Historia Mercedes-Benz W126
Segment
FTyp nadwozia
4-drzwiowy sedan, 2-drzwiowe coupéAuto zostało oficjalnie zaprezentowane w trakcie Frankfurt Motor Show we wrześniu 1979 roku. W tym samym roku przystąp;iono do produkcji modelu. W 1981 roku zaoferowano odmianę coupé. W modelu tym zastosowano wiele innowacyjnych rozwiązań, które były potem montowano w innych modelach tego niemieckiego producenta (np. napinacze pasów). Prace nad modelem W126 rozpoczęły się już w 1973 roku. Cele , jakie postawiono przed zespołem projektowym były następujące: wyższy poziom resorowania, lepsze prowadzenie i mniejsze zużycie paliwa. Ich spełnienie miało zagwarantować niemieckiemu koncernowi dalsze przewodnictwo na polu największego producenta luksusowych sedanów na całym świecie.
Projektując nadwozie, zespół designerów Mercedesa pod przewodnictwem Bruno Sacco, miał z kolei za zadanie opracować smuklejszą i bardziej aerodynamiczna sylwetkę. Dzięki użyciu lżejszych niż u poprzednika materiałów, stopów metali oraz prowadzeniu prac projektowych w tunelu aerodynamicznym udało się osiągnąć spalanie ok. 10 niższe niż w modelu W116. Zwiększyła się również prędkość maksymalna, która wyniosła 250 km/h.
We wrześniu 1985 roku, a zatem cztery lata po wdrożeniu programu mającego za zadanie ograniczenie poziomu spalania w tym modelu, zadebiutowała nowa, odświeżona wersja W126. Poza liftingiem nadwozia (zmodyfikowanie zderzaki i nowe wzory felg aluminiowych) najbardziej istotną z punktu widzenia osiągnięcia zamierzonego celu zmianą był debiut całkowicie nowych jednostek napędowych (2 6-cylindrowe i dwie V8: 4.2 i 5.6).
Mercedes W126 został zastąpiony modelem W 140 w 1991 roku. Łączna liczba wyprodukowanych egzemplarzy wyniosła 892 tys.
Zalety
- Świetne resorowanie
- Bogate wyposażenie
- Szeroka paleta silnikowa
Wady
- Wysokie koszty utrzymania
- Wiele modeli z rynku wtórnego może wymagać doinwestowania
- Spore spalanie
Nadwozie
Mercedes W 126 dostępny był w dwóch wersjach nadwoziowych: jako 4-drzwiowy sedan i 2-drzwiowe coupé.
4-drzwiowy sedan
2-drzwiowe coupé
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
260 SE | 2599 | 166 | R6 | 11,0** | ||
300 SE | 2962 | 188 | R6 | 11,0** | ||
300 SEL | 2962 | 188 | R6 | 9,1** | ||
280 S | 2746 | 156/5500 | 223/4000 | R6 | 11,0* | 200 |
280 S | 2746 | 156/5500 | 223/4000 | R6 | 11,8** | 195 |
280 SE / 280 SEL | 2746 | 185/5800 | 185/5800 | R6 | 10,0** | 210** |
280 SE / 280 SEL | 2746 | 185/5800 | 185/5800 | R6 | 10,8** | 205** |
380 SE | 3818 | 185/5800 | 185/5800 | 9,8** | 210** | |
380 SEL | 3818 | 218/5500 | 305/4000 | 9,6** | 215** | |
380 SEC | 3818 | 204 | V8 | |||
380 SEC | 3818 | 218 | V8 | |||
420 SE | 4196 | 218 | V8 | 9,6** | ||
420 SEL | 4196 | 218 | V8 | 8,5** | ||
420 SEC | 4196 | 218 | V8 | |||
420 SEC | 4196 | 224 | V8 | |||
500 SE | 4973 | 252 | V8 | 7,5** | ||
500 SEL | 4973 | 252 | V8 | 7,6** | ||
500 SEC | 4973 | 231 | V8 | |||
500 SEC | 4973 | 245 | V8 | |||
500 SEC | 4973 | 252 | V8 | |||
500 SEC | 4973 | 240 | V8 | |||
560 SE | 5547 | 300 | V8 | 6,9** | ||
560 SEL | 5547 | 279 | V8 | 7,2** | ||
560 SEC | 5547 | 300 | ||||
560 SEC | 5547 | 279 | ||||
500 SE | 4973 | 231/4750 | 405/3000 | V8 | 8,1** | 225** |
500 SEL | 4973 | 240/4750 | 404/3200 | V8 | 8,1** | 225** |
* Skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna SE – limuzyna z silnikiem benzynowym SEL – limuzyna przedłużona z silnikiem benzynowym SEC – coupé SD – limuzyna z silnikiem wysokoprężnym SDL – limuzyna przedłużona z silnikiem wysokoprężnym
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
300 SD | 2998 | 122/4350 | 230/2400 | R5 | 15,2* | 175* |
300 SD | 2998 | 125/4350 | 250/2400 | R5 | 15,2* | 175* |
300 SDL | 2996 | 147 | R6 | |||
350 SD | 3449 | 136 | R6 | |||
350 SDL | 3449 | 136 | R6 |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- tylny
Segment
FTyp nadwozia
4-drzwiowy sedan, 2-drzwiowe coupéAuto zostało oficjalnie zaprezentowane w trakcie Frankfurt Motor Show we wrześniu 1979 roku. W tym samym roku przystąp;iono do produkcji modelu. W 1981 roku zaoferowano odmianę coupé. W modelu tym zastosowano wiele innowacyjnych rozwiązań, które były potem montowano w innych modelach tego niemieckiego producenta (np. napinacze pasów). Prace nad modelem W126 rozpoczęły się już w 1973 roku. Cele , jakie postawiono przed zespołem projektowym były następujące: wyższy poziom resorowania, lepsze prowadzenie i mniejsze zużycie paliwa. Ich spełnienie miało zagwarantować niemieckiemu koncernowi dalsze przewodnictwo na polu największego producenta luksusowych sedanów na całym świecie.
