Historia BMW 5 serii E60
BMW 5 E60 sedan (fot. Nakhon100@Flickr CC BY 2.0)
Segment
klasa wyższaTyp nadwozia
sedan, kombi (touring)Piąta generacja serii 5 została przedstawiona w 2003 roku i zapoczątkowała nową erę w designie samochodów BMW. Model E60 oferowany był jako sedan i kombi (touring). Samochód w zależności od wersji mógł być wyposażony w jeden z 15 silników benzynowych o mocach od 169 do 507 KM oraz 9 diesli o mocach od 163 do 286 KM. Seria E60 doczekała się również wersji „M”, która trafiła na rynek w 2005 roku. W 2007 roku model E60 przeszedł facelifting, a także pojawiły się nowe silniki.
Przeczytaj poradnik zakupowy „BMW serii 5 E60 – czy warto kupić?„
Wady
- Wycieki oleju z dyferencjału
- Uszkodzenia kolektora ssącego
- Awarie turbosprężarek
- Defekty dwumasowego koła zamachowego
Nadwozie
BMW E90 występuje w czterech wersjach nadwoziowych, jako klasyczny sedan, kombi (touring), Bagażnik w wersji sedan ma pojemność 520 l, kombi (touring) 535 l, który po złożeniu tylnych siedzeń można powiększyć do 1650 l.
sedan
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
520i | 1995 | 170/6700 | 210/4250 | R4 | 8,7 | 224 |
520i | 2171 | 169/6100 | 210/3500 | R6 | 9,0 | 230 |
523i | 2497 | 177/5800 | 230/3500 | R6 | 8,5 | 235 |
523i | 2497 | 190/6300 | 235/3000 | R6 | 8,2 | 237 |
525i | 2494 | 192/6000 | 245/3500 | R6 | 7,9 | 235 |
525i | 2497 | 218/6500 | 250/2750 | R6 | 7,5 | 245 |
528i | 2996 | 233/6500 | 271/2750 | R6 | 6,5 | 241 |
530i | 2979 | 231/5900 | 300/3500 | R6 | 6,9 | 250 |
530i | 2996 | 258/6000 | 300/2500 | R6 | 6,5 | 250 |
530i | 2996 | 272/6700 | 320/2750 | R6 | 6,3 | 250 |
535i | 2979 | 306/5800 | 400/1300 | R6 | 5,8 | 250 |
540i | 4000 | 306/6300 | 390/3500 | V8 | 6,2 | 250 |
545i | 4398 | 333/6100 | 450/3600 | V8 | 5,8 | 250 |
550i | 4799 | 367/6300 | 490/3400 | V8 | 5,5 | 250 |
5.0 M5 | 4999 | 507/7750 | 520/6100 | V10 | 4,7 | 250 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
520d | 1995 | 163/4000 | 340/2000 | R4 | 8,6 | 223 |
520d | 1995 | 177/4000 | 350/1750 | R4 | 8,3 | 231 |
525d | 2497 | 177/4000 | 400/2000 | R6 | 8,1 | 230 |
525d | 2997 | 197/3750 | 400/1300 | R6 | 7,6 | 237 |
530d | 2993 | 218/4000 | 500/2000 | R6 | 7,1 | 245 |
530d | 2993 | 231/4000 | 500/1750 | R6 | 6,8 | 250 |
530d | 2993 | 235/4000 | 500/1750 | R6 | 6,8 | 250 |
535d | 2993 | 272/4400 | 560/2000 | R6 | 6,5 | 250 |
535d | 2993 | 286/4400 | 580/1750 | R6 | 6,4 | 250 |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa automatyczna
- 7-biegowa sekwencyjna
Typ napędu:
- tylny, AWD
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
520i (170 KM) | 6,7 |
520i (169 KM) | 9,0 |
523i (177 KM) | 8,5 |
525i (192 KM) | 9,4 |
525i (218 KM) | 8,5 |
528i (233 KM) | 9,2 |
530i (231 KM) | 9,5 |
530i (272 KM) | 7,7 |
535i (306 KM) | 8,2 |
540i (306 KM) | 11,0 |
545i (333 KM) | 10,9 |
550i (367 KM) | 11,1 |
5.0 M5 (507 KM) | 14,8 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
520d (163 KM) | 5,9 |
525d (177 KM) | 7,0 |
525d (197 KM) | 6,2 |
530d (218 KM) | 6,9 |
535d (272 KM) | 8,0 |
535d (286 KM) | 6,8 |
Wersje specjalne
BMW E60 w wersji M5 dostępne było jako sedan oraz kombi (touring). Samochód napędzany był silnikiem V10 o pojemności 5,0 l, który rozwijał 507 KM i pozwalał na sprint do „setki” w czasie 4,7 s. Prędkość maksymalna była ograniczona elektronicznie do 250 km/h, ale po zdjęciu blokady samochód mógł przekroczyć 300 km/h. E60 w wersji „M” było jednym z najszybszych sedanów produkowanych seryjnie na świecie.
Podane części zostały dopasowane do BMW 5 serii E60 z silnikiem 3,0d 218 KM.Ceny aktualne na dzień 19.03.2016.
