W 1899 roku August Horch i Karl Benz założyli w Kolonii firmę pod nazwą Horch & Cie. Motorwagen Werke. Po kilku latach firma popadła w kłopoty finansowe, a do struktur dołączyli wspólnicy, którzy z czasem doprowadzili do odejścia Horcha. Jednak to go nie zraziło do kontynuowania swojej wizji, dlatego w 1909 roku założył markę Audi.
W 1899 roku August Horch i Karl Benz założyli w Kolonii firmę pod nazwą Horch & Cie. Motorwagen Werke. Po kilku latach firma popadła w kłopoty finansowe, a do struktur dołączyli wspólnicy, którzy z czasem doprowadzili do odejścia Horcha. Jednak to go nie zraziło do kontynuowania swojej wizji, dlatego w 1909 roku założył markę Audi. Nazwa była łacińskim tłumaczeniem jego nazwiska, które po polsku oznacza „słuchaj”. Już w 1910 roku fabrykę w Zwickau opuściło Audi Typ A 10/22 KM (16 kW) Sport – Phaeton oraz jego następca, Audi Typ B 10/28 KM. Poza samochodami Audi rozwijało produkcję jednostek napędowych. Do najpopularniejszych należały jednostki benzynowe o pojemności 3564 cm3, 4680 cm3 i 5720 cm3, a samochody wyposażone w takie silniki święciły tryumfy w wyścigach i rajdach.
Przełom lat 20. i 30. XIX wieku był przewrotem dla marki. We wrześniu 1921 roku Audi jako pierwszy niemiecki producent samochodów zaprezentowało seryjny samochód z kierownicą umieszczoną po lewej stronie. Był to model 14/50KM typ K. Natomiast 29 czerwca 1932 do marki Audi dołączyło DKW (Dampfkraftwagen – z niem. samochód parowy), Horch i Wanderer, które wspólnie utworzyły firmę Auto Union z siedzibą w Chemnitz. Logiem marki stały się cztery nachodzące na siebie pierścienie symbolizujące cztery zjednoczone firmy. Pierwszym sygnowanym przez markę samochodem było Audi Front, jedyny europejski samochód łączący sześciocylindrowy silnik z napędem na przednią oś, które pojawiło się na rynku w 1933 roku. W tamtym czasie to jedyny model auta w ofercie marki. Produkowano go aż do 1938 roku. Auto Union było wówczas drugą co do wielkości firmą produkującą samochody na terenie Niemiec. Rozwój Auto Union został zahamowany przez początek II wojny światowej w 1939 roku, a wszystkie zakłady marki przestawiły się na produkcję uzbrojenia. W 1945 roku sowieckie siły okupacyjne przesądziły o likwidacji Auto Union, które zniknęło z rynku na 4 lata. Dzięki staraniom zarządu i pracowników Auto Union odrodziło się w 1949 roku, a swoją siedzibę utworzyło w Ingolstadt. W 1965 roku inna niemiecka marka – Volkswagen odkupiła udziały Auto Union, a od tamtej pory wszystkie samochody opuszczające fabrykę w Ingolstadt nosiły nazwę Audi.
Pierwszy samochód wyprodukowany przez markę Audi po jej odrodzeniu, model DKW F102, został zaprezentowany w 1965 roku. Auto było ulepszoną wersją swojego protoplasty produkowanego za czasów Auto Union – modelu 1000. Unowocześnienie konstrukcji nie przyniosło pożądanych efektów; auto nie sprzedawało się tak, jak oczekiwał tego zarząd. Dopiero opracowany przez Ludwiga Krausa model Audi 100 szybko stał się przebojem na rynku. Co ciekawe, nazwa modelu oznaczała ilość koni mechanicznych, które napędzały auto. W późniejszym okresie powstało Audi 60 oraz Audi Super 90. Wszystkie auta tej serii były wyposażone w tzw. silnik średnioprężny, co oznaczało, że stopień sprężenia był na poziomie pomiędzy jednostkami benzynowymi a dieslowymi. W 1969 roku doszło do fuzji Audi z NSU Motorenwerke AG. Firma NSU specjalizowała się w produkcji silników rotacyjnych Wankla, co pozwoliło marce Audi rozwijać technologię produkcji silników benzynowych. Po połączeniu marka przyjęła nazwę Audi NSU Auto Union AG, ale w 1985 roku skróconą ją na AUDI AG, która stosowana jest do dziś.
Współczesne samochody marki Audi nierozłącznie kojarzą się z pojęciem „quattro”. Dla większości miłośników marki ten termin oznacza stały napęd na cztery koła, ale quattro GmbH to też przedsiębiorstwo założone przez Audi AG w Neckarsulm, w 1983 roku. Na początku spółka zajmowała się dostarczaniem dodatkowych akcesoriów do samochodów Audi, takich jak wspominany napęd, ale w 1986 roku została producentem sportowych pojazdów spod znaku S oraz RS. Pierwszym modelem z fabryki quattro GmbH było Audi S6. Dziś gama usportowionych modeli Audi została wzbogacona o kilka wersji nadwoziowych: Audi RS 4 Avant, RS 5 w wersji Coupe i Cabriolet, RS 6 Avant, RS 7 Sportback oraz RS Q3, który stał się pierwszym w ofercie Audi sportowym SUV-em. Współczesna gama modelowa Audi to obok sportowych wersji również takie hatchbacki, jak: A1, A3, sedany i kombi (Avant) A4, A6, luksusowe limuzyny na czele z A8 oraz SUV-y Q3, Q5, Q7. Gamę uzupełnia także coupe Audi TT oraz super sportowe Audi R8.
