Historia W205
Segment
DTyp nadwozia
4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombiMercedes W205 pojawił się na rynku w 2014 roku. Pod względem stylistycznym auto jest wzorowane na modelach CLA i klasie S. Producent ze Stuttgartu, już projektując poprzednika zdecydował się na nowoczesny język stylistyczny. Mercedes W205 jest potwierdzeniem tego, że przyjęta wówczas język stylistyczny okazał się słuszny. Auto charakteryzuje bardzo dynamiczna, aby nie powiedzieć futurystyczna i niezwykle dynamiczna kreska. Samochód po raz kolejny powiększył swoje gabaryty. Nadwozie wydłużyło się o 95 mm (do 4680 mm), a szerokość zwiększyła się o 40 mm.
W aucie znajdziemy system Comand, który umożliwia wyjątkowo intuicyjne i proste sterowanie funkcjami nawigacji i multimediów. Mercedes W205 odznacza się również wyjątkowo precyzyjnym układem kierowniczym. Układ napedowy można dostosować do bieżących potrzeb kierowcy. Mercedes przygotował w tym celu cztery tryby – „komfort”, „sport”, „sport plus” i „eko”.
Zalety
- Dynamiczna i nowoczesna sylwetka
- Świetne materiały wykończeniowe
- Precyzyjny układ kierowniczy
Wady
- Wysoka cena zakupu
Nadwozie
Mercedes W205 dostępny jest w dwóch odmianach nadwoziowych: jako 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowe kombi. Właściciele sedana mogą liczyć na 480-litrowy bagażnik. Z kolei nabywcy wersji kombi odnajdą w tylnej części auta 490-litrowy kufer, zdolny do powiększenia do 1510 litrów.
sedan
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
160 | 1595 | 129/5000 | 210/1200-4000 | R4/16 | 9,6* | 216* |
180 | 1595 | 156/5300 | 250/1200-4000 | R4/16 | 8,2* | 225* |
180 | 1595 | 156/5300 | 250/1200-4000 | R4/16 | 8,5** | 223** |
200 | 1991 | 184/5500 | 300/1200-4000 | R4/16 | 7,5* | 237* |
200 | 1991 | 184/5500 | 300/1200-4000 | R4/16 | 7,3** | 235** |
250 | 1991 | 211/5500 | 350/1200-4000 | R4/16 | 6,6** | 250** |
300 | 1991 | 245/5500 | 370/1300-4000 | R4/16 | 5,9** | 250** |
400 4MATIC | 2996 | 333/5250 | 480/1600-4000 | V6/24 | 5,2** | 250** |
450 AMG | 2996 | 367/5500 | 520/2000-4200 | V6/24 | - | 250** |
AMG 63 | 3982 | 476/5500 | 650/1750-4500 | V8/32 | 4,1** | 250** |
AMG 63 S | 3982 | 510/5500 | 700/1750-4500 | V8/32 | 4,0** | 250** |
* Skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
200 BlueTEC | 1598 | 136/3800 | 320/1500-2600 | R4/16 | 9,7* | 218* |
220 BlueTEC | 2143 | 170/3000 | 400/1400-2800 | R4/16 | 8,1* | 234* |
220 BlueTEC | 2143 | 170/3000 | 400/1400-2800 | R4/16 | 7,8** | 233** |
220 BlueTEC BlueEFFICIENCY Edition | 2143 | 163/3000 | 400/1400-2800 | R4/16 | 7,4** | 233** |
250 BlueTEC | 2143 | 204/3800 | 500/1600-1800 | R4/16 | 6,6** | 247** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
300 BlueTEC | 2143 | 231/3800 | 500/1600 | R4/16 | 6,4** | 244* |
350 Plugin Hybrid | 1991 | 293/5500 | 350/1200-400 | R4/16 | 5,9** | 250** |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 7-biegowa automatyczna 7G-Tronic Plus
Typ napędu:
- tylny
- 4MATIC
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
160 (129 KM) | 5,7 (skrzynia manualna) |
180 ( 156 KM) | 5,5 (skrzynia manualna) |
180 (156 KM) | 5,8 (skrzynia automatyczna) |
200 ( 184 KM) | 5,7 (skrzynia manualna) |
200 (184 KM) | 5,6 (skrzynia automatyczna) |
250 (211 KM) | 5,6 (skrzynia automatyczna) |
300 (245 KM) | 6,8 (skrzynia automatyczna) |
400 4MATIC (333 KM) | 7,8 (skrzynia automatyczna) |
450 AMG (367 KM) | 7,9 (skrzynia automatyczna) |
AMG 63 (476 KM) | 8,2 (skrzynia automatyczna) |
AMG 63 S (510 KM) | 8,4 (skrzynia automatyczna) |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
200 BlueTEC (136 KM) | 4,2 (skrzynia manualna) |
220 BlueTEC (170 KM) | 4,2 (skrzynia manualna) |
220 BlueTEC (170 KM) | 4,5 (skrzynia automatyczna) |
220 BlueTEC BlueEFFICIENCY Edition (163 KM) | 4,4 (skrzynia automatyczna) |
250 BlueTEC (204 KM) | 4,5 (skrzynia automatyczna) |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
300 BlueTEC (231 KM) | 4,0 (skrzynie automatyczne) |
350 Plugin Hybrid (293 KM) | 2,4 (skrzynie automatyczne) |
Wersje specjalne
X
Segment
DTyp nadwozia
4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombiMercedes W205 pojawił się na rynku w 2014 roku. Pod względem stylistycznym auto jest wzorowane na modelach CLA i klasie S. Producent ze Stuttgartu, już projektując poprzednika zdecydował się na nowoczesny język stylistyczny. Mercedes W205 jest potwierdzeniem tego, że przyjęta wówczas język stylistyczny okazał się słuszny. Auto charakteryzuje bardzo dynamiczna, aby nie powiedzieć futurystyczna i niezwykle dynamiczna kreska. Samochód po raz kolejny powiększył swoje gabaryty. Nadwozie wydłużyło się o 95 mm (do 4680 mm), a szerokość zwiększyła się o 40 mm.