BMW 5 E60 sedan (fot. Nakhon100@Flickr CC BY 2.0)
Segment
klasa wyższaTyp nadwozia
sedan, kombi (touring)Piąta generacja serii 5 została przedstawiona w 2003 roku i zapoczątkowała nową erę w designie samochodów BMW. Model E60 oferowany był jako sedan i kombi (touring). Samochód w zależności od wersji mógł być wyposażony w jeden z 15 silników benzynowych o mocach od 169 do 507 KM oraz 9 diesli o mocach od 163 do 286 KM. Seria E60 doczekała się również wersji „M”, która trafiła na rynek w 2005 roku. W 2007 roku model E60 przeszedł facelifting, a także pojawiły się nowe silniki.
Przeczytaj poradnik zakupowy „BMW serii 5 E60 – czy warto kupić?„
Wady
- Wycieki oleju z dyferencjału
- Uszkodzenia kolektora ssącego
- Awarie turbosprężarek
- Defekty dwumasowego koła zamachowego
BMW E90 występuje w czterech wersjach nadwoziowych, jako klasyczny sedan, kombi (touring), Bagażnik w wersji sedan ma pojemność 520 l, kombi (touring) 535 l, który po złożeniu tylnych siedzeń można powiększyć do 1650 l.
sedan
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
520i | 1995 | 170/6700 | 210/4250 | R4 | 8,7 | 224 |
520i | 2171 | 169/6100 | 210/3500 | R6 | 9,0 | 230 |
523i | 2497 | 177/5800 | 230/3500 | R6 | 8,5 | 235 |
523i | 2497 | 190/6300 | 235/3000 | R6 | 8,2 | 237 |
525i | 2494 | 192/6000 | 245/3500 | R6 | 7,9 | 235 |
525i | 2497 | 218/6500 | 250/2750 | R6 | 7,5 | 245 |
528i | 2996 | 233/6500 | 271/2750 | R6 | 6,5 | 241 |
530i | 2979 | 231/5900 | 300/3500 | R6 | 6,9 | 250 |
530i | 2996 | 258/6000 | 300/2500 | R6 | 6,5 | 250 |
530i | 2996 | 272/6700 | 320/2750 | R6 | 6,3 | 250 |
535i | 2979 | 306/5800 | 400/1300 | R6 | 5,8 | 250 |
540i | 4000 | 306/6300 | 390/3500 | V8 | 6,2 | 250 |
545i | 4398 | 333/6100 | 450/3600 | V8 | 5,8 | 250 |
550i | 4799 | 367/6300 | 490/3400 | V8 | 5,5 | 250 |
5.0 M5 | 4999 | 507/7750 | 520/6100 | V10 | 4,7 | 250 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
520d | 1995 | 163/4000 | 340/2000 | R4 | 8,6 | 223 |
520d | 1995 | 177/4000 | 350/1750 | R4 | 8,3 | 231 |
525d | 2497 | 177/4000 | 400/2000 | R6 | 8,1 | 230 |
525d | 2997 | 197/3750 | 400/1300 | R6 | 7,6 | 237 |
530d | 2993 | 218/4000 | 500/2000 | R6 | 7,1 | 245 |
530d | 2993 | 231/4000 | 500/1750 | R6 | 6,8 | 250 |
530d | 2993 | 235/4000 | 500/1750 | R6 | 6,8 | 250 |
535d | 2993 | 272/4400 | 560/2000 | R6 | 6,5 | 250 |
535d | 2993 | 286/4400 | 580/1750 | R6 | 6,4 | 250 |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa automatyczna
- 7-biegowa sekwencyjna
Typ napędu:
- tylny, AWD
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
520i (170 KM) | 6,7 |
520i (169 KM) | 9,0 |
523i (177 KM) | 8,5 |
525i (192 KM) | 9,4 |
525i (218 KM) | 8,5 |
528i (233 KM) | 9,2 |
530i (231 KM) | 9,5 |
530i (272 KM) | 7,7 |
535i (306 KM) | 8,2 |
540i (306 KM) | 11,0 |
545i (333 KM) | 10,9 |
550i (367 KM) | 11,1 |
5.0 M5 (507 KM) | 14,8 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
520d (163 KM) | 5,9 |
525d (177 KM) | 7,0 |
525d (197 KM) | 6,2 |
530d (218 KM) | 6,9 |
535d (272 KM) | 8,0 |
535d (286 KM) | 6,8 |
BMW E60 w wersji M5 dostępne było jako sedan oraz kombi (touring). Samochód napędzany był silnikiem V10 o pojemności 5,0 l, który rozwijał 507 KM i pozwalał na sprint do „setki” w czasie 4,7 s. Prędkość maksymalna była ograniczona elektronicznie do 250 km/h, ale po zdjęciu blokady samochód mógł przekroczyć 300 km/h. E60 w wersji „M” było jednym z najszybszych sedanów produkowanych seryjnie na świecie.
Podane części zostały dopasowane do BMW 5 serii E60 z silnikiem 3,0d 218 KM.Ceny aktualne na dzień 19.03.2016.