Audi z serii A3 to samochody kompaktowe należące do klasy średniej – wyższej. Marka zapoczątkowała nimi segment hatchbacków klasy premium. Połączenie wysokiej jakości wykonania, mocnych silników, a także wyraźny podział na wersje 3 i 5-drzwiowe sprawił, że zaprezentowany w 1996 roku model doczekał się wielu generacji. Audi na przestrzeni lat wprowadziło do oferty również sportowe wersje o oznaczeniu S3 i RS3, które są jednymi z najmocniejszych aut w klasie kompaktowej.
Audi serii A4 to samochód należący do klasy wyższej, produkowany jako następca modelu 80. przez koncern Audi AG od 1994 roku. Auto sprzedawane jest w kilku wersjach nadwoziowych (jako sedan, kombi, a także cabrio). Producent z Inglostadt wprowadził do oferty również sportowe wersje o oznaczeniu S4 i RS4, które są jednymi z najmocniejszych aut tego typu w swojej klasie. Obecnie na rynku sprzedawana jest już czwarta generacja Audi A4.
Audi serii A6 to samochód osobowy klasy premium produkowany od 1994 roku. Auto od początku dostępne jest w nadwoziu sedan oraz kombi. Audi A6 od czasu debiutu na rynku należy do ścisłej czołówki w swojej klasie, a także wyznacza kierunek jej rozwoju. Obecnie sprzedawana jest już czwarta generacja samochodu.
Model A8 to topowy model niemieckiego koncernu Audi, który debiutował w 1994 roku, zastępując swojego poprzednika – Audi V8. Audi A8 było pierwszą masowo produkowaną limuzyną, której nadwozie zostało w całości wykonane z aluminium. Dzięki temu znacznie zredukowano masę auta w porównaniu z konwencjonalnymi rozwiązaniami. W efekcie Audi A8 D2 było wyraźnie lżejsze od swoich bezpośrednich rywali – BMW serii 7 i Mercedesa Klasy S. Auto zostało bardzo dobrze przyjęte na rynku. Produkcja pierwszej generacji A8 trwała do sierpnia 2002 roku, a w lipcu tego samego na pokazie dla prasy zaprezentowano kolejną generację tego modelu – Audi A8 D3. Następca był dłuższy od poprzednika i oferował sporo nowoczesnych rozwiązań technologicznych Audi, które swoją światową premierę miały właśnie w tym modelu: interfejs użytkownika MMI (Multi Media Interface ), nawigację GPS z mapami na DVD czy też system identyfikacji kierowcy. W 2010 roku zadebiutowała trzecia generacja Audi A8 (D4), której produkcja trwa do chwili obecnej.
Audi Q7 to pełnowymiarowy pojazd klasy SUV, dostępny w ofercie Audi od 2005 roku. W latach 2005-2015 produkowana była pierwsza generacja modelu Q7. Od 2015 z taśm montażowych zjeżdża druga generacja tego pojazdu.
Rynkowymi konkurentami Audi Q7 są między innymi BMW X5, Jeep Grand Cherokee, Mercedes-Benz klasy GL, Lexus RX, Range Rover, Toyota Land Cruiser oraz Volvo XC90.
Debiut Audi A5 w 2007 roku oznaczał dla niemieckiego producenta powrót na rynek luksusowych modeli coupé, odkąd w 1996 roku zaprzestano produkcji modelu Audi 80 z takim typem nadwozia. Generacje B6 i B7 Audi A4 posiadały odmiany typu kabriolet, ale nie coupé. W przypadku generacji B8 Audi A4 koncern z Ingolstadt podjął decyzję o tym, że warianty nadwoziowe kabriolet, coupé i hatchback będą dostępne jako Audi A5.
Konkurenci rynkowi to między innymi BMW E90, BMW F32 oraz Mercedes-Benz klasy CLK.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Audi A5 – czy warto kupić?”
Audi Q5 to kompaktowe auto klasy SUV produkowane przez niemiecki koncern od 2008 roku. Pojazd występuje wyłącznie z napędem quattro i współdzieli wiele elementów z generacją B8 Audi A4. W 2012 przeprowadzono facelifting modelu. W tym samym roku udostępniono również wersję z napędem hybrydowym.
Rynkowi konkurenci to między innymi BMW X3, Honda CR-V, Infiniti EX, Mercedes-Benz klasy GLK Subaru Forester, Volkswagen Tiguan oraz Volvo XC60.
Audi A7 to luksusowy samochód sportowy z segmentu E, który zadebiutował w 2010 roku. Jego rynkowi rywale to Aston Martin Rapide, Maserati Quattroporte, Mercedes-Benz C218, Porsche Panamera oraz BMW 6 Gran Coupé.