Historia Dacii rozpoczyna się w 1943 roku i wiąże się z powstaniem marki Uzina de Autoturisme Pitești z fabryką w Pitești. Firma wówczas specjalizowała się w produkcji silniki do samolotów, ale w 1952 roku na mocy współpracy z koncernem Renault rozpoczęła produkcję samochodów osobowych i dostawczych. Dzięki temu powstały takie modele jak Dacia 1100 na
Historia Dacii rozpoczyna się w 1943 roku i wiąże się z powstaniem marki Uzina de Autoturisme Pitești z fabryką w Pitești. Firma wówczas specjalizowała się w produkcji silniki do samolotów, ale w 1952 roku na mocy współpracy z koncernem Renault rozpoczęła produkcję samochodów osobowych i dostawczych. Dzięki temu powstały takie modele jak Dacia 1100 na bazie Renault 8 oraz seria aut 1300/1210/1310/1410, które bazowały na Renault 12. Co ciekawe, w niektórych wersjach pracował silnik benzynowy pochodzący od Volkswagena Golfa.
Kooperacja z francuskim producentem trwała jednak tylko 24 lata, gdyż w 1976 roku Dacia zdecydowała o zakończeniu współpracy i podjęła się produkcji samochodów we własnym zakresie. Autonomiczne modele Dacii nie odniosły rynkowego sukcesu. Jednym z nich była Dacia Nova, która od początku do końca została zaprojektowana i wykonana przez rumuńskich inżynierów z wykorzystaniem rozwiązań technologicznych Peugeota 309.
Upadająca Dacia została w 1999 roku wykupiona przez koncern Renault, który zainwestował w rumuńską markę ponad miliard euro. Dzięki temu unowocześniono zakład produkcyjny w Pitești i rozpoczęto produkcję nowoczesnych samochodów bazujących na technologii Renault, które wprowadziły Dacię w nowe tysiąclecie. Technologiczne i jakościowe. Pierwszym modelem odświeżonej marki była Dacia Logan, którą zaprezentowano w 2004 roku. Samochód cieszył się uznaniem klientów i był motorem napędowym koncernu do poszerzenia gamy modelowej.
Duster to pierwszy samochód typu SUV od Dacii. Auto zostało wprowadzone do sprzedaży w 2010 roku i ze względu na korzystny stosunek możliwości do ceny szybko stało się bestsellerem na polskim rynku. Dustera można było kupić w jednej wersji nadwoziowej z napędem przednim lub 4×4.
Dacia Logan została zaprezentowana i wprowadzona do sprzedaży w 2004 roku. Logan zbudowany został na płycie podłogowej Renault Modus, zawieszeniu Clio II, a pod maską pracowały silniki zapożyczone z Thalii oraz Megane.