Historia Mercedes-Benz W222
Segment
FTyp nadwozia
4-drzwiowy sedan, 4-drzwiowy sedan w wersji LONG, 2-drzwiowe coupé)Oficjalna prezentacja generacji W222 nastąpiła w maju 2013 roku w Hamburgu. Całe nadwozie zostało wykonane z aluminium. W stosunku do poprzednika zwiększyły się wymiary zewnętrzne, a masa własna pojazdu wzrosła o kilkadziesiąt kg. Rozstaw osi pozostał niezmieniony. Pod względem stylistycznym, złagodzono nieco ostre, dynamiczne linie i przetłoczenia modelu W221.
Wzorem poprzednich generacji Mercedes W222 jest dostępny w standardowej i przedłużonej wersji.
Napęd jest przenoszony na tylną oś w oparciu o 7- lub 9-biegowa skrzynię automatyczną. W sierpniu 2013 roku koncern ze Stuttgartu zaoferował swoim klientom odmianę S500 Plug-In Hybrid.
W środku uwagę kierowcy przykuwają dwa, 12,3-calowe wyświetlacze ciekłokrystaliczne. Jeden z nich jest obecny na miejscu tradycyjnych zegarów, drugi został umiejscowiony tuż obok, w górnej części środkowej konsoli.
Koncern ze Stuttgartu dba o to, aby w każdej kolejnej generacji klasy S nie brakowało najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych. Mercedes W222 nie jest pod tym względem wyjątkiem. Na szczególną uwagę zasługuje system Road Surface Scan. Dwie kamery zlokalizowane w obudowie lusterka wstecznego skanują drogę przed autem, tworząc jej obraz w trójmiarze. Dzięki temu, komputer automatycznie dostosowuje system tłumienia nierówności. Na wyjątkowo długiej liście wyposażenia znajdziemy ponadto elektryczne sterowanie wszystkich foteli, podgrzewane koło kierownicy i podłokietniki (przednie i tylne), system Nightview inteligentną klimatyzację wraz z aplikatorem zapachów, głosowe odczytywanie wiadomości SMS i e-maili. Właściciele W222 mają do wyboru 7 różnych wariantów kolorystycznych podświetlenia wnętrza.
Zalety
- Szereg nowoczesnych i oszczędnych jednostek napędowych
- Bardzo bogate wyposażenie standardowe
- Wysoka jakość wykonania
Wady
- Utrzymywanie zbyt wysokich obrotów przez automatyczną skrzynię biegów
Nadwozie
Mercedes-Benz W222 występuje w trzech odmianach nadwoziowych: sedan, sedan w wersji LONG oraz 2-drzwiowym coupé.
sedan
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
400 | 2996 | 333/5250 | 480/1600-4000 | V6/24 | 6,1** | 250** |
500 | 4663 | 456/5250 | 700/1800-3500 | V8/32 | 4,8** | 250** |
600 | 5980 | 530/4900 | 830/1900-4000 | V8/32 | 4,6** | 250** |
500 4MATIC | 4663 | 456/5250 | 700/1800-3500 | V8/32 | 4,8** | 250** |
S 63 AMG | 5461 | 585/5500 | 900/2250-3750 | V8/32 | 4,0** | 250** |
S 65 AMG | 5980 | 630/4800 | 1000/2300-4300 | V12/48 | 4,1** | 250** |
* Skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
350 Blue TEC | 2987 | 258/3600 | 620/1600-2400 | V6/24 | 6,8** | 250** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
300 Blue TEC HYBRID | 2143 | 231/3800 | 500/1600-1800 | R4/16 | 7,6** | 240** |
400 HYBRID | 3498 | 333/6500 | 370/3500-5250 | V6/24 | 6,8** | 250** |
500 e | 2996 | 449/5250 | 650/1000-4750 | V6/24 | 5,2** | 250** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 7-biegowa automatyczna 7G-TRONIC
- 9-biegowa automatyczna 9G-TRONIC
Typ napędu:
- Tylny
- 4MATIC
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
400 (333KM) | 8,9** |
500 (456KM) | 9,1** |
600 (530KM) | 11,3** |
500 4MATIC (456KM) | 9,6** |
S 63 AMG (585KM) | 10,1** |
S 65 AMG (630KM) | 12,0** |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
350 Blue TEC (258KM) | 5,9** |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
300 Blue TEC HYBRID (231KM) | 4,7** |
400 HYBRID (333KM) | 6,8** |
500 e (449KM) | 2,8** |
Segment
FTyp nadwozia
4-drzwiowy sedan, 4-drzwiowy sedan w wersji LONG, 2-drzwiowe coupé)Oficjalna prezentacja generacji W222 nastąpiła w maju 2013 roku w Hamburgu. Całe nadwozie zostało wykonane z aluminium. W stosunku do poprzednika zwiększyły się wymiary zewnętrzne, a masa własna pojazdu wzrosła o kilkadziesiąt kg. Rozstaw osi pozostał niezmieniony. Pod względem stylistycznym, złagodzono nieco ostre, dynamiczne linie i przetłoczenia modelu W221.
