Historia modelu
Segment
CTyp nadwozia
3 i 5-drzwiowy hatchbackDebiut Alfy Romeo 147 miał miejsce podczas targów motoryzacyjnych w Turynie w 2000 roku. Auto zastąpiło Alfę Romeo 145 i 146. Nadwozie zaprojektowali Walter de’Silva and Wolfgang Egger. Montaż samochodu miał miejsce we włoskiej miejscowości Pomigliano d’Arco. Samochód wykorzystywał skróconą wersję płyty podłogowej Alfy Romeo 156 i wiele podzespołów z tego modelu. Początkowo dostępna była wyłącznie wersja 3 drzwiowa. Wariant 5 drzwiowy pojawił się w 2001 roku. W tym samym roku Alfa Romeo 147 otrzymała nagrodę Samochodu Roku (wyprzedzając dwóch innych rywali – Forda Mondeo i Toyotę Prius).
Alfa Romeo 147 była pierwszym modelem włoskiego producenta, w którym wykorzystano system dwustrefowej klimatyzacji i system kontroli trakcji. W 2004 roku włoski koncern odświeżył model. Przemodelowano przednie i tylne światła, błotniki, zderzaki oraz wnętrze auta. Poza tym zmodyfikowano układ zawieszenia i układ kierowniczy. Do palety silnikowej dołączyła, nowa jednostka wysokoprężna. Zmiany nie objęły odmiany GTA. W 2006 do sprzedaży wprowadzono wersję 1.9 JTD Q2 z tzw. szperą. Rok później udostępniono limitowaną serię Ducati Corse z silnikiem diesla 1.9 JTD o mocy 168 KM
Wybrane modele Alfy Romeo 147 były wyposażone w komputer pokładowy Connect. Zlokalizowany w konsoli środkowej 5-calowy komputer oferował dostęp do nawigacji satelitarnej, bezprzewodowego zestawu głośnomówiącego oraz ustawień radia i odtwarzacza CD. Przez 10-letni okres produkcji wyprodukowano łącznie 580 tys. egzemplarzy.
Zalety
- Bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne
- Dobre właściwości jezdne
- Nietuzinkowa stylistyka
Wady
- Podatne na uszkodzenia wielowahaczowe zawieszenie
- Usterki układu elektrycznego
- Awarie sond lambda
Nadwozie
Model Alfa Romeo 147 był dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych – jako 3 i 5-drzwiowy hatchback.
3 i 5-drzwiowy hatchback
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 I 16V | 1598 | 120/6200 | 146/4200 | R4/16 | 10,6* | 195* |
1.6 I 16V | 1598 | 105/5600 | 140/4200 | R4/16 | 11,3* | 185* |
2.0 I 16V | 1970 | 150/6300 | 181/3800 | R4/16 | 9,3* | 208* |
2.0 I 16V | 1970 | 150/6300 | 181/3800 | R4/16 | 9,3* | 208** |
3.2 I V6 24V | 3179 | 150/6300 | 300/4800 | V6/24 | 6,3* | 246* |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.9 16V JTD | 1910 | 140/4000 | 305/2000 | R4/16 | 9,1* | 206* |
1.9 JTD | 1910 | 100/4000 | 200/2000 | R4/8 | 12,1* | 183* |
1.9 JTD | 1910 | 115/4000 | 275/2000 | R4/8 | 10,5* | 189* |
1.9 MULTIJET 8V | 1910 | 120/4000 | 280/2000 | R4/8 | 9,6* | 193* |
1.9 16V JTD | 1910 | 150/4000 | 305/2000 | R4/16 | 8,8* | 208* |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 5-biegowa automatyczna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Przednia
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 I 16V (120 KM) | 8,2 (skrzynia manualna) |
1.6 TS 16V (105 KM) | 8,1 (skrzynia manualna) |
2.0 I 16V (150 KM) | 8,9 (skrzynia manualna) |
2.0 I 16V | 9,0 (skrzynia automatyczna) |
3.2 I V6 24V (150 KM) | 12,1 (skrzynia manualna) |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.9 16V JTD (140 KM) | 5,9 (skrzynia manualna) |
1.9 JTD (100 KM) | 5,8 (skrzynia manualna) |
1.9 JTD (115 KM) | 5,8 (skrzynia manualna) |
1.9 MULTIJET 8V (120 KM) | 5,8 (skrzynia manualna) |
1.9 16V JTD (150 KM) | 5,9 (skrzynia manualna) |
Wersje specjalne
W 2003 roku w sprzedaży pojawiła się sportowa odmiana sportowa Alfy Romeo 147 z 3,2 litrowym silnikiem w układzie V6 o mocy 250 KM. Pojazd był w stanie osiągnąć maksymalną prędkość 246 km/h.
