Historia marki Peugeot jest związana z powstaniem w 1810 roku z inicjatywy Jean Pierre’a Peugeot zakładów mechanicznych w Sochaux, w północno-wschodniej Francji. Przedsiębiorstwo w pierwszym okresie swojego istnienia zajmowało się produkcją pił taśmowych, noży, młynków do kawy i maszyn do szycia. W 1850 roku w logo firmy pojawia się lew, którego obecność ma symbolizować trzy
Historia marki Peugeot jest związana z powstaniem w 1810 roku z inicjatywy Jean Pierre’a Peugeot zakładów mechanicznych w Sochaux, w północno-wschodniej Francji. Przedsiębiorstwo w pierwszym okresie swojego istnienia zajmowało się produkcją pił taśmowych, noży, młynków do kawy i maszyn do szycia. W 1850 roku w logo firmy pojawia się lew, którego obecność ma symbolizować trzy cechy produkowanych pił: szybkość pracy, wytrzymałość zębów oraz elastyczność ostrza.
W 1886 roku w fabryce rozpoczyna się montaż rowerów, a 17 lat później francuskie przedsiębiorstwo konstruuje pierwszy motocykl. W międzyczasie wnuk założyciela, Armand Peugeot podejmuje próbę skonstruowania samochodu. Niestety, pierwsze starania kończą się niepowodzeniem – zasilany silnikiem parowym automobil jest zbyt ciężki. Sukces przychodzi w 1891 roku, kiedy zostaje opracowany pojazd zasilany silnikiem Daimlera. W 1912 roku mury zakładu opuszcza pierwszy pojazd ciężarowy.
Po I wojnie światowej produkcja rusza w 1919. Dziesięć lat później debiutuje model 201, który zapoczątkowuje trzycyfrowe nazewnictwo z zerem w środku. Model ten w chwili debiutu jest najtańszym samochodem sprzedawany we Francji. W 1931 roku Peugeot zyskuje niezależne, przednie zawieszenie. Lata 30, z uwagi na światowy kryzys gospodarczy, to dla Peugeota trudny okres, ale firmie udaje się wyjść z niego zwycięsko.
W czasie II wojny światowej, niemieccy okupanci oddają fabrykę w zarząd Ferdinandowi Porsche. Już w 1946 roku wznowiona zostaje produkcja modelu 203. Pierwszym, skonstruowanym po II wojnie światowej modelem był Peugeot 203, którego produkcja trwała do 1960 roku. Pod koniec lat pięćdziesiątych Peugeot zaczyna sprzedaż swoich modeli w USA (niestety mimo wielu kat starań, francuski nie odnosi zamierzonego sukcesu na tamtejszym rynku, wskutek czego wycofuje się z niego definitywnie w 1992 roku).
W 1961 rozpoczyna się montaż Peugeota 404, którego nabywcy cenili za wysoką jakość wykonania i trwałość. W efekcie udaje się sprzedać ponad 2 mln sztuk tego modelu. Producent z Sochaux nie stroni od strategicznych aliansów z innymi producentami samochodów, skutkiem czego w 1966 roku nawiązuje współpracę z Renault, a w 1972 podpisuje porozumienie z Volvo.
W 1976 roku Peugeot nabywa 90 proc. akcji Citroena, w wyniku czego powstaje koncern PSA. W 1979 roku francuski producent aut staje się właścicielem marki Talbot, który odkupuje od europejskiego oddziału Chryslera. Jednakże w połowie lat 80. XX wieku zapada decyzja o zaprzestaniu produkcji Talbotów.
W 1983 rusza sprzedaż Peugeota 205, który zapewnia firmie świetnie wyniki sprzedażowe. Model jest chwalony za stylistykę, komfort prowadzenia oraz właściwości jezdne. W późniejszym czasie jego sukces udaje się w znacznej mierze powtórzyć bezpośredniemu następcy – Peugeotowi 206.
W 1988 tytuł samochodu roku udaje się zdobyć modelowi 405, a w 2002 roku ten wyczyn udaje się powtórzyć Peugeotowi 307. W 2008 z taśm montażowych Peugeota zjeżdża 50-milionowy egzemplarz auta z charakterystycznym lwem na masce. W 2014 roku udziałowcy koncernu zgodzili się na plan rekapitalizacji w wyniku którego Dongfeng Motors oraz Rząd Francji objęli po 14 proc. udziałów w koncernie. W chwili obecnej na całym świecie Peugeot posiada 24 zakłady produkcyjne na całym świecie. Poza wytwarzaniem samochodów, Peugeot zajmuje się nadal produkcją motorowerów, rowerów oraz elektronarzędzi.
Peugeot 308 to następca modelu 307. Zadebiutował na wrześniowych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2007 roku. Pierwsza generacja tego modelu była produkowana w latach 2007-2013. W 2013 roku w salonach sprzedaży pojawiła się druga generacja tego modelu.
Konkurentami Peugeota 308 są takie modele jak Opel Astra, Renault Megane, Volkswagen Golf, Ford Focus, Kia cee’d czy też Toyota Auris.
Peugeot 508 został po raz pierwszy zaprezentowany w trakcie Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu w 2010 roku. Auto zostało zbudowane na tej samej płycie podłogowej, co Citroen C5. Peugeot 508 konkuruje z takimi autami jak Ford Mondeo, Honda Accord, Kia Optima, Mazda 6, Opel Insignia, Škoda Superb, Toyota Avensis czy też Volkswagen Passat.
