Mitsubishi Motors należy do japońskiego koncernu Mitsubishi Group, który oprócz produkcji samochodów zajmuje się automatyką przemysłową, telekomunikacją, farmacją, produkcją uzbrojenia i przemysłem ciężkim. Historia Mitsubishi zaczyna się całkiem niepozornie od trzech parowców i firmy żeglugowej, którą założył w 1870 roku Yataro Iwasaki. Przedsiębiorstwo najpierw funkcjonowało pod nazwą Tsukumo, żeby za cztery lata przekształcić się na
Mitsubishi Motors należy do japońskiego koncernu Mitsubishi Group, który oprócz produkcji samochodów zajmuje się automatyką przemysłową, telekomunikacją, farmacją, produkcją uzbrojenia i przemysłem ciężkim.
Historia Mitsubishi zaczyna się całkiem niepozornie od trzech parowców i firmy żeglugowej, którą założył w 1870 roku Yataro Iwasaki. Przedsiębiorstwo najpierw funkcjonowało pod nazwą Tsukumo, żeby za cztery lata przekształcić się na stałe w Mitsubishi. Logo „trzech diamentów” stanowi połączenie herbu rodowego Iwasaki i herbu klanu Tosa (pierwszych pracodawców przedsiębiorcy).
Pierwszy samochód Mitsubishi – Model-A wyprodukowano w 1918 roku. Po trzynastu latach powstaje pierwszy japoński silnik wysokoprężny – 450AD, a w 1932 pierwszy autobus japońskiej marki. W 1934 roku Mitsubishi konstruuje prototyp samochodu PX33, pierwszego japońskiego auta wyróżniającego się stałym napędem na cztery osie i wysokoprężnym silnikiem 445AD o pojemności 6.7 litra oraz maksymalnej mocy 70 KM.
Na lata 50. i 60. przypada okres dynamicznego rozwoju Mitsubishi. W 1960 roku do sprzedaży wchodzi model 500 – niewielkiego auta, które spisywało się doskonale zarówno na mieście, jak i na torze wyścigowym. Dowodem na to jest zwycięstwo Mitsubishi w 1962 roku podczas Grand Prix Makau. W tym samym czasie firma produkuje Colt 600.
Lata 70. to wyodrębnienie działu Motor Vehicle Division z Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., który przekształcił się w Mitsubishi Motors Corporation (MMC). W 1973 roku na rynku pojawia się Mitsubishi Lancer – jako pierwszy model japońskiego producenta trafił na europejski rynek.
Począwszy od Lancera, Mitsubishi rozpoczyna produkcję nowoczesnych aut wyróżniających się innowacyjnymi rozwiązaniami. Jednym z nich jest technologia Silent Shaft zapewniająca równomierną pracę silnika, po niej zaś bezemisyjne pojazdy elektryczne i-MiEV.
To jednak nie ostatnie słowo Mitsubishi. Koncern cały czas buduję swoją pozycję światowego lidera proekologicznych technologii.
Obecnie Mitsubishi Motors należy do średniej wielkości producentów samochodów. Przez lata firma wypracowała spójny wizerunek marki, którą cechuje unikatowy design i japońskie rzemiosło. Mitsubishi oferuje nowoczesne samochody o sportowym duchu wyróżniające się na tle konkurencyjnych marek dobrym stosunkiem ceny do jakości.
Mitsubishi sprzedaje samochody w ponad 160 krajach. Produkcja odbywa się w 7 fabrykach zlokalizowanych w 5 państwach, jak również w kilkunastu zakładach należących do partnerów biznesowych koncernu w 11 krajach.
Najnowsza gama modeli obejmuje modele: Mitsubishi Lancer w wersji sportback i sedan, Outlander 2014 i z napędem hybrydowym, Pajero 3D i 5D, Space Star, ASX, pickupy L200 Club Cab i L200 Double Cab, a także elektrycznego i-MiEV.