Projektując nadwozie, zespół designerów Mercedesa pod przewodnictwem Bruno Sacco, miał z kolei za zadanie opracować smuklejszą i bardziej aerodynamiczna sylwetkę. Dzięki użyciu lżejszych niż u poprzednika materiałów, stopów metali oraz prowadzeniu prac projektowych w tunelu aerodynamicznym udało się osiągnąć spalanie ok. 10 niższe niż w modelu W116. Zwiększyła się również prędkość maksymalna, która wyniosła 250 km/h.
We wrześniu 1985 roku, a zatem cztery lata po wdrożeniu programu mającego za zadanie ograniczenie poziomu spalania w tym modelu, zadebiutowała nowa, odświeżona wersja W126. Poza liftingiem nadwozia (zmodyfikowanie zderzaki i nowe wzory felg aluminiowych) najbardziej istotną z punktu widzenia osiągnięcia zamierzonego celu zmianą był debiut całkowicie nowych jednostek napędowych (2 6-cylindrowe i dwie V8: 4.2 i 5.6).
Mercedes W126 został zastąpiony modelem W 140 w 1991 roku. Łączna liczba wyprodukowanych egzemplarzy wyniosła 892 tys.
Zalety
- Świetne resorowanie
- Bogate wyposażenie
- Szeroka paleta silnikowa
Wady
- Wysokie koszty utrzymania
- Wiele modeli z rynku wtórnego może wymagać doinwestowania
- Spore spalanie
Mercedes W 126 dostępny był w dwóch wersjach nadwoziowych: jako 4-drzwiowy sedan i 2-drzwiowe coupé.
4-drzwiowy sedan
2-drzwiowe coupé
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
260 SE | 2599 | 166 | R6 | 11,0** | ||
300 SE | 2962 | 188 | R6 | 11,0** | ||
300 SEL | 2962 | 188 | R6 | 9,1** | ||
280 S | 2746 | 156/5500 | 223/4000 | R6 | 11,0* | 200 |
280 S | 2746 | 156/5500 | 223/4000 | R6 | 11,8** | 195 |
280 SE / 280 SEL | 2746 | 185/5800 | 185/5800 | R6 | 10,0** | 210** |
280 SE / 280 SEL | 2746 | 185/5800 | 185/5800 | R6 | 10,8** | 205** |
380 SE | 3818 | 185/5800 | 185/5800 | 9,8** | 210** | |
380 SEL | 3818 | 218/5500 | 305/4000 | 9,6** | 215** | |
380 SEC | 3818 | 204 | V8 | |||
380 SEC | 3818 | 218 | V8 | |||
420 SE | 4196 | 218 | V8 | 9,6** | ||
420 SEL | 4196 | 218 | V8 | 8,5** | ||
420 SEC | 4196 | 218 | V8 | |||
420 SEC | 4196 | 224 | V8 | |||
500 SE | 4973 | 252 | V8 | 7,5** | ||
500 SEL | 4973 | 252 | V8 | 7,6** | ||
500 SEC | 4973 | 231 | V8 | |||
500 SEC | 4973 | 245 | V8 | |||
500 SEC | 4973 | 252 | V8 | |||
500 SEC | 4973 | 240 | V8 | |||
560 SE | 5547 | 300 | V8 | 6,9** | ||
560 SEL | 5547 | 279 | V8 | 7,2** | ||
560 SEC | 5547 | 300 | ||||
560 SEC | 5547 | 279 | ||||
500 SE | 4973 | 231/4750 | 405/3000 | V8 | 8,1** | 225** |
500 SEL | 4973 | 240/4750 | 404/3200 | V8 | 8,1** | 225** |
* Skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna SE – limuzyna z silnikiem benzynowym SEL – limuzyna przedłużona z silnikiem benzynowym SEC – coupé SD – limuzyna z silnikiem wysokoprężnym SDL – limuzyna przedłużona z silnikiem wysokoprężnym
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
300 SD | 2998 | 122/4350 | 230/2400 | R5 | 15,2* | 175* |
300 SD | 2998 | 125/4350 | 250/2400 | R5 | 15,2* | 175* |
300 SDL | 2996 | 147 | R6 | |||
350 SD | 3449 | 136 | R6 | |||
350 SDL | 3449 | 136 | R6 |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- tylny