Wzorem poprzednich generacji Mercedes W222 jest dostępny w standardowej i przedłużonej wersji.
Napęd jest przenoszony na tylną oś w oparciu o 7- lub 9-biegowa skrzynię automatyczną. W sierpniu 2013 roku koncern ze Stuttgartu zaoferował swoim klientom odmianę S500 Plug-In Hybrid.
W środku uwagę kierowcy przykuwają dwa, 12,3-calowe wyświetlacze ciekłokrystaliczne. Jeden z nich jest obecny na miejscu tradycyjnych zegarów, drugi został umiejscowiony tuż obok, w górnej części środkowej konsoli.
Koncern ze Stuttgartu dba o to, aby w każdej kolejnej generacji klasy S nie brakowało najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych. Mercedes W222 nie jest pod tym względem wyjątkiem. Na szczególną uwagę zasługuje system Road Surface Scan. Dwie kamery zlokalizowane w obudowie lusterka wstecznego skanują drogę przed autem, tworząc jej obraz w trójmiarze. Dzięki temu, komputer automatycznie dostosowuje system tłumienia nierówności. Na wyjątkowo długiej liście wyposażenia znajdziemy ponadto elektryczne sterowanie wszystkich foteli, podgrzewane koło kierownicy i podłokietniki (przednie i tylne), system Nightview inteligentną klimatyzację wraz z aplikatorem zapachów, głosowe odczytywanie wiadomości SMS i e-maili. Właściciele W222 mają do wyboru 7 różnych wariantów kolorystycznych podświetlenia wnętrza.
Zalety
- Szereg nowoczesnych i oszczędnych jednostek napędowych
- Bardzo bogate wyposażenie standardowe
- Wysoka jakość wykonania
Wady
- Utrzymywanie zbyt wysokich obrotów przez automatyczną skrzynię biegów
Mercedes-Benz W222 występuje w trzech odmianach nadwoziowych: sedan, sedan w wersji LONG oraz 2-drzwiowym coupé.
sedan
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
400 | 2996 | 333/5250 | 480/1600-4000 | V6/24 | 6,1** | 250** |
500 | 4663 | 456/5250 | 700/1800-3500 | V8/32 | 4,8** | 250** |
600 | 5980 | 530/4900 | 830/1900-4000 | V8/32 | 4,6** | 250** |
500 4MATIC | 4663 | 456/5250 | 700/1800-3500 | V8/32 | 4,8** | 250** |
S 63 AMG | 5461 | 585/5500 | 900/2250-3750 | V8/32 | 4,0** | 250** |
S 65 AMG | 5980 | 630/4800 | 1000/2300-4300 | V12/48 | 4,1** | 250** |
* Skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
350 Blue TEC | 2987 | 258/3600 | 620/1600-2400 | V6/24 | 6,8** | 250** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
300 Blue TEC HYBRID | 2143 | 231/3800 | 500/1600-1800 | R4/16 | 7,6** | 240** |
400 HYBRID | 3498 | 333/6500 | 370/3500-5250 | V6/24 | 6,8** | 250** |
500 e | 2996 | 449/5250 | 650/1000-4750 | V6/24 | 5,2** | 250** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 7-biegowa automatyczna 7G-TRONIC
- 9-biegowa automatyczna 9G-TRONIC
Typ napędu:
- Tylny
- 4MATIC
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
400 (333KM) | 8,9** |
500 (456KM) | 9,1** |
600 (530KM) | 11,3** |
500 4MATIC (456KM) | 9,6** |
S 63 AMG (585KM) | 10,1** |
S 65 AMG (630KM) | 12,0** |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
350 Blue TEC (258KM) | 5,9** |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
300 Blue TEC HYBRID (231KM) | 4,7** |
400 HYBRID (333KM) | 6,8** |
500 e (449KM) | 2,8** |