Segment
CTyp nadwozia
3 i 5-drzwiowy hatchbackDebiut Alfy Romeo 147 miał miejsce podczas targów motoryzacyjnych w Turynie w 2000 roku. Auto zastąpiło Alfę Romeo 145 i 146. Nadwozie zaprojektowali Walter de’Silva and Wolfgang Egger. Montaż samochodu miał miejsce we włoskiej miejscowości Pomigliano d’Arco. Samochód wykorzystywał skróconą wersję płyty podłogowej Alfy Romeo 156 i wiele podzespołów z tego modelu. Początkowo dostępna była wyłącznie wersja 3 drzwiowa. Wariant 5 drzwiowy pojawił się w 2001 roku. W tym samym roku Alfa Romeo 147 otrzymała nagrodę Samochodu Roku (wyprzedzając dwóch innych rywali – Forda Mondeo i Toyotę Prius).
Alfa Romeo 147 była pierwszym modelem włoskiego producenta, w którym wykorzystano system dwustrefowej klimatyzacji i system kontroli trakcji. W 2004 roku włoski koncern odświeżył model. Przemodelowano przednie i tylne światła, błotniki, zderzaki oraz wnętrze auta. Poza tym zmodyfikowano układ zawieszenia i układ kierowniczy. Do palety silnikowej dołączyła, nowa jednostka wysokoprężna. Zmiany nie objęły odmiany GTA. W 2006 do sprzedaży wprowadzono wersję 1.9 JTD Q2 z tzw. szperą. Rok później udostępniono limitowaną serię Ducati Corse z silnikiem diesla 1.9 JTD o mocy 168 KM
Wybrane modele Alfy Romeo 147 były wyposażone w komputer pokładowy Connect. Zlokalizowany w konsoli środkowej 5-calowy komputer oferował dostęp do nawigacji satelitarnej, bezprzewodowego zestawu głośnomówiącego oraz ustawień radia i odtwarzacza CD. Przez 10-letni okres produkcji wyprodukowano łącznie 580 tys. egzemplarzy.
Zalety
- Bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne
- Dobre właściwości jezdne
- Nietuzinkowa stylistyka
Wady
- Podatne na uszkodzenia wielowahaczowe zawieszenie
- Usterki układu elektrycznego
- Awarie sond lambda
Model Alfa Romeo 147 był dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych – jako 3 i 5-drzwiowy hatchback.
3 i 5-drzwiowy hatchback
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 I 16V | 1598 | 120/6200 | 146/4200 | R4/16 | 10,6* | 195* |
1.6 I 16V | 1598 | 105/5600 | 140/4200 | R4/16 | 11,3* | 185* |
2.0 I 16V | 1970 | 150/6300 | 181/3800 | R4/16 | 9,3* | 208* |
2.0 I 16V | 1970 | 150/6300 | 181/3800 | R4/16 | 9,3* | 208** |
3.2 I V6 24V | 3179 | 150/6300 | 300/4800 | V6/24 | 6,3* | 246* |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.9 16V JTD | 1910 | 140/4000 | 305/2000 | R4/16 | 9,1* | 206* |
1.9 JTD | 1910 | 100/4000 | 200/2000 | R4/8 | 12,1* | 183* |
1.9 JTD | 1910 | 115/4000 | 275/2000 | R4/8 | 10,5* | 189* |
1.9 MULTIJET 8V | 1910 | 120/4000 | 280/2000 | R4/8 | 9,6* | 193* |
1.9 16V JTD | 1910 | 150/4000 | 305/2000 | R4/16 | 8,8* | 208* |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 5-biegowa automatyczna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Przednia
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 I 16V (120 KM) | 8,2 (skrzynia manualna) |
1.6 TS 16V (105 KM) | 8,1 (skrzynia manualna) |
2.0 I 16V (150 KM) | 8,9 (skrzynia manualna) |
2.0 I 16V | 9,0 (skrzynia automatyczna) |
3.2 I V6 24V (150 KM) | 12,1 (skrzynia manualna) |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.9 16V JTD (140 KM) | 5,9 (skrzynia manualna) |
1.9 JTD (100 KM) | 5,8 (skrzynia manualna) |
1.9 JTD (115 KM) | 5,8 (skrzynia manualna) |
1.9 MULTIJET 8V (120 KM) | 5,8 (skrzynia manualna) |
1.9 16V JTD (150 KM) | 5,9 (skrzynia manualna) |
W 2003 roku w sprzedaży pojawiła się sportowa odmiana sportowa Alfy Romeo 147 z 3,2 litrowym silnikiem w układzie V6 o mocy 250 KM. Pojazd był w stanie osiągnąć maksymalną prędkość 246 km/h.