Historia Mercedes-Benz W220
Segment
FTyp nadwozia
4-drzwiowy sedanMercedes W220 to następca modelu W140, który zadebiutował w 1998 roku. W stosunku do poprzednika nowa generacja klasy S zyskała nowe, bardziej opływowe kształty nadwozia. Dynamizmu sylwetce W220 dodają zwłaszcza przednie reflektory. Pomimo zmniejszonych w stosunku do W140 wymiarów zewnętrznych, W220 oferował więcej przestrzeni w kabinie pasażerskiej, zwłaszcza w wersji przedłużonej. W 2002 roku model przeszedł facelifting. Zmodyfikowano wówczas tylne lampy. Ponadto klosze przednich reflektorów nie były już matowe, ale przezroczyste.
Prace nad modelem rozpoczęły się w 1992 roku. Za stylistykę modelu W220 odpowiadali Steve Mattin oraz Bruno Sacco. Pierwsze szkice Steve’a Mattina powstały pod koniec 1992 roku. Finalna wersja bryły nadwozia została zatwierdzona w pierwszej połowie 1995 roku. Część założeń stylistycznych W220 znalazła swój wyraz w koncepcyjnym modelu Mercedes-Benz F200, który został upubliczniony podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 1996 roku.
Na rynku europejskim bardzo dobre przyjęcie zyskał silnik obecny w odmianie S320 CDI. Była to pierwsza generacja klasy S, gdzie jednostka wysokoprężna okazała się bardziej popularna od motorów benzynowych. W ciągu 7 lat produkcji wyprodukowano 485 tys. egzemplarzy.
Zalety
- Szeroka paleta jednostek napędowych
- Wysoki komfort podróżowania
- Bogate wyposażenie standardowe
Wady
- Awarie cewek zapłonowych w jednostkach benzynowych
- Usterki turbin i łańcuchów rozrządu w silnikach wysokoprężnych
- Problemy z pneumatycznym zawieszeniem Airmatic
Nadwozie
Mercedes W220 dostępny był jako 4-drzwiowy sedan. Ponadto dostępna była przedłużona wersja oznaczona jako „pullman”.
sedan
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.8 V6 (280) | 2799 | 204/5700 | 270/3000-5000 | V6/18 | 9,7** | 230** |
3.2 V6 (320) | 3199 | 224/5600 | 315/3000-4800 | V6/18 | 8,2** | 240** |
3.7 V6 (350) | 3724 | 245/5700 | 350/3000-4500 | V6/18 | 7,6** | 246** |
3.7 V6 (350) 4MATIC | 3724 | 245/5700 | 350/3000-4500 | V6/18 | 7,9** | 242** |
4.3 V8 (430) | 4266 | 279/5750 | 400/3000-4400 | V8/24 | 7,3** | 250** |
4.3 V8 (430) 4MATIC | 4266 | 279/5750 | 400/3000-4400 | V8/24 | 7,4** | 250** |
5.0 V8 (500) | 4966 | 306/5600 | 460/2700-4250 | V8/24 | 6,5** | 250** |
5.0 V8 (500) 4MATIC | 4966 | 306/5600 | 460/2700-4250 | V8/24 | 6,5** | 250** |
5.4 V8 (55 AMG) | 5439 | 360/5500 | 530/3150 | V8/24 | 6,0** | 250** |
5.4 V8 (55 AMG) | 5439 | 500/6100 | 700/2750 | V8/24 | 4,8** | 250** |
5.4 V8 (55 AMG) L | 5439 | 360/5500 | 530/3150 | V8/24 | 6,0** | 250** |
5.4 V8 (55 AMG) L | 5439 | 500/6100 | 700/2750 | V8/24 | 4,8** | 250** |
5.5 V12 (600) | 5513 | 500/5000 | 800/1800-3500 | V12/36 | 4,8** | 250** |
