Historia BMW X3 II F25
Segment
SUVTyp nadwozia
5-drzwiowy SUVDebiut BMW X3 drugiej generacji nastąpił w trakcie targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2010 roku. Produkcja modelu rozpoczęła się w 2010 roku, a salonach sprzedaży auto pojawiło się w 2011 roku.
Pod względem stylistycznym, generacja F25 bawarskiego SUV to udana ewolucja wyglądu E83, któremu zarzucano nudę i przesadną prostotę formy. Przednie reflektory zarysowano z większą dozą dynamizmu niż u poprzednika, a tylny pas zyskał z klei wyraźnie zaokrąglono. Sylwetka nabrała dzięki temu większej lekkości i prezentuje się dużo nowocześniej niż w przypadku E83. Nadwozie drugiej generacji BMW X3 znacznie urosło w stosunku do poprzedniej wersji. Pod względem wymiarów zbliżyło się do BMW X5 E53.
Podobnie, jak w przypadku poprzedniej generacji, standardowym wyposażeniem jest napęd 4×4 sygnowany jako xDrive.
W 2014 roku miał miejsce facelifting modelu (dla roku modelowego 2015). Zmiany objęły przednie reflektory, grill, przednie i tylne zderzaki i dotyczyły również drobnych modyfikacji we wnętrzu auta. Poliftingowa wersja BMW X3 II generacji został udostępniona publicznie w trakcie International Motor Show w Genewie w 2014 roku.
Zalety
- Wysoki poziom wykończenia
- Komfort jazdy
- Bogate wyposażenie
Wady
- Wysokie spalanie topowych jednostek benzynowych w trybie miejskim
- Wysoka cena zakupu
Nadwozie
BMW X3 drugiej generacji jest dostępny wyłącznie jako 5-drzwiowu SUV. Auto dysponuje bagażnikiem o pojemności 550 l, który w razie potrzeby można powiększyć do 1600 l.
5-drzwiowy SUV
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
sDrive20i | 1997 | 184/5000 | 270/1250-4500 | R4/16 | 8,2** | 210** |
xDrive 28i 4x4 | 1997 | 245/5000 | 350/1250-4800 | R4/16 | 6,7* | 230* |
xDrive28i 4x4 | 2996 | 258/6600 | 310/2600 | R6/24 | 7,5* | 210* |
xDrive28i4x4 | 2996 | 258/6600 | 310/2600 | R6/24 | 7,2** | 210** |
xDrive35i 4x4 | 2979 | 306/5800 | 400/1300-5000 | R6/24 | 5,7** | 240** |
*Skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
sDrive 18d | 1995 | 143/4000 | 361/1750-2750 | R4/16 | 9,9* | 195* |
sDrive 18d | 1995 | 150/4000 | 360/1500-2500 | R4/16 | 9,5* | 195* |
sDrive 18d | 1995 | 150/4000 | 360/1500-2500 | R4/16 | 9,8** | 195** |
xDrive20d 4x4 | 1995 | 184/4000 | 380/1750-2750 | R4/16 | 8,5* | 210* |
xDrive20d 4x4 | 1995 | 190/4000 | 400/1750-2500 | R4/16 | 8,1* | 210* |
xDrive20d 4x4 | 1995 | 190/4000 | 400/1750-2500 | R4/16 | 8,1** | 210** |
xDrive30d 4X4 | 2993 | 258/4000 | 560/1500-3000 | R6/24 | 6,2** | 230** |
xDrive35d 4X4 | 2993 | 313/4400 | 630/1500-2500 | R6/24 | 5,8** | 244** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 8-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Tylny
- AWD
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
sDrive20i (184KM) | 7,1** |
xDrive 28i 4x4 (245KM) | 7,5* |
xDrive 28i 4x4 (258KM) | 10,1* |
xDrive 28i 4x4 (258KM) | 9,0** |
xDrive35i 4x4 (306KM) | 8,8** |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
sDrive 18d (143KM) | 5,1* |
sDrive18d (150KM) | 5,1* |
sDrive18d (150KM) | 5,2** |
xDrive20d 4x4 (184KM) | 5,6* |
xDrive20d 4x4 (190KM) | 5,6* |
xDrive20d 4x4 (190KM) | 5,4** |
xDrive30d 4X4 (258KM) | 6,0** |
xDrive35d 4X4 (313KM) | 6,1** |
Segment
SUVTyp nadwozia
5-drzwiowy SUVDebiut BMW X3 drugiej generacji nastąpił w trakcie targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2010 roku. Produkcja modelu rozpoczęła się w 2010 roku, a salonach sprzedaży auto pojawiło się w 2011 roku.
