Historia Mercedes-Benz W140
Segment
FTyp nadwozia
4-drzwiowy sedan, 2-drzwiowe coupéMercedes W140 to następca modelu W126. Pierwsze informacji o nowej generacji klasy podano podczas zamkniętego pokazu prasowego w listopadzie 1990 roku. W marcu 1991 auto zostało zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Pierwsze egzemplarze przeznaczone na rynek europejski zjechały z taśmy produkcyjnej w kwietniu, a wersje dedykowane na rynek Ameryki Północnej w sierpniu 1991 . Auto było dostępne w dwóch wersjach nadwoziowych: limuzyna (SE/SEL) oraz coupé (SEC/CL).
Prace projektowe nad Mercedesem W140 rozpoczęły się w 1981 i według wstępnych założeń miały doprowadzić do rozpoczęcia produkcji w 1989 roku. Odmiana sedan została zaprojektowana przez Bruno Sacco. W późniejszych wypowiedziach Sacco wyjawił, że projektując nadwozie W140 inspirował się Jaguarem XJ40 oraz BMW E32.
W chwili swojego debiutu Mercedes W140 był jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów na świecie. W opisywanym modelu niemiecki producent wdrożył wiele innowacyjnych rozwiązań: dwustrefową klimatyzację, system ESP (wprowadzony w 1995 roku w modelu S 600 coupe), boczne poduszki powietrzne, podwójne dźwiękoszczelne boczne szyby, automatyczne domykanie wszystkich drzwi i klapy bagażnika, automatyczne utwardzanie zawieszenia i zmianę czułości układu kierowniczego po przekroczeniu prędkości 160 km/h czy też podgrzewane wycieraczki z czujnikiem deszczu.
Koncern ze Stuttgartu zamierzał wykorzystać w W140 pneumatyczne zawieszenie AIR-MATIC, ale ostatecznie (z powodu niepracowania tej technologii na początku lat 90 XX wieku) zdecydowano się na technologię amortyzatorów hydraulicznych.
Zalety
- Wysoka kultura pracy i niezłe osiągi benzynowych V8 i V12
- Jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie samochód dekady lat 90 XX w.
- Dobre zabezpieczenie antykorozyjne
Wady
- Podstawowe jednostki benzynowe i wysokoprężne są zbyty słabe w stosunku do masy auta
- Koszty naprawy mogą przewyższyć wartość niektórych egzemplarzy
- Kosztowne awarie automatycznych skrzyń biegów
Nadwozie
Mercedes W 140 był dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych: jako 4-drzwiowy sedan i 2-drzwiowe coupé.
sedan
coupé
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.8 | 2799 | 193/5500 | 270 | R6/24 | 11,6* | 215* |
2.8 | 2799 | 193/5500 | 270 | R6/24 | 210** | |
2.8 | 2799 | 197 | ||||
3.2 SE | 3199 | 231/5600 | 315 | R6/24 | 8,9* | 230* |
3.2 SEL | 3199 | 231/5600 | 315 | R6/24 | 9,4** | 225** |
4.2 | 4196 | 279/5700 | 400 | V8/24 | 8,3* | 245* |
4.2 | 4196 | 286/5700 | 400 | V8/24 | 8,3* | 245* |
5.0 | 4973 | 320/5600 | 470 | V8/24 | 7,3* | 250* |
5.0 | 4973 | 326/5600 | 470 | V8/24 | 7,3* | 250 |
6.0 | 5987 | 394/5200 | 570 | V12/48 | 6,6* | 250 |
6.0 | 5987 | 408/5200 | 570 | V12/48 | 6,6* | 250* |
* Skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
3.0 Turbo-D | 2996 | 177/4400 | 330 | R6/24 | 11,2 | 206* |
3.5 Turbo-D | 3449 | 150/4000 | 310 | R6/12 | 12,9* | 185* |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4 biegowa automatyczna
- 5 biegowa automatyczna
Spalanie
Segment
FTyp nadwozia
4-drzwiowy sedan, 2-drzwiowe coupéMercedes W140 to następca modelu W126. Pierwsze informacji o nowej generacji klasy podano podczas zamkniętego pokazu prasowego w listopadzie 1990 roku. W marcu 1991 auto zostało zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Pierwsze egzemplarze przeznaczone na rynek europejski zjechały z taśmy produkcyjnej w kwietniu, a wersje dedykowane na rynek Ameryki Północnej w sierpniu 1991 . Auto było dostępne w dwóch wersjach nadwoziowych: limuzyna (SE/SEL) oraz coupé (SEC/CL).
