Historia W204
Segment
DTyp nadwozia
2-drzwiowe coupé, 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombiAuto zadebiutowało w 2007 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie jako trzecia w kolejności generacja klasy C. Pod względem stylistyki auto wyróżnia się od swojego poprzednika przede wszystkim zupełnie innym kształtem przednich reflektorów, co przez zdecydowaną większość fanów i sympatyków marki zostało przyjęte z poczuciem ulgi. W204 odznacza się ponadto bardziej masywną sylwetką niż poprzednik. Nadwozie jest dłuższe o 55 mm i szersze o 40 mm. Modyfikacji uległ również rozstaw osi – zwiększono go o 45 mm. Bardzo widoczna jest wyraźne inspirowanie się językiem stylistycznym, użytym po raz pierwszy w klasie S. Zawieszenie zestrojono zgodnie ze starą, dobrą szkołą Mercedesa – komfortowo.
W 2010 roku model przeszedł face-lifting. Modyfikacji poddano przede wszystkim przednie i tylne światła. Zmianie uległ również kształt zderzaków oraz materiał, z którego wykonywano pokrywę silnika. Od tej pory było to aluminium, które nie tylko wpływało na obniżenie masy auta, ale również zapewniało większą odporność na korozję. Ponadto pod maskę Mercedesa W204 trafiły nowe jednostki benzynowe z rodziny CGI BlueEFFICIENCY. W 2014 zakończono produkcję wersji sedan i kombi, ale wciąż produkowana jest wersja coupé.
Chociaż model nie jest zupełnie wolny od wad i niedomagań, to pod względem poziomu usterkowości prezentuje się znacznie lepiej niż jego poprzednik – model W203. Producentowi ze Stuttgartu w końcu udało się uporać z rdzą. Z poważniejszych usterek, która trapią ten model należy wymienić awarie łańcucha rozrządu w 2,1-litrowym dieslu. Od wad nie są wolne silniki benzynowe – w motorach wersje C180 Kompressor i C200 Kompressor problemów mogą przysparzać kompresor oraz łańcuch rozrządu. W modelach z automatyczną skrzynia biegów mogą wystąpić wycieki oleju przekładniowego.
A aucie znalazły się liczne nowoczesne rozwiązania technologie – m. in. montowany w standardzie system Agility Control, dostosowującą siłę tłumiącą amortyzatorów do powierzchni po której się poruszamy czy też system Pre-Safe, przygotowujący samochód i pasażerów do nieuchronnej kolizji. Na poprawę poziomu bezpieczeństwa oferowanego przez auto niebagatelny wpływ miał fakt, że na wyposażeniu seryjnym znalazło się 7 poduszek powietrznych.
Zalety
- system Agility Control w standardzie
- wysoki komfort podróżowania
- szeroki wybór jednostek benzynowych
Wady
- awarie łańcucha rozrządu w 2,1-litrowym diesl
- awarie kompresora w silnikach C180 Kompressor i C200 Kompressor
- wycieki oleju w automatycznych skrzyniach biegów
Nadwozie
Mercedes W204 dostępny jest w trzech wersjach nadwoziowych: 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi i 2-drzwiowe coupé. Pierwsza z odmian może się pochwalić bagażnikiem o pojemności 475 l. Kufer kombi pomieści 485 litrów, a w razie potrzeby, po złożeniu siedzeń w drugim rzędzie powiększy się do 1500 litrów. Właściciele wersji coupé odnajdą z tyłu swojego auta 450-litrową przestrzeń bagażową.
