Historia BMW serii 5 F10
BMW 5 F10 (fot. S 400 HYBRID@Flickr, Attribution)
Segment
klasa wyższaTyp nadwozia
sedan, kombi (touring), hatchback (gran coupe)Szósta generacja serii 5 została przedstawiona w 2010 roku. Model F10 dostępny był jako, sedan, kombi (touring). Nowością była wersja hatchback (gran coupe). Samochód w zależności od wersji mógł być wyposażony w jeden z 8 silników benzynowych o mocach od 184 do 560 KM oraz 8 diesli o mocy od 184 do 381 KM. Pojawiła się również wersja hybrydowa napędzana spalinowo-elektycznym układem ActiveHybrid o łącznej mocy 340 KM. W połowie 2013 roku „piątka” przeszła niewielki lifting. Z przodu obniżono wloty powietrza, minimalnie zmieniono grill. Standardowym wyposażeniem wszystkich wersji stały się światła ksenonowe, a w lusterkach pojawiły się kierunkowskazy.
Przeczytaj poradnik zakupowy „BMW serii 5 F10 – czy warto kupić?”
Zalety
- świeży, atrakcyjny wygląd nadwozia
- wysokiej jakości materiały wykończeniowe
- mocne i oszczędne silniki wysokoprężne
Nadwozie
BMW F10 występuje w trzech wersjach nadwoziowych, jako klasyczny sedan, kombi (touring) oraz hatchback (gran coupe). Bagażnik w wersji sedan ma pojemność 520 l, kombi (touring) 560 l, a po złożeniu tylnych siedzeń 1670 l, natomiast hatchback (gran coupe) 590 l, który również można powiększyć po złożeniu tylnych oparć, aż do 1700 l.
sedan
kombi
hatchback
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
520i | 1997 | 184/5000 | 270/1250 | R4 | 7,9 | 227 |
523i | 2996 | 204/6100 | 270/1500 | R6 | 7,9 | 238 |
528i | 1997 | 245/5000 | 350/1250 | R4 | 6,2 | 250 |
528i | 2996 | 258/6600 | 310/2600 | R6 | 6,6 | 250 |
530i | 2996 | 272/6100 | 310/1600 | R6 | 6,5 | 250 |
535i | 2979 | 306/5800 | 400/1200 | R6 | 6,0 | 250 |
550i | 4395 | 407/5500 | 600/1750 | V8 | 5,0 | 250 |
4.4 M5 | 4395 | 560/7000 | 680/1500 | V8 | 4,4 | 250 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
520d | 1995 | 184/4000 | 380/1900 | R4 | 7,9 | 227 |
525d | 1995 | 218/4400 | 450/1500 | R4 | 6,9 | 243 |
525d | 2993 | 204/ 4000 | 450/1750 | R6 | 7,2 | 236 |
530d | 2993 | 245/4000 | 540/1750 | R6 | 6,3 | 250 |
530d | 2993 | 258/ 4000 | 540/1500 | R6 | 5,7 | 250 |
535d | 2993 | 300/4400 | 600/1750 | R6 | 5,7 | 250 |
535d | 2993 | 313/4400 | 630/1500 | R6 | 5,1 | 250 |
M550d | 2993 | 381/4000 | 740/2000 | R6 | 4,7 | 250 |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 8-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- tylny, AWD
Spalanie
Wersje specjalne
BMW F10 zostało zaprezentowane w wersji „M” w 2011 roku. Po raz pierwszy w historii „M-ka” otrzymała turbodoładowany silnik. F10 M-Power charakteryzuje się podwójnie turbodoładowanym, 560-konnym silnikiem V8 o pojemności 4,4 l, który pozwala na rozpędzenie auta do 100 km/h w czasie ok. 4,4 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Co ciekawe średnie zużycie paliwa nowej wersji M5 to średnio 9,9l na 100 km.
Podane części zostały dopasowane do BMW 5 serii F10 z silnikiem 3,0d 245KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016.