5.8 V12 (600) L | 5786 | 367/5500 | 530/4250 | V12/36 | 6,3** | 250** |
6.0 V12 (65 AMG) L | 5980 | 612/4800 | 1000/2000-4000 | V12/36 | 4,4** | 250** |
6.3 V12 (63 AMG) L | 6258 | 444/5500 | 620 | V12/36 | 5,7** | 250** |
* Skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
3.2 (320 CDI) | 3222 | 197/4200 | 470/1800-2600 | R6/24 | 8,8** | 230** |
3.2 (320 CDI) | 3222 | 204/4200 | 500/1800-2600 | R6/24 | 8,2** | 235** |
4.0 V8 (400 CDI) | 3996 | 250/4200 | 560/1800-2600 | V8/32 | 7,8** | 250** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa automatyczna
- 7-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- tylny
- AWD
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.8 V6 (280) (204KM) | 11,1** |
3.2 V6 (320) (224KM) | 11,5** |
3.7 V6 (350) (245KM) | 11,1** |
3.7 V6 (350) 4MATIC (245KM) | 11,9** |
4.3 V8 (430 (279KM) | 11,5** |
4.3 V8 (430) 4MATIC (279KM) | 12,5** |
5.0 V8 (500) (306KM) | 11,9** |
5.0 V8 (500) 4MATIC (306KM) | 12,9** |
5.4 V8 (55 AMG) (360KM) | 13,4** |
5.4 V8 (55 AMG) (500KM) | 13,2** |
5.4 V8 (55 AMG) L (360KM) | 13,4** |
5.4 V8 (55 AMG) L (500KM) | 13,2** |
5.5 V12 (600) (500KM) | 14,8** |
5.8 V12 (600) L (367KM) | 13,4** |
6.0 V12 (65 AMG) L (612KM) | 14,9** |
6.3 V12 (63 AMG) L (444KM) |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
3.2 (320 CDI) (197KM) | 8,0** |
3.2 (320 CDI) (204KM) | 7,7** |
4.0 V8 (400 CDI) (250KM) | 9,6** |
Segment
FTyp nadwozia
4-drzwiowy sedanMercedes W220 to następca modelu W140, który zadebiutował w 1998 roku. W stosunku do poprzednika nowa generacja klasy S zyskała nowe, bardziej opływowe kształty nadwozia. Dynamizmu sylwetce W220 dodają zwłaszcza przednie reflektory. Pomimo zmniejszonych w stosunku do W140 wymiarów zewnętrznych, W220 oferował więcej przestrzeni w kabinie pasażerskiej, zwłaszcza w wersji przedłużonej. W 2002 roku model przeszedł facelifting. Zmodyfikowano wówczas tylne lampy. Ponadto klosze przednich reflektorów nie były już matowe, ale przezroczyste.
Prace nad modelem rozpoczęły się w 1992 roku. Za stylistykę modelu W220 odpowiadali Steve Mattin oraz Bruno Sacco. Pierwsze szkice Steve’a Mattina powstały pod koniec 1992 roku. Finalna wersja bryły nadwozia została zatwierdzona w pierwszej połowie 1995 roku. Część założeń stylistycznych W220 znalazła swój wyraz w koncepcyjnym modelu Mercedes-Benz F200, który został upubliczniony podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 1996 roku.
Na rynku europejskim bardzo dobre przyjęcie zyskał silnik obecny w odmianie S320 CDI. Była to pierwsza generacja klasy S, gdzie jednostka wysokoprężna okazała się bardziej popularna od motorów benzynowych. W ciągu 7 lat produkcji wyprodukowano 485 tys. egzemplarzy.
