Historia BMW 1 serii F20
Segment
CTyp nadwozia
3-i 5-drzwiowy hatchbackBMW F20 zadebiutowało w 2011 roku. Sylwetka auta jest spójna z nowym językiem stylistycznym monachijskiej firmy, który po raz uwidocznił się w BMW 5 GT.
BMW F20 jest bezpośrednim następcą BMW E87. W stosunku do poprzednika powiększeniu uległy wymiary zewnętrzne auta – samochód jest teraz o 8 cm dłuższy i o 2 cm szerszy.
W 2015 roku BMW serii 1 przeszło facelifting. Zmiany objęły zarówno stylistykę nadwozia (m. in. nowe „nerki”), jak i wnętrze.
Zalety
- Bogate wyposażenie standardowe
- Szeroki wybór jednostek napędowych
- Bardzo dobry układ kierowniczy
Wady
- Wysoka cena zakupu
- Manualna skrzynia biegów mogła być bardziej precyzyjna
- Na tylnej kanapie mogłoby być więcej miejsca
Nadwozie
BMW F20, w odróżnieniu od poprzednika, jest dostępny wyłącznie w dwóch wersjach nadwoziowych: jako 3 i 5-drzwiowy hatchback.
3-i 5-drzwiowy hatchback
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
114i | 1598 | 102/4000 | 180/1100 | R4/16 | 11,2* | 195* |
116i | 1598 | 136/4350 | 220/1350 | R4/16 | 8,5* | 210* |
116i | 1598 | 136/4350 | 220/1350 | R4/16 | 8,7* | 210 |
118i | 1598 | 170/4800 | 250/1500-4500 | R4/16 | 7,4* | 222* |
118i | 1598 | 170/4800 | 250/1500-4500 | R4/16 | 7,2** | 222** |
125i | 1997 | 218/5000 | 310/1350-4800 | R4/16 | 6,4* | 245* |
125i | 1997 | 218/5000 | 310/1350-4800 | R4/16 | 6,2** | 243** |
M 135i | 2979 | 320/5800 | 450/1300-4500 | R6/24 | 5,1* | 250* |
M 135i | 2979 | 320/5800 | 450/1300-4500 | R6/24 | 4,9** | 250** |
M 135i | 2979 | 320/5800 | 450/1300-4500 | R6/24 | 4,7** | 250** |
* Skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
114d | 1598 | 95/4000 | 235/1500-2750 | R4/16 | 12,2* | 185* |
116d | 1995 | 116/4000 | 260/1750-2500 | R4/16 | 10,3* | 200* |
116d | 1995 | 116/4000 | 260/1750-2500 | R4/16 | 10,3** | 200** |
118d | 1995 | 143/4000 | 320/1750-2500 | R4/16 | 8,9* | 212* |
118d | 1995 | 143/4000 | 320/1750-2500 | R4/16 | 8,6** | 212** |
118d xDrive | 1995 | 143/4000 | 320/1750-2500 | R4/16 | 8,9** | 210** |
120d | 1995 | 184/4000 | 380/1750-2750 | R4/16 | 7,2* | 228* |
120d | 1995 | 184/4000 | 380/1750-2750 | R4/16 | 7,1** | 228** |
120d XDrive | 1995 | 184/4000 | 380/1750-2750 | R4/16 | 7,2** | 228** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 8-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- tylny
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
114d (95KM) | 4,3* |
116d (116KM) | 4,5* |
116d (116KM) | 4,5** |
118d (143KM) | 4,5* |
118d (143KM) | 8,6** |
118d xDrive (143KM) | 8,9** |
120d (184KM) | 4,6* |
120d (184KM) | 4,5** |
120d XDrive (184KM) | 4,8** |
Segment
CTyp nadwozia
3-i 5-drzwiowy hatchbackBMW F20 zadebiutowało w 2011 roku. Sylwetka auta jest spójna z nowym językiem stylistycznym monachijskiej firmy, który po raz uwidocznił się w BMW 5 GT.
BMW F20 jest bezpośrednim następcą BMW E87. W stosunku do poprzednika powiększeniu uległy wymiary zewnętrzne auta – samochód jest teraz o 8 cm dłuższy i o 2 cm szerszy.
W 2015 roku BMW serii 1 przeszło facelifting. Zmiany objęły zarówno stylistykę nadwozia (m. in. nowe „nerki”), jak i wnętrze.
Zalety
- Bogate wyposażenie standardowe
- Szeroki wybór jednostek napędowych
- Bardzo dobry układ kierowniczy
Wady
- Wysoka cena zakupu
- Manualna skrzynia biegów mogła być bardziej precyzyjna
- Na tylnej kanapie mogłoby być więcej miejsca
BMW F20, w odróżnieniu od poprzednika, jest dostępny wyłącznie w dwóch wersjach nadwoziowych: jako 3 i 5-drzwiowy hatchback.
3-i 5-drzwiowy hatchback
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
114i | 1598 | 102/4000 | 180/1100 | R4/16 | 11,2* | 195* |
116i | 1598 | 136/4350 | 220/1350 | R4/16 | 8,5* | 210* |
116i | 1598 | 136/4350 | 220/1350 | R4/16 | 8,7* | 210 |
118i | 1598 | 170/4800 | 250/1500-4500 | R4/16 | 7,4* | 222* |
118i | 1598 | 170/4800 | 250/1500-4500 | R4/16 | 7,2** | 222** |
125i | 1997 | 218/5000 | 310/1350-4800 | R4/16 | 6,4* | 245* |
125i | 1997 | 218/5000 | 310/1350-4800 | R4/16 | 6,2** | 243** |
M 135i | 2979 | 320/5800 | 450/1300-4500 | R6/24 | 5,1* | 250* |
M 135i | 2979 | 320/5800 | 450/1300-4500 | R6/24 | 4,9** | 250** |
M 135i | 2979 | 320/5800 | 450/1300-4500 | R6/24 | 4,7** | 250** |
* Skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
114d | 1598 | 95/4000 | 235/1500-2750 | R4/16 | 12,2* | 185* |
116d | 1995 | 116/4000 | 260/1750-2500 | R4/16 | 10,3* | 200* |
116d | 1995 | 116/4000 | 260/1750-2500 | R4/16 | 10,3** | 200** |
118d | 1995 | 143/4000 | 320/1750-2500 | R4/16 | 8,9* | 212* |
118d | 1995 | 143/4000 | 320/1750-2500 | R4/16 | 8,6** | 212** |
118d xDrive | 1995 | 143/4000 | 320/1750-2500 | R4/16 | 8,9** | 210** |
120d | 1995 | 184/4000 | 380/1750-2750 | R4/16 | 7,2* | 228* |
120d | 1995 | 184/4000 | 380/1750-2750 | R4/16 | 7,1** | 228** |
120d XDrive | 1995 | 184/4000 | 380/1750-2750 | R4/16 | 7,2** | 228** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 8-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- tylny