W aucie znajdziemy system Comand, który umożliwia wyjątkowo intuicyjne i proste sterowanie funkcjami nawigacji i multimediów. Mercedes W205 odznacza się również wyjątkowo precyzyjnym układem kierowniczym. Układ napedowy można dostosować do bieżących potrzeb kierowcy. Mercedes przygotował w tym celu cztery tryby – „komfort”, „sport”, „sport plus” i „eko”.
Zalety
- Dynamiczna i nowoczesna sylwetka
- Świetne materiały wykończeniowe
- Precyzyjny układ kierowniczy
Wady
- Wysoka cena zakupu
Mercedes W205 dostępny jest w dwóch odmianach nadwoziowych: jako 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowe kombi. Właściciele sedana mogą liczyć na 480-litrowy bagażnik. Z kolei nabywcy wersji kombi odnajdą w tylnej części auta 490-litrowy kufer, zdolny do powiększenia do 1510 litrów.
sedan
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
160 | 1595 | 129/5000 | 210/1200-4000 | R4/16 | 9,6* | 216* |
180 | 1595 | 156/5300 | 250/1200-4000 | R4/16 | 8,2* | 225* |
180 | 1595 | 156/5300 | 250/1200-4000 | R4/16 | 8,5** | 223** |
200 | 1991 | 184/5500 | 300/1200-4000 | R4/16 | 7,5* | 237* |
200 | 1991 | 184/5500 | 300/1200-4000 | R4/16 | 7,3** | 235** |
250 | 1991 | 211/5500 | 350/1200-4000 | R4/16 | 6,6** | 250** |
300 | 1991 | 245/5500 | 370/1300-4000 | R4/16 | 5,9** | 250** |
400 4MATIC | 2996 | 333/5250 | 480/1600-4000 | V6/24 | 5,2** | 250** |
450 AMG | 2996 | 367/5500 | 520/2000-4200 | V6/24 | - | 250** |
AMG 63 | 3982 | 476/5500 | 650/1750-4500 | V8/32 | 4,1** | 250** |
AMG 63 S | 3982 | 510/5500 | 700/1750-4500 | V8/32 | 4,0** | 250** |
* Skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
200 BlueTEC | 1598 | 136/3800 | 320/1500-2600 | R4/16 | 9,7* | 218* |
220 BlueTEC | 2143 | 170/3000 | 400/1400-2800 | R4/16 | 8,1* | 234* |
220 BlueTEC | 2143 | 170/3000 | 400/1400-2800 | R4/16 | 7,8** | 233** |
220 BlueTEC BlueEFFICIENCY Edition | 2143 | 163/3000 | 400/1400-2800 | R4/16 | 7,4** | 233** |
250 BlueTEC | 2143 | 204/3800 | 500/1600-1800 | R4/16 | 6,6** | 247** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
300 BlueTEC | 2143 | 231/3800 | 500/1600 | R4/16 | 6,4** | 244* |
350 Plugin Hybrid | 1991 | 293/5500 | 350/1200-400 | R4/16 | 5,9** | 250** |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 7-biegowa automatyczna 7G-Tronic Plus
Typ napędu:
- tylny
- 4MATIC
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
160 (129 KM) | 5,7 (skrzynia manualna) |
180 ( 156 KM) | 5,5 (skrzynia manualna) |
180 (156 KM) | 5,8 (skrzynia automatyczna) |
200 ( 184 KM) | 5,7 (skrzynia manualna) |
200 (184 KM) | 5,6 (skrzynia automatyczna) |
250 (211 KM) | 5,6 (skrzynia automatyczna) |
300 (245 KM) | 6,8 (skrzynia automatyczna) |
400 4MATIC (333 KM) | 7,8 (skrzynia automatyczna) |
450 AMG (367 KM) | 7,9 (skrzynia automatyczna) |
AMG 63 (476 KM) | 8,2 (skrzynia automatyczna) |
AMG 63 S (510 KM) | 8,4 (skrzynia automatyczna) |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
200 BlueTEC (136 KM) | 4,2 (skrzynia manualna) |
220 BlueTEC (170 KM) | 4,2 (skrzynia manualna) |
220 BlueTEC (170 KM) | 4,5 (skrzynia automatyczna) |
220 BlueTEC BlueEFFICIENCY Edition (163 KM) | 4,4 (skrzynia automatyczna) |
250 BlueTEC (204 KM) | 4,5 (skrzynia automatyczna) |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
300 BlueTEC (231 KM) | 4,0 (skrzynie automatyczne) |
350 Plugin Hybrid (293 KM) | 2,4 (skrzynie automatyczne) |