Zalety
- Szeroka paleta jednostek napędowych
- Wysoki komfort podróżowania
- Bogate wyposażenie standardowe
Wady
- Awarie cewek zapłonowych w jednostkach benzynowych
- Usterki turbin i łańcuchów rozrządu w silnikach wysokoprężnych
- Problemy z pneumatycznym zawieszeniem Airmatic
Mercedes W220 dostępny był jako 4-drzwiowy sedan. Ponadto dostępna była przedłużona wersja oznaczona jako „pullman”.
sedan
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.8 V6 (280) | 2799 | 204/5700 | 270/3000-5000 | V6/18 | 9,7** | 230** |
3.2 V6 (320) | 3199 | 224/5600 | 315/3000-4800 | V6/18 | 8,2** | 240** |
3.7 V6 (350) | 3724 | 245/5700 | 350/3000-4500 | V6/18 | 7,6** | 246** |
3.7 V6 (350) 4MATIC | 3724 | 245/5700 | 350/3000-4500 | V6/18 | 7,9** | 242** |
4.3 V8 (430) | 4266 | 279/5750 | 400/3000-4400 | V8/24 | 7,3** | 250** |
4.3 V8 (430) 4MATIC | 4266 | 279/5750 | 400/3000-4400 | V8/24 | 7,4** | 250** |
5.0 V8 (500) | 4966 | 306/5600 | 460/2700-4250 | V8/24 | 6,5** | 250** |
5.0 V8 (500) 4MATIC | 4966 | 306/5600 | 460/2700-4250 | V8/24 | 6,5** | 250** |
5.4 V8 (55 AMG) | 5439 | 360/5500 | 530/3150 | V8/24 | 6,0** | 250** |
5.4 V8 (55 AMG) | 5439 | 500/6100 | 700/2750 | V8/24 | 4,8** | 250** |
5.4 V8 (55 AMG) L | 5439 | 360/5500 | 530/3150 | V8/24 | 6,0** | 250** |
5.4 V8 (55 AMG) L | 5439 | 500/6100 | 700/2750 | V8/24 | 4,8** | 250** |
5.5 V12 (600) | 5513 | 500/5000 | 800/1800-3500 | V12/36 | 4,8** | 250** |
5.8 V12 (600) L | 5786 | 367/5500 | 530/4250 | V12/36 | 6,3** | 250** |
6.0 V12 (65 AMG) L | 5980 | 612/4800 | 1000/2000-4000 | V12/36 | 4,4** | 250** |
6.3 V12 (63 AMG) L | 6258 | 444/5500 | 620 | V12/36 | 5,7** | 250** |
* Skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
3.2 (320 CDI) | 3222 | 197/4200 | 470/1800-2600 | R6/24 | 8,8** | 230** |
3.2 (320 CDI) | 3222 | 204/4200 | 500/1800-2600 | R6/24 | 8,2** | 235** |
4.0 V8 (400 CDI) | 3996 | 250/4200 | 560/1800-2600 | V8/32 | 7,8** | 250** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa automatyczna
- 7-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- tylny
- AWD
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.8 V6 (280) (204KM) | 11,1** |
3.2 V6 (320) (224KM) | 11,5** |
3.7 V6 (350) (245KM) | 11,1** |
3.7 V6 (350) 4MATIC (245KM) | 11,9** |
4.3 V8 (430 (279KM) | 11,5** |
4.3 V8 (430) 4MATIC (279KM) | 12,5** |
5.0 V8 (500) (306KM) | 11,9** |
5.0 V8 (500) 4MATIC (306KM) | 12,9** |
5.4 V8 (55 AMG) (360KM) | 13,4** |
5.4 V8 (55 AMG) (500KM) | 13,2** |
5.4 V8 (55 AMG) L (360KM) | 13,4** |
5.4 V8 (55 AMG) L (500KM) | 13,2** |
5.5 V12 (600) (500KM) | 14,8** |
5.8 V12 (600) L (367KM) | 13,4** |
6.0 V12 (65 AMG) L (612KM) | 14,9** |
6.3 V12 (63 AMG) L (444KM) |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
3.2 (320 CDI) (197KM) | 8,0** |
3.2 (320 CDI) (204KM) | 7,7** |
4.0 V8 (400 CDI) (250KM) | 9,6** |