BMW 5 F10 (fot. S 400 HYBRID@Flickr, Attribution)
Segment
klasa wyższaTyp nadwozia
sedan, kombi (touring), hatchback (gran coupe)Szósta generacja serii 5 została przedstawiona w 2010 roku. Model F10 dostępny był jako, sedan, kombi (touring). Nowością była wersja hatchback (gran coupe). Samochód w zależności od wersji mógł być wyposażony w jeden z 8 silników benzynowych o mocach od 184 do 560 KM oraz 8 diesli o mocy od 184 do 381 KM. Pojawiła się również wersja hybrydowa napędzana spalinowo-elektycznym układem ActiveHybrid o łącznej mocy 340 KM. W połowie 2013 roku „piątka” przeszła niewielki lifting. Z przodu obniżono wloty powietrza, minimalnie zmieniono grill. Standardowym wyposażeniem wszystkich wersji stały się światła ksenonowe, a w lusterkach pojawiły się kierunkowskazy.
Przeczytaj poradnik zakupowy „BMW serii 5 F10 – czy warto kupić?”
Zalety
- świeży, atrakcyjny wygląd nadwozia
- wysokiej jakości materiały wykończeniowe
- mocne i oszczędne silniki wysokoprężne
BMW F10 występuje w trzech wersjach nadwoziowych, jako klasyczny sedan, kombi (touring) oraz hatchback (gran coupe). Bagażnik w wersji sedan ma pojemność 520 l, kombi (touring) 560 l, a po złożeniu tylnych siedzeń 1670 l, natomiast hatchback (gran coupe) 590 l, który również można powiększyć po złożeniu tylnych oparć, aż do 1700 l.
sedan
kombi
hatchback
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
520i | 1997 | 184/5000 | 270/1250 | R4 | 7,9 | 227 |
523i | 2996 | 204/6100 | 270/1500 | R6 | 7,9 | 238 |
528i | 1997 | 245/5000 | 350/1250 | R4 | 6,2 | 250 |
528i | 2996 | 258/6600 | 310/2600 | R6 | 6,6 | 250 |
530i | 2996 | 272/6100 | 310/1600 | R6 | 6,5 | 250 |
535i | 2979 | 306/5800 | 400/1200 | R6 | 6,0 | 250 |
550i | 4395 | 407/5500 | 600/1750 | V8 | 5,0 | 250 |
4.4 M5 | 4395 | 560/7000 | 680/1500 | V8 | 4,4 | 250 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
520d | 1995 | 184/4000 | 380/1900 | R4 | 7,9 | 227 |
525d | 1995 | 218/4400 | 450/1500 | R4 | 6,9 | 243 |
525d | 2993 | 204/ 4000 | 450/1750 | R6 | 7,2 | 236 |
530d | 2993 | 245/4000 | 540/1750 | R6 | 6,3 | 250 |
530d | 2993 | 258/ 4000 | 540/1500 | R6 | 5,7 | 250 |
535d | 2993 | 300/4400 | 600/1750 | R6 | 5,7 | 250 |
535d | 2993 | 313/4400 | 630/1500 | R6 | 5,1 | 250 |
M550d | 2993 | 381/4000 | 740/2000 | R6 | 4,7 | 250 |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 8-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- tylny, AWD
BMW F10 zostało zaprezentowane w wersji „M” w 2011 roku. Po raz pierwszy w historii „M-ka” otrzymała turbodoładowany silnik. F10 M-Power charakteryzuje się podwójnie turbodoładowanym, 560-konnym silnikiem V8 o pojemności 4,4 l, który pozwala na rozpędzenie auta do 100 km/h w czasie ok. 4,4 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Co ciekawe średnie zużycie paliwa nowej wersji M5 to średnio 9,9l na 100 km.
Podane części zostały dopasowane do BMW 5 serii F10 z silnikiem 3,0d 245KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016.