Peugeot 208 to następca modelu 207. Jego prezentacja miała miejsce podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2012 roku. Inżynierowie modelu 208, projektując pojazd, postawili sobie ambitne cele: auto mimo niedużych gabarytów, miało oferować przestronną kabinę pasażerską oraz oszczędne i dynamiczne zarazem silniki. W lutym 2015 roku zaprezentowano odświeżoną wersję modelu.
Konkurencją dla Peugeota 208 są na rynku takie modele jak Honda Jazz, Opel Corsa, Renault Clio, Seat Ibiza czy Toyota Yaris.
Peugeot 307 to kompaktowy model francuskiego koncernu, który na rynku zadebiutował w 2001 roku, zastępując Peugeota 306. Rok później modelowi 307 udało się zdobyć tytuł Samochodu Roku 2002. W tym samym roku w salonach pojawiła się wersja kombi. W 2005 roku auto poddano faceliftingowi. W 2008 roku Peugeot 307 został wycofany z produkcji, a jego miejsce zajął model 308. Na rynku auto konkuruje z takimi modelami jak Ford Focus, Honda Civic, Renault Mégane, Toyota Corolla czy Volkswagen Golf V.
Peugeot 407 zastąpił model 406, który cieszył się na rynku europejskim sporym zainteresowaniem. Wersja koncepcyjna Peugeota 407 pod nazwą „Peugeot 407 Elixir” została przedstawiona podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2003 roku. Rok później francuski koncern zaprezentował wersję produkcyjną na targach w Genewie. Peugeot 407 konkuruje na rynku z takimi autami jak Audi A4, BMW serii 3, Fordem Mondeo, Hondą Accord, Mazdą 6, Mercedesem-Benz klasy C, Oplem Insignią, Oplem Vectra, Renault Laguną, Seatem Exeo, Toyota Avensis, Volkswagenem Passatem czy też Volvo S60.
Peugeot 206 to samochód miejski klasy B, który był produkowany w latach 1998-2012. Był to jeden z najbardziej udanych modeli tej marki, cieszący się bardzo dużym powodzeniem wśród klientów, zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym. W trakcie całego okresu produkcji nabywców znalazło ponad 6 mln egzemplarzy tego auta. Rynkowi konkurenci to Citroën C3, Dacia Sandero, Ford Fiesta, Fiat Punto, Honda Jazz, Opel Corsa, Nissan Micra, Renault Clio, Škoda Fabia, Toyota Yaris lub Volkswagen Polo.
Peugeot 207 to następca popularnego modelu „206”, który pojawił się na rynku w 2006 roku. W chwili debiutu na rynku dostępne było 3 i 5-drzwiowe nadwozie typu hatchback. Rok później gamę dostępnych wersji uzupełniła odmiana CC. W 2008 roku zadebiutowało kombi, a w kolejnym roku nastąpił facelifting. W efekcie przestylizowano front samochodu, dodano nowe kolory, w jakich dostępna była karoseria oraz zmieniono technologię tylnych reflektorów (zastosowano oświetlenie typu LED). Na rynku Peugeot 207 rywalizuje z takimi modelami jak Fiat Punto, Renault Clio, Volkswagen Polo czy Skoda Fabia.
Peugeot 3008 to kompaktowy SUV francuskiego producenta, którego produkcja rozpoczęła się w 2009 roku. Mimo tego, że model 3008 jest klasyfikowany jako SUV, posiada również sporo cech charakterystycznych dla aut typu MPV. Konkurencji Peugeota 5008 to Honda CR-V, Toyota RAV4 czy też Mitsubishi Outlander.
Peugeot 5008 zadebiutował na rynku w czerwcu 2009. Auto jest kompaktowym minivanem, spokrewnionym z Citroenem Grand C4 Picasso, z którym dzieli wiele rozwiązań technologicznych. Peugeot 5008 jest dostępny zarówno w wersji 5, jak i 7-osobowej. Dostępne wersje wyposażenia to Trendy, Premium oraz Family. Samochód zdobył nagrodę „MPV of the Year” magazynu „What Car?”. Auto zdobyło pięć gwiazdek w teście Euro NCAP. W ciągu pierwszych trzech lat produkcji zdołano wyprodukować ponad 200 tys. egzemplarzy tego modelu. O względy konsumentów Peugeot 5008 konkuruje na rynku między innymi z Oplem Zafirą, Fordem C-MAX, Renault Scénic, Toyotą Verso, Volkswagen Touran czy też Citroënem C4 Picasso.
Peugeot Partner zadebiutował na rynku w 1996, będąc modelem bliźniaczym Citroena Berlingo. Oba modele zapoczątkowały nowy segment na rynku pojazdów, oferując nadwozie typu kombivan. Jak sugeruje sama nazwa łączyło ono zdolności ładunkowe aut typu kombi z przestronnością vanów. Pierwsza generacja Peugeota Partnera spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem na rynku europejskim. Pojazd idealnie trafił w potrzeby osób prowadzących sklepy lub punkty usługowe. Przed pojawieniem się kombivanów, ich potrzeb transportowych nie były w stanie spełnić auta osobowe, a duże furgonetki okazywały się zdecydowanie zbyt duże. Auta pokroju Peugeota Partnera okazały się być skrojone idealnie na potrzeby tej grupy odbiorców. Po 11 latach produkcji pierwszej generacji, w 2008 francuski koncern zaprezentował drugą generację Partnera.