Historia BMW 1 serii E87
Segment
CTyp nadwozia
3-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowy hatchback, coupé oraz 2-drzwiowy kabrioletBMW E87 zadebiutowało w 2011 roku. Auto było następcą BMW serii w wersji compact, które było jednocześnie najtańszym i najmniejszym modelem w portfolio niemieckiego producenta. Projektantem nadwozia był Chris Bangle – amerykański projektant samochodowy, który dla bawarskiego koncernu przygotował szereg nadwozi wielu współczesnych modeli, w tym między innymi wzbudzający po dziś dzień wiele kontrowersji projekt BMW E65.
Głównym konkurentem dla BMW E87 było Audi A3 8P. Model BWM rywalizował również z Volvo C30.
Przeczytaj poradnik zakupowy „BMW 1 serii E87 – czy warto kupić?”
Zalety
- Udane jednostki benzynowe (1.6)
- Dobry stosunek ceny do jakości
- Jeden z niewielu kompaktów z tylnym napędem
Wady
- Awarie wtryskiwaczy w jednostkach wysokoprężnych
- Wada fabryczna silnika benzynowego 1.6
- Korozja układu wydechowego
Nadwozie
BMW serii 1 pierwszej generacji było dostępne w czterech wersjach nadwoziowych: 3-drzwiowy hatchback (model E81), 5-drzwiowy hatchback (E87), coupé (E82) oraz 2-drzwiowy kabriolet (E88).
hatchback (2004-2007)
hatchback (2007-2012)
coupé
cabriolet
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
116i | 1596 | 115/6000 | 150/4300 | R4/16 | 10,9* | 200* |
116i | 1599 | 122/6000 | 160/4250 | R4/16 | 10,1* | 204* |
118i | 1995 | 129/5750 | 180/3250 | R4/16 | 9,4* | 208* |
118i | 1995 | 143/6000 | 190/4250 | R4/16 | 8,7* | 210* |
118i | 1995 | 143/6000 | 190/4250 | R4/16 | 9,2* | 210* |
120i | 1995 | 150/6200 | 200/3600 | R4/16 | 8,7* | 217* |
120i | 1995 | 150/6200 | 200/3600 | R4/16 | 9,2** | 214** |
120i | 1995 | 170/6700 | 210/4250 | R4/16 | 7,7* | 224* |
120i | 1995 | 170/6700 | 210/4250 | R4/16 | 8,3** | 222* |
125i | 2996 | 218/6100 | 270/2500-4250 | R6/24 | 6,8* | 238* |
125i | 2996 | 218/6100 | 270/2500-4250 | R6/24 | 7,4** | 236** |
130i | 2996 | 265/6600 | 315/2750 | R6/24 | 6,0* | 250* |
130i | 2996 | 265/6600 | 315/2750 | R6/24 | 6,2** | 250** |
135i | 2979 | 306/5800 | 400/1200-5000 | R6/24 | 5,6* | 250* |
135i | 2979 | 306/5800 | 400/1200-5000 | R6/24 | 5,5** | 250** |
sDrive35iS | 2979 | 340/5800 | 370/1500 | R6/24 | 4,9* | 250* |
* Skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
116d | 1995 | 115/4000 | 260/1750-2500 | R4/16 | 10,2* | 200* |
118d | 1995 | 122/4000 | 280/2000 | R4/16 | 10,0* | 201* |
118d | 1995 | 143/4000 | 300/1750-2500 | R4/16 | 8,9* | 210* |
118d | 1995 | 143/4000 | 300/1750-2500 | R4/16 | 8,9** | 210** |
120d | 1995 | 163/4000 | 340/2000 | R4/16 | 7,9* | 220* |
120d | 1995 | 163/4000 | 340/2000 | R4/16 | 8,2** | 215** |
120d | 1995 | 177/4000 | 350/1750-3000 | R4/16 | 7,5* | 228* |
120d | 1995 | 177/4000 | 350/1750-3000 | R4/16 | 7,7** | 226** |
123d | 1995 | 204/4400 | 400/2000-2250 | R4/16 | 6,9* | 238* |
123d | 1995 | 204/4400 | 400/2000-2250 | R4/16 | 6,9** | 238** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- tylny
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
116i (115KM) | 7,5* |
116i (122KM) | 5,8* |
118i (129KM) | 9,4* |
118i (143KM) | 5,9* |
118i (143KM) | 6,6* |
120i (150KM) | 7,4* |
120i (150KM) | 8,0** |
120i (170KM) | 6,4** |
120i (170KM) | 6,6** |
125i (218KM) | 8,3* |
125i (218KM) | 8,3** |
130i (265KM) | 8,3* |
130i (265KM) | 8,5** |
135i (306KM) | 8,6* |
135i (306KM) | 8,6** |
sDrive35iS (340KM) | 13,4* |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
116d (115KM) | 4,4* |
118d (122KM) | 5,6* |
118d (143KM) | 4,5* |
118d (143KM) | 4,5** |
120d (163KM) | 5,7* |
120d (163KM) | 5,9** |
120d (177KM) | 4,8* |
120d (177KM) | 4,8** |
123d (204KM) | 5,2* |
123d (204KM) | 5,1** |
Wersje specjalne
W 2011 r. rozpoczęto produkcję ActiveE – elektrycznej wersji modelu E87. Mury fabryki opuściło ponad 1000 modeli.