Pod względem stylistycznym, generacja F25 bawarskiego SUV to udana ewolucja wyglądu E83, któremu zarzucano nudę i przesadną prostotę formy. Przednie reflektory zarysowano z większą dozą dynamizmu niż u poprzednika, a tylny pas zyskał z klei wyraźnie zaokrąglono. Sylwetka nabrała dzięki temu większej lekkości i prezentuje się dużo nowocześniej niż w przypadku E83. Nadwozie drugiej generacji BMW X3 znacznie urosło w stosunku do poprzedniej wersji. Pod względem wymiarów zbliżyło się do BMW X5 E53.
Podobnie, jak w przypadku poprzedniej generacji, standardowym wyposażeniem jest napęd 4×4 sygnowany jako xDrive.
W 2014 roku miał miejsce facelifting modelu (dla roku modelowego 2015). Zmiany objęły przednie reflektory, grill, przednie i tylne zderzaki i dotyczyły również drobnych modyfikacji we wnętrzu auta. Poliftingowa wersja BMW X3 II generacji został udostępniona publicznie w trakcie International Motor Show w Genewie w 2014 roku.
Zalety
- Wysoki poziom wykończenia
- Komfort jazdy
- Bogate wyposażenie
Wady
- Wysokie spalanie topowych jednostek benzynowych w trybie miejskim
- Wysoka cena zakupu
BMW X3 drugiej generacji jest dostępny wyłącznie jako 5-drzwiowu SUV. Auto dysponuje bagażnikiem o pojemności 550 l, który w razie potrzeby można powiększyć do 1600 l.
5-drzwiowy SUV
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
sDrive20i | 1997 | 184/5000 | 270/1250-4500 | R4/16 | 8,2** | 210** |
xDrive 28i 4x4 | 1997 | 245/5000 | 350/1250-4800 | R4/16 | 6,7* | 230* |
xDrive28i 4x4 | 2996 | 258/6600 | 310/2600 | R6/24 | 7,5* | 210* |
xDrive28i4x4 | 2996 | 258/6600 | 310/2600 | R6/24 | 7,2** | 210** |
xDrive35i 4x4 | 2979 | 306/5800 | 400/1300-5000 | R6/24 | 5,7** | 240** |
*Skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
sDrive 18d | 1995 | 143/4000 | 361/1750-2750 | R4/16 | 9,9* | 195* |
sDrive 18d | 1995 | 150/4000 | 360/1500-2500 | R4/16 | 9,5* | 195* |
sDrive 18d | 1995 | 150/4000 | 360/1500-2500 | R4/16 | 9,8** | 195** |
xDrive20d 4x4 | 1995 | 184/4000 | 380/1750-2750 | R4/16 | 8,5* | 210* |
xDrive20d 4x4 | 1995 | 190/4000 | 400/1750-2500 | R4/16 | 8,1* | 210* |
xDrive20d 4x4 | 1995 | 190/4000 | 400/1750-2500 | R4/16 | 8,1** | 210** |
xDrive30d 4X4 | 2993 | 258/4000 | 560/1500-3000 | R6/24 | 6,2** | 230** |
xDrive35d 4X4 | 2993 | 313/4400 | 630/1500-2500 | R6/24 | 5,8** | 244** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 8-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Tylny
- AWD
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
sDrive20i (184KM) | 7,1** |
xDrive 28i 4x4 (245KM) | 7,5* |
xDrive 28i 4x4 (258KM) | 10,1* |
xDrive 28i 4x4 (258KM) | 9,0** |
xDrive35i 4x4 (306KM) | 8,8** |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
sDrive 18d (143KM) | 5,1* |
sDrive18d (150KM) | 5,1* |
sDrive18d (150KM) | 5,2** |
xDrive20d 4x4 (184KM) | 5,6* |
xDrive20d 4x4 (190KM) | 5,6* |
xDrive20d 4x4 (190KM) | 5,4** |
xDrive30d 4X4 (258KM) | 6,0** |
xDrive35d 4X4 (313KM) | 6,1** |