sedan
kombi
coupe
sedan AMG
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
180 CGI BlueEFFICIENCY | 1796 | 156/5000 | 250/1600-4200 | R4 | 9,0* | 225* |
180 CGI BlueEFFICIENCY | 1796 | 156/5000 | 250/1600-4200 | R4 | 8,9** | 223** |
180 K | 1796 | 156/5200 | 230/250-4200 | R4/16 | 9,5* | 223* |
180 K BlueEFFICIENCY | 1796 | 156/5000 | 250/1600-4200 | R4/16 | 9,0* | 225* |
180 K BlueEFFICIENCY | 1796 | 156/5000 | 250/1600-4200 | R4/16 | 9,0** | 220** |
200 CGI BlueEFFICIENCY | 1796 | 184/5250 | 270/1800-4600 | R4 | 8,2* | 235* |
200 CGI BlueEFFICIENCY | 1796 | 184/5250 | 270/1800-4600 | R4 | 7,8** | 237** |
200 K | 1796 | 184/5500 | 250/2800-5000 | R4/16 | 8,6* | 235* |
250 CGI BlueEFFICIENCY | 1796 | 204/5500 | 310/2000-4300 | R4 | 7,2** | 240** |
300 | 2996 | 231/6000 | 300/2500-5000 | V6/24 | 7,3* | 250* |
300 | 2996 | 231/6000 | 300/2500-5000 | V6/24 | 7,2** | 246** |
350 4MATIC | 3498 | 306/6500 | 370/3500-5250 | V6 | 6,0** | 250** |
350 CGI BlueEFFICIENCY | 3498 | 306/6500 | 370/3500-5250 | V6 | 6,0** | 250** |
63 AMG | 6208 | 457/6800 | 600/5000 | V8/32 | 4,5** | 250** |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
180 CDI BlueEFFICIENCY | 2143 | 120/3000 | 300/1400-2800 | R4/16 | 10,5* | 208* |
180 CDI BlueEFFICIENCY | 2143 | 120/3000 | 300/1400-2800 | R4/16 | 10,5** | 206** |
200 CDI | 2148 | 136/3800 | 270/1600-3000 | R4/16 | 10,4* | 215* |
200 CDI BlueEFFICIENCY | 2143 | 136/2800 | 360/1600-2600 | R4 | 9,2* | 218* |
200 CDI BlueEFFICIENCY | 2143 | 136/2800 | 360/1600-2600 | R4 | 9,1** | 215** |
220 CDI | 2148 | 170/3800 | 400/2000 | R4/16 | 8,5* | 229* |
250 CDI BlueEFFICIENCY | 2143 | 204/4200 | 500/1600-1800 | R4 | 7,0* | 250* |
250 CDI BlueEFFICIENCY | 2143 | 204/4200 | 500/1600-1800 | R4 | 7,1** | 240** |
350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY | 2987 | 224/3800 | 510/1600-2800 | W6/24 | 7,7* | 250* |
350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY | 2987 | 224/3800 | 510/1600-2800 | W6/24 | 6,8** | 250** |
350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY 4MATIC | 2987 | 224/3800 | 510/1600-2800 | W6/24 | 6,7** | 250** |
350 CDI BlueEFFICIENCY | 2987 | 231/3800 | 540/1600-2400 | W6/24 | 6,5* | 250* |
350 CDI BlueEFFICIENCY | 2987 | 231/3800 | 540/1600-2400 | W6/24 | 6,4** | 250** |
350 CDI BlueEFFICIENCY 4MATIC | 2987 | 231/3800 | 540/1600-2400 | W6/24 | 6,4** | 250** |
350 CDI BlueEFFICIENCY 4MATIC | 2987 | 265/3800 | 620/1600-2400 | V6/24 | 6,0** | 250** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 5-biegowa automatyczna
- 7-biegowa 7G-tronic
Typ napędu:
- tylny
- 4MATIC
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
180 CGI BlueEFFICIENCY (156 KM) | 6,7 (skrzynia manualna) |
180 CGI BlueEFFICIENCY (156 KM) | 6,4 (skrzynia automatyczna) |
180 K (156 KM) | 7,4 (skrzynia manualna) |
180 K BlueEFFICIENCY (156 KM) | 6,7 (skrzynia manualna) |
180 K BlueEFFICIENCY (156 KM) | 7,0 (skrzynia automatyczna) |
200 CGI BlueEFFICIENCY (184 KM) | 6,6 (skrzynia manualna) |
200 CGI BlueEFFICIENCY (184 KM) | 6,4 (skrzynia automatyczna) |
200 K (184 KM) | 7,6 (skrzynia manualna) |
250 CGI BlueEFFICIENCY (204 KM) | 6,4 (skrzynia automatyczna) |
300 (231 KM) | 9,4 ( skrzynia manualna) |
300 (231 KM) | 9,4 (skrzynia automatyczna) |
350 4MATIC (306 KM) | 7,4 (skrzynia automatyczna) |
350 CGI BlueEFFICIENCY (306 KM) | 6,8 (skrzynia automatyczna) |
63 AMG (457 KM) | 13,4 (skrzynia automatyczna) |
Wersje specjalne
x
Segment
DTyp nadwozia
2-drzwiowe coupé, 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombiAuto zadebiutowało w 2007 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie jako trzecia w kolejności generacja klasy C. Pod względem stylistyki auto wyróżnia się od swojego poprzednika przede wszystkim zupełnie innym kształtem przednich reflektorów, co przez zdecydowaną większość fanów i sympatyków marki zostało przyjęte z poczuciem ulgi. W204 odznacza się ponadto bardziej masywną sylwetką niż poprzednik. Nadwozie jest dłuższe o 55 mm i szersze o 40 mm. Modyfikacji uległ również rozstaw osi – zwiększono go o 45 mm. Bardzo widoczna jest wyraźne inspirowanie się językiem stylistycznym, użytym po raz pierwszy w klasie S. Zawieszenie zestrojono zgodnie ze starą, dobrą szkołą Mercedesa – komfortowo.
