000 | 140/1750 | R4/16 | 10,8 | 190 |
1.9D | 1868 | 70/4600 | 125/2500 | R4/8 | 16,1 | 161 |
2.0 HDI | 1997 | 90/4000 | 205/1900 | R4/8 | 12,6 | 180 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Przedni
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.1 | 5,9 |
1.4 | 6,3 |
1.4 16V | 6,1 |
1.6 | 7,0 |
1.6 16V | 6,7 |
2.0 GT/S16 | 7,9 |
2.0 GT/S16 | 7,9 |
2.0 RC | 8,6 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.4 HDi | 4,2 |
1.6 16V HDI | 4,8 |
1.9D | 5,5 |
2.0 HDI | 5,1 |
Wersje specjalne
W 1999 roku zadebiutowała wersja sportowa Peugeota 206 nazwana S16 z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 135 KM. Taka sama jednostka znalazła się w limitowanej odmianie GT (Grand Tourisme).
Francuski producent udostępnił również wersję RC, w której zastosowano znacznie twardsze sprężyny w zawieszeniu i grubsze stabilizatory w porównaniu z „cywilną” odmianą. Auto napędzała dwulitrowy motor benzynowy o mocy 177 KM.
W 2005 roku zaprezentowano wersję sedan Peugota 206 , który był produkowany w Iranie.
Segment
BTyp nadwozia
coupe-cabrio, 3 i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombiPeugeot zadebiutował na rynku w 1998 roku, zastępując wysłużony model 205. Początkowo oferowany był wyłącznie jako 3 i 5-drzwiowy hatchback. W 2000 roku na rynku pojawiła się wersja CC, wyposażona w elektrycznie składany dach. Z kolei w 2002 roku zaprezentowano odmianę kombi, oznaczoną symbolem SW (SportWagon).
W 2003 roku Peugeot 206 przeszedł facelifting, a w 2006 roku wycofano go z europejskich salonów sprzedaży Peugeota w związku z pojawieniem się na rynku modelu 207.
Zalety
- Ponadczasowa, atrakcyjna stylistyka
- Przyzwoite wyposażenie
- Tanie i łatwo dostępne części zamienne
Wady
- Usterki zawieszenia
- Awarie pompy wspomagania układu kierowniczego
- Szwankująca elektronika
Peugeot 206 dostępny był w czterech różnych odmianach nadwoziowych. Wersja coupe-cabrio oferowała (w zależności od tego czy dach był złożony czy rozłożony) 175 lub 410 litrowy bagażnik. Hatchback oferował 245 litrowy kufer, zdolny do powiększenia do wielkości 992 l. W przypadku wersji sedan i kombi wartości te wynosiły odpowiednio 384 i i 315 l. Kombi po złożeniu tylnych siedzeń był w stanie przewieźć 1135 l.
coupe-cabrio
hatchback
sedan
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.1 | 1124 | 60/5500 | 91/3200 | R4/8 | 15,2 | 158 |
1.4 | 1360 | 75/5500 | 111/3400 | R4/8 | 13,4 | 170 |
1.4 16V | 1360 | 88/5250 | 133/3250 | R4/16 | 11,8 | 179 |
1.6 | 1587 | 88/5600 | 135/3000 | R4/8 | 11,5 | 185 |
1.6 16V | 1587 | 110/5800 | 149/4000 | R4/16 | 10,5 | 198 |
2.0 GT/S16 | 1997 | 136/6000 | 190/4100 | R4/16 | 8,9 | 210 |
2.0 GT/S16 | 1997 | 138/6000 | 190/4100 | R4/16 | 8,9 | 210 |
2.0 RC | 1997 | 177/7000 | 202/4750 | R4/16 | 7,5 | 220 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 HDi | 1398 | 68/4000 | 150/1500 | R4/8 | 14,7 | 168 |
1.6 16V HDI | 1560 | 109/4000 | 140/1750 | R4/16 | 10,8 | 190 |
1.9D | 1868 | 70/4600 | 125/2500 | R4/8 | 16,1 | 161 |
2.0 HDI | 1997 | 90/4000 | 205/1900 | R4/8 | 12,6 | 180 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Przedni
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.1 | 5,9 |
1.4 | 6,3 |
1.4 16V | 6,1 |
1.6 | 7,0 |
1.6 16V | 6,7 |
2.0 GT/S16 | 7,9 |
2.0 GT/S16 | 7,9 |
2.0 RC | 8,6 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.4 HDi | 4,2 |
1.6 16V HDI | 4,8 |
1.9D | 5,5 |
2.0 HDI | 5,1 |
W 1999 roku zadebiutowała wersja sportowa Peugeota 206 nazwana S16 z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 135 KM. Taka sama jednostka znalazła się w limitowanej odmianie GT (Grand Tourisme).
Francuski producent udostępnił również wersję RC, w której zastosowano znacznie twardsze sprężyny w zawieszeniu i grubsze stabilizatory w porównaniu z „cywilną” odmianą. Auto napędzała dwulitrowy motor benzynowy o mocy 177 KM.
W 2005 roku zaprezentowano wersję sedan Peugota 206 , który był produkowany w Iranie.