Segment
CTyp nadwozia
3-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowy hatchback, coupé oraz 2-drzwiowy kabrioletBMW E87 zadebiutowało w 2011 roku. Auto było następcą BMW serii w wersji compact, które było jednocześnie najtańszym i najmniejszym modelem w portfolio niemieckiego producenta. Projektantem nadwozia był Chris Bangle – amerykański projektant samochodowy, który dla bawarskiego koncernu przygotował szereg nadwozi wielu współczesnych modeli, w tym między innymi wzbudzający po dziś dzień wiele kontrowersji projekt BMW E65.
Głównym konkurentem dla BMW E87 było Audi A3 8P. Model BWM rywalizował również z Volvo C30.
Przeczytaj poradnik zakupowy „BMW 1 serii E87 – czy warto kupić?”
Zalety
- Udane jednostki benzynowe (1.6)
- Dobry stosunek ceny do jakości
- Jeden z niewielu kompaktów z tylnym napędem
Wady
- Awarie wtryskiwaczy w jednostkach wysokoprężnych
- Wada fabryczna silnika benzynowego 1.6
- Korozja układu wydechowego
BMW serii 1 pierwszej generacji było dostępne w czterech wersjach nadwoziowych: 3-drzwiowy hatchback (model E81), 5-drzwiowy hatchback (E87), coupé (E82) oraz 2-drzwiowy kabriolet (E88).
hatchback (2004-2007)
hatchback (2007-2012)
coupé
cabriolet
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
116i | 1596 | 115/6000 | 150/4300 | R4/16 | 10,9* | 200* |
116i | 1599 | 122/6000 | 160/4250 | R4/16 | 10,1* | 204* |
118i | 1995 | 129/5750 | 180/3250 | R4/16 | 9,4* | 208* |
118i | 1995 | 143/6000 | 190/4250 | R4/16 | 8,7* | 210* |
118i | 1995 | 143/6000 | 190/4250 | R4/16 | 9,2* | 210* |
120i | 1995 | 150/6200 | 200/3600 | R4/16 | 8,7* | 217* |
120i | 1995 | 150/6200 | 200/3600 | R4/16 | 9,2** | 214** |
120i | 1995 | 170/6700 | 210/4250 | R4/16 | 7,7* | 224* |
120i | 1995 | 170/6700 | 210/4250 | R4/16 | 8,3** | 222* |
125i | 2996 | 218/6100 | 270/2500-4250 | R6/24 | 6,8* | 238* |
125i | 2996 | 218/6100 | 270/2500-4250 | R6/24 | 7,4** | 236** |
130i | 2996 | 265/6600 | 315/2750 | R6/24 | 6,0* | 250* |
130i | 2996 | 265/6600 | 315/2750 | R6/24 | 6,2** | 250** |
135i | 2979 | 306/5800 | 400/1200-5000 | R6/24 | 5,6* | 250* |
135i | 2979 | 306/5800 | 400/1200-5000 | R6/24 | 5,5** | 250** |
sDrive35iS | 2979 | 340/5800 | 370/1500 | R6/24 | 4,9* | 250* |
* Skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
116d | 1995 | 115/4000 | 260/1750-2500 | R4/16 | 10,2* | 200* |
118d | 1995 | 122/4000 | 280/2000 | R4/16 | 10,0* | 201* |
118d | 1995 | 143/4000 | 300/1750-2500 | R4/16 | 8,9* | 210* |
118d | 1995 | 143/4000 | 300/1750-2500 | R4/16 | 8,9** | 210** |
120d | 1995 | 163/4000 | 340/2000 | R4/16 | 7,9* | 220* |
120d | 1995 | 163/4000 | 340/2000 | R4/16 | 8,2** | 215** |
120d | 1995 | 177/4000 | 350/1750-3000 | R4/16 | 7,5* | 228* |
120d | 1995 | 177/4000 | 350/1750-3000 | R4/16 | 7,7** | 226** |
123d | 1995 | 204/4400 | 400/2000-2250 | R4/16 | 6,9* | 238* |
123d | 1995 | 204/4400 | 400/2000-2250 | R4/16 | 6,9** | 238** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- tylny
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
116i (115KM) | 7,5* |
116i (122KM) | 5,8* |
118i (129KM) | 9,4* |
118i (143KM) | 5,9* |
118i (143KM) | 6,6* |
120i (150KM) | 7,4* |
120i (150KM) | 8,0** |
120i (170KM) | 6,4** |
120i (170KM) | 6,6** |
125i (218KM) | 8,3* |
125i (218KM) | 8,3** |
130i (265KM) | 8,3* |
130i (265KM) | 8,5** |
135i (306KM) | 8,6* |
135i (306KM) | 8,6** |
sDrive35iS (340KM) | 13,4* |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
116d (115KM) | 4,4* |
118d (122KM) | 5,6* |
118d (143KM) | 4,5* |
118d (143KM) | 4,5** |
120d (163KM) | 5,7* |
120d (163KM) | 5,9** |
120d (177KM) | 4,8* |
120d (177KM) | 4,8** |
123d (204KM) | 5,2* |
123d (204KM) | 5,1** |
W 2011 r. rozpoczęto produkcję ActiveE – elektrycznej wersji modelu E87. Mury fabryki opuściło ponad 1000 modeli.