W 2010 roku model przeszedł face-lifting. Modyfikacji poddano przede wszystkim przednie i tylne światła. Zmianie uległ również kształt zderzaków oraz materiał, z którego wykonywano pokrywę silnika. Od tej pory było to aluminium, które nie tylko wpływało na obniżenie masy auta, ale również zapewniało większą odporność na korozję. Ponadto pod maskę Mercedesa W204 trafiły nowe jednostki benzynowe z rodziny CGI BlueEFFICIENCY. W 2014 zakończono produkcję wersji sedan i kombi, ale wciąż produkowana jest wersja coupé.
Chociaż model nie jest zupełnie wolny od wad i niedomagań, to pod względem poziomu usterkowości prezentuje się znacznie lepiej niż jego poprzednik – model W203. Producentowi ze Stuttgartu w końcu udało się uporać z rdzą. Z poważniejszych usterek, która trapią ten model należy wymienić awarie łańcucha rozrządu w 2,1-litrowym dieslu. Od wad nie są wolne silniki benzynowe – w motorach wersje C180 Kompressor i C200 Kompressor problemów mogą przysparzać kompresor oraz łańcuch rozrządu. W modelach z automatyczną skrzynia biegów mogą wystąpić wycieki oleju przekładniowego.
A aucie znalazły się liczne nowoczesne rozwiązania technologie – m. in. montowany w standardzie system Agility Control, dostosowującą siłę tłumiącą amortyzatorów do powierzchni po której się poruszamy czy też system Pre-Safe, przygotowujący samochód i pasażerów do nieuchronnej kolizji. Na poprawę poziomu bezpieczeństwa oferowanego przez auto niebagatelny wpływ miał fakt, że na wyposażeniu seryjnym znalazło się 7 poduszek powietrznych.
Zalety
- system Agility Control w standardzie
- wysoki komfort podróżowania
- szeroki wybór jednostek benzynowych
Wady
- awarie łańcucha rozrządu w 2,1-litrowym diesl
- awarie kompresora w silnikach C180 Kompressor i C200 Kompressor
- wycieki oleju w automatycznych skrzyniach biegów
Mercedes W204 dostępny jest w trzech wersjach nadwoziowych: 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi i 2-drzwiowe coupé. Pierwsza z odmian może się pochwalić bagażnikiem o pojemności 475 l. Kufer kombi pomieści 485 litrów, a w razie potrzeby, po złożeniu siedzeń w drugim rzędzie powiększy się do 1500 litrów. Właściciele wersji coupé odnajdą z tyłu swojego auta 450-litrową przestrzeń bagażową.
