Historia BMW X5 serii E70
BMW X5 E70 (fot. Nakhon100@Flickr CC BY 2.0)
Segment
klasa wyższaTyp nadwozia
SUVDruga generacja serii X5 została zaprezentowana w 2006 roku. Model E70 dostępny był w nadwoziu typu SUV. Samochód w zależności od wersji mógł być wyposażony w jeden z 5 silników benzynowych o mocach od 272 do 555 KM oraz 5 diesli o mocach od 235 do 381 KM. Każda z jednostek napędowych przenosiła moc na 4 koła za sprawą napędu AWD (xDrive). Druga odsłona X5 to pierwszy SUV BMW oferowany w usportowionej wersji „M”. Napędzana była najmocniejszym silnikiem benzynowym lub dieslem. W 2010 seria E70 przeszła niewielki facelifting, po którym pojawiły się nowe reflektory i tylne lampy wykonane w technologii LED.
Zalety
- standardowe wyposażenie w inteligentny napęd xDrive
- duża ilość przestrzeni w kabinie pasażerskiej
- kapitalny układ jezdny
Wady
- Usterki pompy paliwa w dieslach
- Awarie wtryskiwaczy w jednostkach wysokoprężnych
- Awarie skrzyni biegów
Nadwozie
BMW X5 występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej typu SUV. Sylwetka łączy cechy auta typu kombi z podwyższonym i masywnym nadwoziem terenówki. Bagażnik ma pojemność 620 l, który po złożeniu tylnych oparć można powiększyć do 1750 l.
SUV
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
3.00 si | 2996 | 272/6650 | 315/2750 | R6 | 8,1 | 225 |
3.5 i | 2979 | 306/5800 | 400/1200 | R6 | 6,8 | 235 |
4.8 i | 4799 | 355/6300 | 475/3400 | V8 | 6,5 | 240 |
5.0 i | 4395 | 407/5500 | 600/1750 | V8 | 5,5 | 240 |
4.4 M | 4395 | 555/6000 | 680/5650 | V8 | 4,7 | 250 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
3.0 d | 2993 | 235/4000 | 520/2000 | R6 | 8,1 | 216 |
3.0 d | 2993 | 245/4000 | 540/1750 | R6 | 7,6 | 210 |
3.0 sd | 2993 | 286/4400 | 580/1750 | R6 | 7,0 | 235 |
4.0 d | 2993 | 306/4400 | 600/1500 | R6 | 6,6 | 236 |
M5.0 d | 2993 | 381/4000 | 740/2000 | R6 | 5,6 | 250 |
Skrzynie biegów:
- 8-biegowa automatyczna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- AWD
Spalanie
Wersje specjalne
BMW X5 w wersji „M-Power” był wyposażony w silnik benzynowy V8 o pojemności 4,4 l i mocy 555 KM lub silnik diesla o pojemności 3,0 l i mocy 381 KM. Oba silniki potrzebowały na rozpędzenie auta do 100 km/h około 5 s., dzięki czemu X5 M był jednym z najszybszych, seryjnie produkowanych samochodów typu SUV.
BMW X5 E70 (fot. Nakhon100@Flickr CC BY 2.0)
Segment
klasa wyższaTyp nadwozia
SUVDruga generacja serii X5 została zaprezentowana w 2006 roku. Model E70 dostępny był w nadwoziu typu SUV. Samochód w zależności od wersji mógł być wyposażony w jeden z 5 silników benzynowych o mocach od 272 do 555 KM oraz 5 diesli o mocach od 235 do 381 KM. Każda z jednostek napędowych przenosiła moc na 4 koła za sprawą napędu AWD (xDrive). Druga odsłona X5 to pierwszy SUV BMW oferowany w usportowionej wersji „M”. Napędzana była najmocniejszym silnikiem benzynowym lub dieslem. W 2010 seria E70 przeszła niewielki facelifting, po którym pojawiły się nowe reflektory i tylne lampy wykonane w technologii LED.
Zalety
- standardowe wyposażenie w inteligentny napęd xDrive
- duża ilość przestrzeni w kabinie pasażerskiej
- kapitalny układ jezdny
Wady
- Usterki pompy paliwa w dieslach
- Awarie wtryskiwaczy w jednostkach wysokoprężnych
- Awarie skrzyni biegów
BMW X5 występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej typu SUV. Sylwetka łączy cechy auta typu kombi z podwyższonym i masywnym nadwoziem terenówki. Bagażnik ma pojemność 620 l, który po złożeniu tylnych oparć można powiększyć do 1750 l.
SUV
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
3.00 si | 2996 | 272/6650 | 315/2750 | R6 | 8,1 | 225 |
3.5 i | 2979 | 306/5800 | 400/1200 | R6 | 6,8 | 235 |
4.8 i | 4799 | 355/6300 | 475/3400 | V8 | 6,5 | 240 |
5.0 i | 4395 | 407/5500 | 600/1750 | V8 | 5,5 | 240 |
4.4 M | 4395 | 555/6000 | 680/5650 | V8 | 4,7 | 250 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
3.0 d | 2993 | 235/4000 | 520/2000 | R6 | 8,1 | 216 |
3.0 d | 2993 | 245/4000 | 540/1750 | R6 | 7,6 | 210 |
3.0 sd | 2993 | 286/4400 | 580/1750 | R6 | 7,0 | 235 |
4.0 d | 2993 | 306/4400 | 600/1500 | R6 | 6,6 | 236 |
M5.0 d | 2993 | 381/4000 | 740/2000 | R6 | 5,6 | 250 |
Skrzynie biegów:
- 8-biegowa automatyczna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- AWD
BMW X5 w wersji „M-Power” był wyposażony w silnik benzynowy V8 o pojemności 4,4 l i mocy 555 KM lub silnik diesla o pojemności 3,0 l i mocy 381 KM. Oba silniki potrzebowały na rozpędzenie auta do 100 km/h około 5 s., dzięki czemu X5 M był jednym z najszybszych, seryjnie produkowanych samochodów typu SUV.