Historia Nissan Micra III [K12]
Nissan Micra K12 (fot. FotoSleuth@Flickr CC BY 2.0)
Segment
samochód miejski klasy BTyp nadwozia
hatchbackAuto zadebiutowało w 2003 roku
Przeczytaj poradnik zakupowy „Nissan Micra III [K12] – czy warto kupić?„
Zalety
- Godne polecenia jednostki benzynowe
- Atrakcyjna cena zakupu modeli na rynku wtórnym
- Regulowana kanapa
Wady
- Awarie zaworu EGR w silnikach wysokoprężnych
- Wycieki oleju
- Usterki elektrycznego wspomagania układu kierowniczego
Nadwozie
Nissan Micra trzeciej generacji dostępny był na rynku europejskim jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback. Użytkownicy mogli liczyć na bagażnik o pojemności 206 l. Po złożeniu tylnej kanapy wartość ta rosła do 960 l.
hatchback
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.0 i 16V | 998 | 65/5600 | 89/4000 | R4/16 | 15,7 | 154 |
1.2 i 16V | 1240 | 65/5200 | 110/3600 | R4/16 | 16,3 | 154 |
1.2 i 16V | 1198 | 80/6000 | 110/4000 | R3/12 | 13,7* | 170* |
1.4 i 16V | 1386 | 88/5600 | 128/3200 | R4/16 | 11,9* | 172* |
1.6 i 16V | 1598 | 110/6000 | 152/4000 | R4/16 | 13,5 | 182 |
* Skrzynia manualna
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.0 i 16V | 5,8 |
1.2 i 16V | 5,9 |
1.2 i 16V | 5,0 |
1.4 i 16V | 6,3* |
1.6 i 16V | 6,6 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.5 Di | 4,6 |
1.5 dCi | 4,5 |
Wersje specjalne
Na bazie Nissana Micra III generacji, kontrolowana przez Nissana firma Autech utworzyła dwa specjalne warianty auta – Bolero i Rafeet.
Nissan Micra K12 (fot. FotoSleuth@Flickr CC BY 2.0)
Segment
samochód miejski klasy BTyp nadwozia
hatchbackAuto zadebiutowało w 2003 roku
Przeczytaj poradnik zakupowy „Nissan Micra III [K12] – czy warto kupić?„
Zalety
- Godne polecenia jednostki benzynowe
- Atrakcyjna cena zakupu modeli na rynku wtórnym
- Regulowana kanapa
Wady
- Awarie zaworu EGR w silnikach wysokoprężnych
- Wycieki oleju
- Usterki elektrycznego wspomagania układu kierowniczego
Nissan Micra trzeciej generacji dostępny był na rynku europejskim jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback. Użytkownicy mogli liczyć na bagażnik o pojemności 206 l. Po złożeniu tylnej kanapy wartość ta rosła do 960 l.
hatchback
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.0 i 16V | 998 | 65/5600 | 89/4000 | R4/16 | 15,7 | 154 |
1.2 i 16V | 1240 | 65/5200 | 110/3600 | R4/16 | 16,3 | 154 |
1.2 i 16V | 1198 | 80/6000 | 110/4000 | R3/12 | 13,7* | 170* |
1.4 i 16V | 1386 | 88/5600 | 128/3200 | R4/16 | 11,9* | 172* |
1.6 i 16V | 1598 | 110/6000 | 152/4000 | R4/16 | 13,5 | 182 |
* Skrzynia manualna
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.0 i 16V | 5,8 |
1.2 i 16V | 5,9 |
1.2 i 16V | 5,0 |
1.4 i 16V | 6,3* |
1.6 i 16V | 6,6 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.5 Di | 4,6 |
1.5 dCi | 4,5 |
Na bazie Nissana Micra III generacji, kontrolowana przez Nissana firma Autech utworzyła dwa specjalne warianty auta – Bolero i Rafeet.