sedan
kombi
coupe
sedan AMG
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
180 CGI BlueEFFICIENCY | 1796 | 156/5000 | 250/1600-4200 | R4 | 9,0* | 225* |
180 CGI BlueEFFICIENCY | 1796 | 156/5000 | 250/1600-4200 | R4 | 8,9** | 223** |
180 K | 1796 | 156/5200 | 230/250-4200 | R4/16 | 9,5* | 223* |
180 K BlueEFFICIENCY | 1796 | 156/5000 | 250/1600-4200 | R4/16 | 9,0* | 225* |
180 K BlueEFFICIENCY | 1796 | 156/5000 | 250/1600-4200 | R4/16 | 9,0** | 220** |
200 CGI BlueEFFICIENCY | 1796 | 184/5250 | 270/1800-4600 | R4 | 8,2* | 235* |
200 CGI BlueEFFICIENCY | 1796 | 184/5250 | 270/1800-4600 | R4 | 7,8** | 237** |
200 K | 1796 | 184/5500 | 250/2800-5000 | R4/16 | 8,6* | 235* |
250 CGI BlueEFFICIENCY | 1796 | 204/5500 | 310/2000-4300 | R4 | 7,2** | 240** |
300 | 2996 | 231/6000 | 300/2500-5000 | V6/24 | 7,3* | 250* |
300 | 2996 | 231/6000 | 300/2500-5000 | V6/24 | 7,2** | 246** |
350 4MATIC | 3498 | 306/6500 | 370/3500-5250 | V6 | 6,0** | 250** |
350 CGI BlueEFFICIENCY | 3498 | 306/6500 | 370/3500-5250 | V6 | 6,0** | 250** |
63 AMG | 6208 | 457/6800 | 600/5000 | V8/32 | 4,5** | 250** |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
180 CDI BlueEFFICIENCY | 2143 | 120/3000 | 300/1400-2800 | R4/16 | 10,5* | 208* |
180 CDI BlueEFFICIENCY | 2143 | 120/3000 | 300/1400-2800 | R4/16 | 10,5** | 206** |
200 CDI | 2148 | 136/3800 | 270/1600-3000 | R4/16 | 10,4* | 215* |
200 CDI BlueEFFICIENCY | 2143 | 136/2800 | 360/1600-2600 | R4 | 9,2* | 218* |
200 CDI BlueEFFICIENCY | 2143 | 136/2800 | 360/1600-2600 | R4 | 9,1** | 215** |
220 CDI | 2148 | 170/3800 | 400/2000 | R4/16 | 8,5* | 229* |
250 CDI BlueEFFICIENCY | 2143 | 204/4200 | 500/1600-1800 | R4 | 7,0* | 250* |
250 CDI BlueEFFICIENCY | 2143 | 204/4200 | 500/1600-1800 | R4 | 7,1** | 240** |
350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY | 2987 | 224/3800 | 510/1600-2800 | W6/24 | 7,7* | 250* |
350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY | 2987 | 224/3800 | 510/1600-2800 | W6/24 | 6,8** | 250** |
350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY 4MATIC | 2987 | 224/3800 | 510/1600-2800 | W6/24 | 6,7** | 250** |
350 CDI BlueEFFICIENCY | 2987 | 231/3800 | 540/1600-2400 | W6/24 | 6,5* | 250* |
350 CDI BlueEFFICIENCY | 2987 | 231/3800 | 540/1600-2400 | W6/24 | 6,4** | 250** |
350 CDI BlueEFFICIENCY 4MATIC | 2987 | 231/3800 | 540/1600-2400 | W6/24 | 6,4** | 250** |
350 CDI BlueEFFICIENCY 4MATIC | 2987 | 265/3800 | 620/1600-2400 | V6/24 | 6,0** | 250** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 5-biegowa automatyczna
- 7-biegowa 7G-tronic
Typ napędu:
- tylny
- 4MATIC
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
180 CGI BlueEFFICIENCY (156 KM) | 6,7 (skrzynia manualna) |
180 CGI BlueEFFICIENCY (156 KM) | 6,4 (skrzynia automatyczna) |
180 K (156 KM) | 7,4 (skrzynia manualna) |
180 K BlueEFFICIENCY (156 KM) | 6,7 (skrzynia manualna) |
180 K BlueEFFICIENCY (156 KM) | 7,0 (skrzynia automatyczna) |
200 CGI BlueEFFICIENCY (184 KM) | 6,6 (skrzynia manualna) |
200 CGI BlueEFFICIENCY (184 KM) | 6,4 (skrzynia automatyczna) |
200 K (184 KM) | 7,6 (skrzynia manualna) |
250 CGI BlueEFFICIENCY (204 KM) | 6,4 (skrzynia automatyczna) |
300 (231 KM) | 9,4 ( skrzynia manualna) |
300 (231 KM) | 9,4 (skrzynia automatyczna) |
350 4MATIC (306 KM) | 7,4 (skrzynia automatyczna) |
350 CGI BlueEFFICIENCY (306 KM) | 6,8 (skrzynia automatyczna) |
63 AMG (457 KM) | 13,4 (skrzynia automatyczna) |