Mitsubishi Lancer to samochód klasy kompaktowej produkowany od 1973 roku. Obecnie na rynku dostępna jest już IX generacja modelu produkowana w niemal niezmienionej formie od 2007 roku. Co ciekawe, ten kompaktowy model japońskiego producenta był pierwszym autem, które oficjalnie sprzedawano na rynku europejskim. Pierwsze generacje Lancera były jedynie 4-drzwiową odmianą modelu Colt, ale z czasem stał się odrębnym samochodem w palecie modelowej Mitsubishi. Model oferowany był również pod nazwami Carisma, Mirage oraz Fiore. Na przestrzeni lat i produkcji kolejnych generacji Lancera marka sprzedała nieco ponad 6 milionów tego modelu. Stanowi to kolejny po Galancie sukces sprzedażowy. Na przełomie lat 90. Mitsubishi wprowadziło usportowioną wersję Lancera z przydomkiem Evolution, która była dostępna w kolejnych generacjach modelu i wielokrotnie brała udział w rajdach WRC. Obecnie Mitsubishi Lancer to już IX generacja sprzedawana od 2007 roku. Auto dostępne jest w dwóch wersjach nadwoziowych, sedan i hatchback (sportback).
Mitsubishi ASX to pierwszy nowoczesny crossover marki zaprezentowany w 2010 roku. Samochód powstał na bazie większego Outlandera i uzupełnił gamę modelową Japońskiego producenta. ASX został zaprojektowany według nowej koncepcji stylistycznej marki nazwanej „Jet Fighter”, która debiutowała w modelu Lancer IX. Co ciekawe, na bazie modelu ASX w 2011 roku zaprezentowano bliźniacze modele spod znaku Citroëna i Peugeota. Crossover Mitsubishi w teście zderzeniowym Euro NCAP samochód zdobył 5 gwiazdek. Auto wyróżnia się na tle konkurencji bogatym wyposażeniem seryjnym oraz mocnymi silnikami benzynowymi i diesla. Mitsubishi ASX jest chętnie wybierany w swoim segmencie jako samochód nowy, a na rynku wtórnym sprzedaje się niemal od ręki. Udana konstrukcja Mitsubishi stanowi mocną konkurencję dla takich aut, jak Nissan Qashqai, Suzuki SX4, czy też Ford Kuga. W 2012 roku zaprezentowano wersję ASX po lekkim liftingu, która różny się pasem przednim.
Mitsubishi Galant to samochód klasy średniej produkowany od 1969 roku. Obecnie na rynku dostępna jest już IX generacja modelu, jednak jej oficjalna produkcja zakończyła się w sierpniu 2012 roku. Pierwsze 7 generacji było modelami kompaktowymi, dopiero dwie ostatnie stały się większe i awansowały od klasy średniej. Galant od początku produkcji stanowił konkurencję dla modeli Toyoty oraz Hondy. Samochód produkowano w Japonii, ale z czasem zaczęto wytwarzać go również w USA. Auto sprzedawano na niemal wszystkich rynkach świata, ale największy sukces odniosło w Stanach Zjednoczonych. Galant od początku produkcji sprzedał się w ilości ponad 5 mln egzemplarzy, co stanowi jeden z największych sukcesów sprzedażowych japońskiej marki. Na rynku polskim nie cieszyło się popularnością, ponieważ było za drogie w utrzymaniu. Producent do napędu używał dużych silników benzynowych V6, które obok niezłych osiągów cechowały się wysokim spalaniem. Model pozostał więc w cieniu mniejszego Lancera. Obecnie Mitsubishi Galant nie cieszy się zbyt dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym, ale to wciąż ciekawa propozycja w swojej klasie. Auto może konkurować pod względem jakości wykonania i wyposażenia z Oplem Omegą czy Fordem Mondeo.
Pierwsza generacja Mitsubishi Outlandera zadebiutowała na rynku w 2003 roku. Model był zmodyfikowaną wersją modelu Airtek, który był niewielkim SUVem przeznaczonym na rynek japoński. Model ze względu na bardzo zachowawczą stylistykę i całkowity brak diesli wśród dostępnych jednostek napędowych nie cieszył się w Europie zbyt dużym wzięciem. Mitsubishi wyciągnęło wnioski z tej lekcji i już po pięciu latach od chwili debiutu Outlandera I generacji zaoferowało klientom jego następcę. Druga generacja Outlandera była obecna na ryku w latach 2006 – 2013. W 2012 Mitsubishi zaprezentowało trzecią generację tego SUVa.