Prace projektowe nad Mercedesem W140 rozpoczęły się w 1981 i według wstępnych założeń miały doprowadzić do rozpoczęcia produkcji w 1989 roku. Odmiana sedan została zaprojektowana przez Bruno Sacco. W późniejszych wypowiedziach Sacco wyjawił, że projektując nadwozie W140 inspirował się Jaguarem XJ40 oraz BMW E32.
W chwili swojego debiutu Mercedes W140 był jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów na świecie. W opisywanym modelu niemiecki producent wdrożył wiele innowacyjnych rozwiązań: dwustrefową klimatyzację, system ESP (wprowadzony w 1995 roku w modelu S 600 coupe), boczne poduszki powietrzne, podwójne dźwiękoszczelne boczne szyby, automatyczne domykanie wszystkich drzwi i klapy bagażnika, automatyczne utwardzanie zawieszenia i zmianę czułości układu kierowniczego po przekroczeniu prędkości 160 km/h czy też podgrzewane wycieraczki z czujnikiem deszczu.
Koncern ze Stuttgartu zamierzał wykorzystać w W140 pneumatyczne zawieszenie AIR-MATIC, ale ostatecznie (z powodu niepracowania tej technologii na początku lat 90 XX wieku) zdecydowano się na technologię amortyzatorów hydraulicznych.
Zalety
- Wysoka kultura pracy i niezłe osiągi benzynowych V8 i V12
- Jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie samochód dekady lat 90 XX w.
- Dobre zabezpieczenie antykorozyjne
Wady
- Podstawowe jednostki benzynowe i wysokoprężne są zbyty słabe w stosunku do masy auta
- Koszty naprawy mogą przewyższyć wartość niektórych egzemplarzy
- Kosztowne awarie automatycznych skrzyń biegów
Mercedes W 140 był dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych: jako 4-drzwiowy sedan i 2-drzwiowe coupé.
sedan
coupé
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.8 | 2799 | 193/5500 | 270 | R6/24 | 11,6* | 215* |
2.8 | 2799 | 193/5500 | 270 | R6/24 | 210** | |
2.8 | 2799 | 197 | ||||
3.2 SE | 3199 | 231/5600 | 315 | R6/24 | 8,9* | 230* |
3.2 SEL | 3199 | 231/5600 | 315 | R6/24 | 9,4** | 225** |
4.2 | 4196 | 279/5700 | 400 | V8/24 | 8,3* | 245* |
4.2 | 4196 | 286/5700 | 400 | V8/24 | 8,3* | 245* |
5.0 | 4973 | 320/5600 | 470 | V8/24 | 7,3* | 250* |
5.0 | 4973 | 326/5600 | 470 | V8/24 | 7,3* | 250 |
6.0 | 5987 | 394/5200 | 570 | V12/48 | 6,6* | 250 |
6.0 | 5987 | 408/5200 | 570 | V12/48 | 6,6* | 250* |
* Skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
3.0 Turbo-D | 2996 | 177/4400 | 330 | R6/24 | 11,2 | 206* |
3.5 Turbo-D | 3449 | 150/4000 | 310 | R6/12 | 12,9* | 185* |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4 biegowa automatyczna
- 5 biegowa automatyczna