Historia BMW serii 5 E39
BMW 5 E39 sedan (fot. Nakhon100@Flickr CC BY 2.0)
Segment
klasa wyższaTyp nadwozia
sedan, kombi (touring)Czwarta generacja serii 5 została przedstawiona w 1995 roku. Samochód dostępny był jako sedan oraz kombi (touring). BMW E39 w zależności od wersji mogło być wyposażone w jeden z 10 silników benzynowych o mocach od 150 do 400 KM oraz 5 diesli o mocy od 136 do 193 KM. W 2000 roku auto przeszło lifting. Zmieniono lampy przednie, w których zastosowano soczewkowe reflektory z ringami typu „Angel Eyes”, lampy tylne, a także zmienił się kształt zderzaków.
Przeczytaj poradnik zakupowy „BMW serii 5 E60 – czy warto kupić?„
Zalety
- ponadczasowa stylistyka nadwozia
- bardzo dobre wyciszenie
- wysoki komfort jazdy
Wady
- Luzy w przekładni kierowniczej
- Parujące przednie reflektory
- Pękające obudowy termostatu
- Chłodnice tracące szczelność
- Nietrwałe sworznie wahaczy
Nadwozie
BMW E39 występuje w dwóch wersjach nadwoziowych, jako klasyczny sedan oraz kombi (touring). Bagażnik w wersji sedan ma pojemność 460 l, a w kombi (touring) 410 l, jednak za sprawą rozkładanych foteli można go powiększyć do 1525 l.
sedan
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
520i | 1991 | 150/5900 | 190/2000 | R6 | 10,2 | 220 |
520i | 2171 | 169/6100 | 210/3500 | R6 | 9,1 | 226 |
523i | 2494 | 170/5500 | 245/3950 | R6 | 8,5 | 228 |
525i | 2494 | 192/6000 | 245/3500 | R6 | 8,1 | 238 |
528i | 2793 | 193/5300 | 280/3950 | R6 | 7,4 | 235 |
530i | 2979 | 231/5900 | 300/3500 | R6 | 7,1 | 250 |
535i | 3498 | 235/5700 | 320/3300 | V8 | 7,0 | 247 |
535i | 3498 | 244/5800 | 345/3800 | V8 | 6,9 | 250 |
540i | 4398 | 286/5700 | 440/3900 | V8 | 6,4 | 250 |
M5 | 4941 | 400/6600 | 500/3800 | V8 | 5,3 | 250 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 4 i 5-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- tylny
Spalanie
Wersje specjalne
BMW E39 w wersji M5 produkowano wersji sedan, chociaż jako prototyp pojawiła się również wersja kombi (touring), ale nie trafiła do produkcji. Do napędu służył silnik V8 o pojemności 5000 cm3 i mocy 400 KM, który do rozpędzenia auta do „setki” potrzebował 5,3 s., a prędkość maksymalna była ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Po zdjęciu blokady, auto mogło rozpędzić się do 300 km/h.
Podane części zostały dopasowane do BMW 5 serii E39 z silnikiem 2,0i 150 KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016.
BMW 5 E39 sedan (fot. Nakhon100@Flickr CC BY 2.0)
Segment
klasa wyższaTyp nadwozia
sedan, kombi (touring)Czwarta generacja serii 5 została przedstawiona w 1995 roku. Samochód dostępny był jako sedan oraz kombi (touring). BMW E39 w zależności od wersji mogło być wyposażone w jeden z 10 silników benzynowych o mocach od 150 do 400 KM oraz 5 diesli o mocy od 136 do 193 KM. W 2000 roku auto przeszło lifting. Zmieniono lampy przednie, w których zastosowano soczewkowe reflektory z ringami typu „Angel Eyes”, lampy tylne, a także zmienił się kształt zderzaków.
Przeczytaj poradnik zakupowy „BMW serii 5 E60 – czy warto kupić?„
Zalety
- ponadczasowa stylistyka nadwozia
- bardzo dobre wyciszenie
- wysoki komfort jazdy
Wady
- Luzy w przekładni kierowniczej
- Parujące przednie reflektory
- Pękające obudowy termostatu
- Chłodnice tracące szczelność
- Nietrwałe sworznie wahaczy
BMW E39 występuje w dwóch wersjach nadwoziowych, jako klasyczny sedan oraz kombi (touring). Bagażnik w wersji sedan ma pojemność 460 l, a w kombi (touring) 410 l, jednak za sprawą rozkładanych foteli można go powiększyć do 1525 l.
sedan
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
520i | 1991 | 150/5900 | 190/2000 | R6 | 10,2 | 220 |
520i | 2171 | 169/6100 | 210/3500 | R6 | 9,1 | 226 |
523i | 2494 | 170/5500 | 245/3950 | R6 | 8,5 | 228 |
525i | 2494 | 192/6000 | 245/3500 | R6 | 8,1 | 238 |
528i | 2793 | 193/5300 | 280/3950 | R6 | 7,4 | 235 |
530i | 2979 | 231/5900 | 300/3500 | R6 | 7,1 | 250 |
535i | 3498 | 235/5700 | 320/3300 | V8 | 7,0 | 247 |
535i | 3498 | 244/5800 | 345/3800 | V8 | 6,9 | 250 |
540i | 4398 | 286/5700 | 440/3900 | V8 | 6,4 | 250 |
M5 | 4941 | 400/6600 | 500/3800 | V8 | 5,3 | 250 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 4 i 5-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- tylny
BMW E39 w wersji M5 produkowano wersji sedan, chociaż jako prototyp pojawiła się również wersja kombi (touring), ale nie trafiła do produkcji. Do napędu służył silnik V8 o pojemności 5000 cm3 i mocy 400 KM, który do rozpędzenia auta do „setki” potrzebował 5,3 s., a prędkość maksymalna była ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Po zdjęciu blokady, auto mogło rozpędzić się do 300 km/h.
Podane części zostały dopasowane do BMW 5 serii E39 z silnikiem 2,0i 150 KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016.