Historia Nissan Almera N16
Nissan Almera N16 hatchback (fot. PROTuRbO_J@Flickr CC BY 2.0)
Segment
samochód kompaktowy klasy średniejTyp nadwozia
hatchback, sedanNissan Almera II generacji został zaprezentowany w 2000 roku i był dostępny w trzech wersjach nadwozia (jako 3 i 5-drziowy hatchback oraz sedan). Do napędu Almery N16 mógł posłużyć jeden z trzech silników benzynowych o mocach od 90 do 116 KM lub jedna z 4 jednostek diesla o mocach od 82 do 136 KM.
W 2003 roku Almera przeszła modernizację, w ramach której unowocześniono zawieszenie oraz odświeżono wygląd nadwozia. Zmieniono m.in. lampy z przodu i z tyłu oraz wnętrze. Almera przeznaczona na rynek europejski była produkowana w brytyjskich zakładach Nissana w Sunderland. Produkcja zakończyła się w 2006 roku, a model nie doczekał się bezpośredniego następcy.
Zalety
- atrakcyjna linia nadwozia mimo upływu czasu;
- dobre i trwałe silniki benzynowe;
- przyzwoite zawieszenie
Wady
- niska trwałość łańcuch rozrządu w silnikach benzynowych;
- defekty sondy lambda i przepływomierza;
- niska trwałość turbosprężarki w silnikach TDCi
Nadwozie
Nissan Almera N16 występuje w dwóch wersjach nadwoziowych (jako 3 i 5-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan). Hatchback został wyposażony w bagażnik o pojemności 355 l, który po złożeniu oparć można powiększyć aż do 1020 l. Niewielka limuzyna (sedan) zmieści 460 l bagażu.
hatchback
sedan
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.5 16V | 1499 | 90/5600 | 128/2800 | R4 | 13,8 | 173 |
1.5 16V | 1499 | 98/6000 | 136/4000 | R4 | 13,1 | 177 |
1.8 16V | 1789 | 116/5600 | 163/4000 | R4 | 10,8 | 186 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.5 dCi | 1489 | 82/4000 | 185/2000 | R4 | 14,5 | 4,9 |
2.2 Di | 2198 | 110/4000 | 238/2000 | R4 | 12,3 | 5,7 |
2.2 dCi | 2198 | 112/4000 | 248/2000 | R4 | 11,4 | 5,9 |
2.2 dCi | 2198 | 136/4000 | 304/2000 | R4 | 9,2 | 5,9 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna;
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.5 16V | 6,6 |
1.5 16V | 6,6 |
1.8 16V | 7,5 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.5 dCi | 4,9 |
2.2 Di | 5,7 |
2.2 dCi | 5,9 |
2.2 dCi | 5,9 |
Wersje specjalne
Na platformie Almery zbudowano też minivana, który nosił nazwę Almera Tino. Produkcja odbywała się w Hiszpanii i trwała od 2000 do 2006 roku. Wnętrze Almery Tino może zmieścić pięć osób na pięciu osobnych fotelach. Pojemność bagażnika wynosi od 440 do 2000 l w zależności od konfiguracji foteli w drugim rzędzie. W samochodzie montowane były silniki benzynowe oraz Diesla. Almera Tino konkurowała z takimi autami jak Citroën Xsara Picasso, Opel Zafira czy Renault Scénic.
Nissan Almera N16 hatchback (fot. PROTuRbO_J@Flickr CC BY 2.0)
Segment
samochód kompaktowy klasy średniejTyp nadwozia
hatchback, sedanNissan Almera II generacji został zaprezentowany w 2000 roku i był dostępny w trzech wersjach nadwozia (jako 3 i 5-drziowy hatchback oraz sedan). Do napędu Almery N16 mógł posłużyć jeden z trzech silników benzynowych o mocach od 90 do 116 KM lub jedna z 4 jednostek diesla o mocach od 82 do 136 KM.
W 2003 roku Almera przeszła modernizację, w ramach której unowocześniono zawieszenie oraz odświeżono wygląd nadwozia. Zmieniono m.in. lampy z przodu i z tyłu oraz wnętrze. Almera przeznaczona na rynek europejski była produkowana w brytyjskich zakładach Nissana w Sunderland. Produkcja zakończyła się w 2006 roku, a model nie doczekał się bezpośredniego następcy.
Zalety
- atrakcyjna linia nadwozia mimo upływu czasu;
- dobre i trwałe silniki benzynowe;
- przyzwoite zawieszenie
Wady
- niska trwałość łańcuch rozrządu w silnikach benzynowych;
- defekty sondy lambda i przepływomierza;
- niska trwałość turbosprężarki w silnikach TDCi
Nissan Almera N16 występuje w dwóch wersjach nadwoziowych (jako 3 i 5-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan). Hatchback został wyposażony w bagażnik o pojemności 355 l, który po złożeniu oparć można powiększyć aż do 1020 l. Niewielka limuzyna (sedan) zmieści 460 l bagażu.
hatchback
sedan
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.5 16V | 1499 | 90/5600 | 128/2800 | R4 | 13,8 | 173 |
1.5 16V | 1499 | 98/6000 | 136/4000 | R4 | 13,1 | 177 |
1.8 16V | 1789 | 116/5600 | 163/4000 | R4 | 10,8 | 186 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.5 dCi | 1489 | 82/4000 | 185/2000 | R4 | 14,5 | 4,9 |
2.2 Di | 2198 | 110/4000 | 238/2000 | R4 | 12,3 | 5,7 |
2.2 dCi | 2198 | 112/4000 | 248/2000 | R4 | 11,4 | 5,9 |
2.2 dCi | 2198 | 136/4000 | 304/2000 | R4 | 9,2 | 5,9 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna;
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.5 16V | 6,6 |
1.5 16V | 6,6 |
1.8 16V | 7,5 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.5 dCi | 4,9 |
2.2 Di | 5,7 |
2.2 dCi | 5,9 |
2.2 dCi | 5,9 |
Na platformie Almery zbudowano też minivana, który nosił nazwę Almera Tino. Produkcja odbywała się w Hiszpanii i trwała od 2000 do 2006 roku. Wnętrze Almery Tino może zmieścić pięć osób na pięciu osobnych fotelach. Pojemność bagażnika wynosi od 440 do 2000 l w zależności od konfiguracji foteli w drugim rzędzie. W samochodzie montowane były silniki benzynowe oraz Diesla. Almera Tino konkurowała z takimi autami jak Citroën Xsara Picasso, Opel Zafira czy Renault Scénic.