Historia BMW serii E28
BMW 5 E28 (fot. Damianmcmillan@Wikipedia, domena publiczna)
Typ nadwozia
sedanDruga generacja serii 5 zadebiutowała w 1980. Samochód dostępny był tylko w nadwoziu typu sedan. Nabywcy do wyboru mieli aż 10 silników benzynowych o mocach od 90 do 330 KM oraz 2 diesle o mocach od 86 do 115 KM. Napęd przenoszony był na tylną oś za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-biegowego automatu. BMW serii E28 zapoczątkowało również sportową serię „piątek” M-Power. BMW E28 M5 niemieccy inżynierowie wyposażyli w 3,5-litrowy silnik o mocy 286 KM, który rozpędzał auto do 100 km/h w czasie poniżej 7 s. Cała seria E28 cieszyła się dużą popularnością wśród osób ceniących luksus i sportowe osiągi. Popularna w tamtych czasach „piątka” sprzedała się w liczbie 722 328 egzemplarzy. Dziś seria E28 jest poszukiwana na rynku wtórnym przez fanatyków marki i traktowana jako kultowa.
BMW 5 E28 (fot. Damianmcmillan@Wikipedia, domena publiczna)
Typ nadwozia
sedanDruga generacja serii 5 zadebiutowała w 1980. Samochód dostępny był tylko w nadwoziu typu sedan. Nabywcy do wyboru mieli aż 10 silników benzynowych o mocach od 90 do 330 KM oraz 2 diesle o mocach od 86 do 115 KM. Napęd przenoszony był na tylną oś za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-biegowego automatu. BMW serii E28 zapoczątkowało również sportową serię „piątek” M-Power. BMW E28 M5 niemieccy inżynierowie wyposażyli w 3,5-litrowy silnik o mocy 286 KM, który rozpędzał auto do 100 km/h w czasie poniżej 7 s. Cała seria E28 cieszyła się dużą popularnością wśród osób ceniących luksus i sportowe osiągi. Popularna w tamtych czasach „piątka” sprzedała się w liczbie 722 328 egzemplarzy. Dziś seria E28 jest poszukiwana na rynku wtórnym przez fanatyków marki i traktowana jako kultowa.